Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Kanske i en from förhoppning om att problemet skulle självdö då de var övertygade om att ingen skulle kryssa honom i valet.
Det är högst troligt som du skriver. Motståndarna felbedömde hans stöd och torskade rätt illa.
En del av konflikten består i att Brastad-falangen har gått på borgarnas linje i några frågor och inte har hållit den oppositionsroll som partimedlemmarna har beslutat om. Torbjörn Stensson har dock samarbetat åt höger även han. Under en period (eller om det gäller fortfarande?) så lierade han sig i byggnadsnämnden med bl a folkpartiet för att moderaten Hans Nordlund ALDRIG skulle få igenom något förslag. Jag kan iofs respektera att Hans Nordlund aldrig nånsin ska få rätt, men lik förbannat är det ju ett samarbete åt höger likt Torbjörns motståndare.
Åtminstone en i Brastad-falangen (Hej på dig, "presidenten"

) borde vara smartare än att ge sig in i den rådande skitsituationen, men det är svårt för folk ur arbetarklassen att tåla dryga översittarattityder. I lysekil har den rollen traditionellt spelats av den borgliga sidan. Jag har själv sett flera ur borgligheten använda rena mobbningsmetoder (t o m knuffar) mot t ex journalister, men när det kommer någon från vänsterblocket och verbalt förnedrar andra så tas det värre internt. Att det där väcker reaktioner hos vissa har jag absolut förståelse för, och om Torbjörn inte blir mer ödmjuk så kommer situationen inte lösa sig.