2013-03-30, 16:49
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför inte? Varför skulle man inte vilja synas? Du växlar bara. Ingen kan ju spåra vad du ska ha dina Bitcoins till.
Ok jag vet inte hur det funkar. Men om denna typ av automater kommer till Sverige kan jag föreställa mig att det kommer bli en massa tjafs med olika lagar för att förhindra penningtvätt och då kan man inte använda dem om man ska köpa droger t.ex.
Citera
2013-03-30, 17:22
Medlem
kan nån förklara varför inte det inte skulle kunna finnas oändligt med bitcoins och att 1 bitcoin hade ett FAST köp och säljpris på 1 dollar?

så tex finns det massa sidor där man kan köpa bitcoins för 1 dollar och sälja dom för 1 dollar, inga avgifter ska det vara, dom här sidorna ska enbart överleva på donationer från användare.

skulle inte detta funka utmärkt som en anonym valuta där det enda syftet är att kunna handla anonymt, dvs det ska inte finnas någon vinst i hela grejjen.
Citera
2013-03-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmk4life
kan nån förklara varför inte det inte skulle kunna finnas oändligt med bitcoins och att 1 bitcoin hade ett FAST köp och säljpris på 1 dollar?

så tex finns det massa sidor där man kan köpa bitcoins för 1 dollar och sälja dom för 1 dollar, inga avgifter ska det vara, dom här sidorna ska enbart överleva på donationer från användare.

skulle inte detta funka utmärkt som en anonym valuta där det enda syftet är att kunna handla anonymt, dvs det ska inte finnas någon vinst i hela grejjen.

Om man skulle göra som du säger så måste alla coins regleras och hållas av en enda central organisation, som ser till att folk får 1 coin i utbyte mot 1 usd. Då måste organisationen regleras av respektive länder och resultatet skulle bli identiskt med Paypal/Ukash.

Bitcoin är P2P vilket skyddar mot att stängas ned, men eftersom alla coins som existerar då hålls av enskilda personer så måste antalet coins begränsas och regleras som en fri marknad där tillgång/efterfrågan styr priset.

Poängen är också att Bitcoin ska vara flytande mot andra valutor. Om man skulle binda 1USD till 1 bitcoin så är ju i princip Bitcoin samma valuta som dollarn, den kommer falla och ev. kollapsa likadant.
Senast redigerad av bullgnome 2013-03-30 kl. 18:04.
Citera
2013-03-30, 18:38
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Ok jag vet inte hur det funkar. Men om denna typ av automater kommer till Sverige kan jag föreställa mig att det kommer bli en massa tjafs med olika lagar för att förhindra penningtvätt och då kan man inte använda dem om man ska köpa droger t.ex.

Dom finns redan i sverige
Citera
2013-03-30, 19:21
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Dom finns redan i sverige
ok. var?

stod det inte i artikeln att det var världens första bitcoin-bankomat?
Citera
2013-03-30, 20:46
Medlem
Lpers avatar
Varför är man så rädd för att myndigheterna ska veta vad man gör med sina pengar?
Citera
2013-03-30, 20:58
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lper
Varför är man så rädd för att myndigheterna ska veta vad man gör med sina pengar?

De knarkar.
Citera
2013-03-30, 21:01
Medlem
Lpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
De knarkar.

Bitcoins är alltså skapat för kriminella? Vad har vi hederliga människor för nytta av det?
Citera
2013-03-30, 21:03
Medlem
1979s avatar
Citat:
Bitcoins är alltså skapat för kriminella? Vad har vi hederliga människor för nytta av det?

Ingen.
Citera
2013-03-30, 21:30
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
En valuta som t.ex. inte kan modifieras av nationalstater. Har även svårt att se hur en stat (som Cypern nu senast) skulle kunna tvångsbeskatta bitcoins av sina medborgare.
Citera
2013-03-30, 21:35
Medlem
tlcswes avatar
Rätta mig om jag har fel, är lika novis på detta som många andra.

Men om jag köper 100 bitcoins, vem skulle kunna tänka sig att ta emot dessa? Skulle coop göra det?
Troligtvis accepterar dom inte bitcoins än. Men om jag nu skulle vilja ta ut dessa bitcoins till kronor, då måste jag väl använda mig av en bank?

Och om det nu är en större summa, säg bitcoins motsvarande 1 miljon kronor. Då kommer ingen bank i Sverige att acceptera dessa bitcoins om du inte har något kvitto på var du fått dem, och då ka bdu inte vara anonym längre. Eller tänker jag fel?

Det känns som att det kommer ta över 100 år, innan majoriteten av världens befolkning gått över till bitcoins.
Citera
2013-03-30, 21:53
Avslutad
Finns det någon sida där man kan kolla valutan på bitcoins?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in