2013-03-02, 16:28
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Ja, det betyder egentligen "varför kan inte attraktiva killar ha dina bra egenskaper också?"

Fast då stämmer ju det som hela tiden (av dig bl.a.) avfärdas som konspirationsteorier (tjejer föredrar svin framför snälla killar). Tjejer attraheras inte av det de säger är bra egenskaper.
Citera
2013-03-02, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Fast då stämmer ju det som hela tiden (av dig bl.a.) avfärdas som konspirationsteorier (tjejer föredrar svin framför snälla killar). Tjejer attraheras inte av det de säger är bra egenskaper.

Det där är så nära sanningen du kan komma. Om du ska lära dig att bli attrakiv i tjejers ögon så ska du inte fråga tjejerna hur man attraherar dem, du ska fråga killen som attraherar kvinnorna. Du kommer att få helt skilda svar.
Citera
2013-03-02, 16:34
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Det där är så nära sanningen du kan komma. Om du ska lära dig att bli attrakiv i tjejers ögon så ska du inte fråga tjejerna hur man attraherar dem, du ska fråga killen som attraherar kvinnorna. Du kommer att få helt skilda svar.

Fast problemet är att jag inte har bilden av kvinnor som hycklande och falska, åtminstone VILL jag inte att det ska vara så. Att börja tillämpa det beteende som du (och attraktiva killar) föreslår skulle innebära en livskris som jag tror att jag inte klarar av att ta mig igenom.
Citera
2013-03-02, 16:39
Medlem
Citat:

Det finns massor med egenskaper som endast är milt tilldragande när det gäller att gå igång på någon, men som är väldigt attraktiva när det gäller att ha ett långvarigt förhållande. Tyvärr kan man inte bara satsa på högsta betyg på långtidsegenskaperna, eftersom man inte bara behöver vara ett stabilt val, utan även ett attraktivt val.

Tänk dig den stereotypa bankkamreren och lägg till barnkär så har du typexemplet på "bra långtidsegenskaper" som ändå inte attraherar så många.

Badboyen/playern är förstås typexemplet på någon som har "bra korttidsegenskaper" (snygg, sexig, det händer mycket saker, självsäkert uppträdande, tar för sig) kombinerat med tidspress (agera nu, innan han intresserar sig för någon annan), men som inte lockar i längden eftersom långtidsegenskaperna ofta fattas.
Citera
2013-03-02, 17:01
Bannlyst
Citat:
Uttrycket "pojkflicka" har vi nog alla hört vid ett antal tillfällen, d.v.s. en tjej som har en maskulin personlighet och ibland även klassiskt manliga intressen (exempelvis fordon). En pojkflicka kommer i regel även bättre överens med killar än vad hon gör med tjejer.

Varför hör vi dock aldrig talas om motsatsen, d.v.s. "flickpojkar"?

I era huvuden kanske det nu dyker upp en pojke som gillar att leka med dockor eller någon vuxen fjolla (jag använder inte ordet i nedsättande bemärkelse) som är modeintresserad eller nåt i den stilen. Men jag tror inte att det nödvändigtvis behöver vara så iögonenfallande för att någon ska kvalificeras till att kallas för "flickpojke".

Själv ser jag manlig ut och är inte särskilt intresserad av klassiskt kvinnliga saker (exempelvis kläder). Jag är någorlunda vältränad och ser hyfsat väderbiten och manligt "grov" ut, och jag är intresserad av alltifrån skogsarbete och friluftsliv till filosofi och militärhistoria.
Däremot har jag alltid haft lättare att umgås med tjejer, åtminstone i den meningen att jag uppskattat deras umgänge mer än killars (som jag ibland blivit mobbad av). När jag växte upp tyckte jag mycket bättre om att umgås med min syster och hennes kompisar än med andra killar. Jag var aldrig intresserad av mopeder och liknande, och har aldrig känt mig riktigt bekväm i den handlingskraftiga mansrollen och dess grabbiga jargong. Min syster och hennes kompisar har alltid gillat mig för, inte trots, min benägenhet att inte vara pojkaktigt framfusig och ofin. Jag, å min sida, uppskattade deras lite varmare sätt.
Sen hände nåt; tonåren inleddes. Till en början tyckte jag inte att det var så jobbigt, och de första åren flöt på hyfsat odramatiskt. Jag var ju något av en enstöring och van vid att hålla saker inombords. Men hormonerna erövrade så småningom även mig, och då blev mitt liv till ett emotionellt helvete som jag ännu inte tagit mig ur (och jag misstänker att jag aldrig kommer att göra det). Plötsligt såg jag saker och ting lite mer analytiskt. Tidigare hade de tuffa grabbarna som hånat, mobbat och vid något enstaka tillfälle även slagit mig varit de som hade kontrollen över mitt självförtroende, och även om det då som idag fanns och finns massvis med killar och män som jag uppskattar (i första hand lite mer nördiga killar i min ålder och äldre män) så blev manlighet någon slags symbol för ondska. Jag kände förakt för mitt eget kön och det som "vi" gjort oss skyldiga till (mobbning, våldtäkter, krig o.s.v.). I motsats till det stod kvinnligheten, som för mig blev en slags symbol för godhet. Men allting förändrades när jag 1) började bli intresserad av tjejer på ett kärleksfullt och sexuellt plan och 2) när jag upptäckte vilka det var som stod bakom mobbarnas, svinens och halvpsykopaternas spända axlar, vilka det var som stöttade dom och belönade deras beteende med den närhet som jag aldrig har fått uppleva och länge längtat efter. När jag sedan själv började visa intresse för tjejer (något som mobbarna, svinen och halvpsykopaterna inte ens behövde göra) så övergick jag helt plötsligt från en fin och varm kille till något slags missfoster. Det var precis som om min strävan efter kärlek och sex gjorde mig till en dålig människa, något jag stämplades som av samma tjejer som blev våta av de killar som mobbade mig. Jag var i total förvirring, och mitt självförtroende var hackat i småbitar, men jag förstår fenomenet lite bättre idag.
Idag tror jag att vi män som har svårt med kvinnor på ett eller annat sätt kan beskrivas som just "flickpojkar". Det bästa som vi någonsin kan vara är tjejers lojala och snälla kompis, killen som hon önskar "varför kan inte fler killar vara som dig?". I värsta fall är vi en symbol för optimal ondska, huvudansvariga för mysogyni och kvinnohat. Vi är fast i det s.k. "kretsloppet" som jag beskriver i denna tråd.

Vad tror ni? Finns det fler som känner igen sig i den bild som jag målar upp?

Det var det bästa och mest modiga inlägget jag någonsin har läst! Jag har faktiskt funderat på just detta, men inte kommit så långt som du. Fast från sprektrumets andra exrempunkt. Jag har tänkt tanken: varför föraktar jag dem? Är det för att de inte är som jag? Kan de ens hjälpa det? DE är nog födda sån? Och jag på mitt sätt...

återkommer i frågan, måste käka, haha
Citera
2013-03-02, 17:46
Medlem
nebulosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Det var det bästa och mest modiga inlägget jag någonsin har läst! Jag har faktiskt funderat på just detta, men inte kommit så långt som du. Fast från sprektrumets andra exrempunkt. Jag har tänkt tanken: varför föraktar jag dem? Är det för att de inte är som jag? Kan de ens hjälpa det? DE är nog födda sån? Och jag på mitt sätt...

återkommer i frågan, måste käka, haha

Och det här är ju ännu mer intressant från en "manskvinna:s" funderingar.
En typisk tjejtjej, skulle aldrig känna förakt för "en sån som mig". Det är till mig dom ringer när bilen inte startar, eller när dom behöver annan hjälp (om dom inte har någon karl hemma).
Jag ser mer att tjejtjejerna verkligen gillar mig och det är fortfarande inget "lebbigt" över det.
Dom är hetero och jag likaså.
Samma att män umgås med mig, på kamratnivå.

Vilka är männen som föraktar en "kvinnoman"/flickpojke?
Och varför?
Citera
2013-03-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nebulosan
Och det här är ju ännu mer intressant från en "manskvinna:s" funderingar.
En typisk tjejtjej, skulle aldrig känna förakt för "en sån som mig". Det är till mig dom ringer när bilen inte startar, eller när dom behöver annan hjälp (om dom inte har någon karl hemma).
Jag ser mer att tjejtjejerna verkligen gillar mig och det är fortfarande inget "lebbigt" över det.
Dom är hetero och jag likaså.
Samma att män umgås med mig, på kamratnivå.

Vilka är männen som föraktar en "kvinnoman"/flickpojke?
Och varför?

Jag vet inte. Men dessa typer av män har ett djupt rotat komplex, och man märker verkligen att de hatar är aggressiva såna som mig, som står är någon slags stenåldersman instinktivt (den instinktiva delen som påverkar själv och beteende). Här på nätet iaf. Hur de är IRL vet jag också. De är rädda och håller käft. Det är ju inte konstigt - som ni antyder. De är ju flickiga, och rädsla är väl det mest kvinnliga som finns....!!!??? Men på nätet, i skydd av garanterad anonymitet så förvandlas dessa flickpojkar till aggressiva bastarder som blir precis såna själva som de utmålar sin konkurrent för att vara IRL.
Jag just nyligen haft diskussioner med flera såna här, och de genomsyras av hat mot mig. Det är hoyler, varmare och någon mer. Lantbruk har en manlig hjärna när det gäller rationalitet och logik, de kan man inte säga om de andra figurerna. De är typiskt kvinnliga. Så kvinnliga att jag inte kan separera dem språklig och innehållsmässigt i sina texter - från kvinnor! De är just som mest hatiska - mot mig.
Jag är ingen ultraman, men jag vet att jag har både fysiska och psykiska egenskaper som är manliga enligt mig själv, kanske mer destruktiva såna än konstruktiva förvisso, men även kvinnliga i ett visst avseende, då jag ändå kan prata så här som jag gör - vilket inte riktigt är manligt på ett visst sätt, men ultramanligt på ett annat sätt....
Citera
2013-03-02, 18:44
Medlem
Soberphobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Ja, det betyder egentligen "varför kan inte attraktiva killar ha dina bra egenskaper också?"

Enkelt, för det behövs inte för att attrahera parter av det motsatta könet.
Samma gäller kvinnor tyvärr, ibland hade jag önskat att det inte vore så, men den kalla sanningen är sådan.
Citera
2013-03-02, 18:53
Medlem
Soberphobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppie
Jadu, du har ju inte lärt dig hur man attraherar en läsare..
Hört talas om radbrytning?

Pojkflicka har jag också fått höra, för att jag inte var helt förtrollad av smink/klänningar/barbies.
Jag tycker absolut inte att jag är manlig, visst vågar jag ta i och visst gillar jag skit under naglarna, men det anser jag snarare vara mänskligt och normalt, inte bundet till något kön.

Tror ordet du letar efter är styckesindelning, testa det själv förövrigt.

Förlåt, jag kunde inte motstå möjligheten att vara dryg
Citera
2013-03-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soberphobic
Enkelt, för det behövs inte för att attrahera parter av det motsatta könet.
Samma gäller kvinnor tyvärr, ibland hade jag önskat att det inte vore så, men den kalla sanningen är sådan.

Tyvärr är det få människor som växer mer än de behöver. Fast man kanske kan lägga en rättviseaspekt på det hela... (De som orättvist nog växer ändå kallas guldkorn.)
Citera
2013-03-02, 19:42
Medlem
Pluppies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soberphobic
Tror ordet du letar efter är styckesindelning, testa det själv förövrigt.

Förlåt, jag kunde inte motstå möjligheten att vara dryg

Haha, TACK! Jag satt och letade efter ordet men hittade det inte, tog det jag tyckte var närmast.

Tycker du det behövdes på min text? Jag måste hålla med om att den var en riktig "wall of text"

Klart man ska vara dryg när man kan, då är man hälsosam!
Citera
2013-03-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Jag just nyligen haft diskussioner med flera såna här, och de genomsyras av hat mot mig. Det är hoyler, varmare och någon mer.

Hat mot dig? Pga en diskussion på forumet? Nej du, det krävs allt mycket mer än så för att jag ska hata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in