2013-02-28, 20:32
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Heter hon Berny eller Bernadette rent juridiskt sett i förnamn?

Har för mig hon bytte till Berny Karisma nångång i tjugoårsåldern eller nått, hon föddes som Bernadette, kommer ihåg att hon skrev om det på sin gamla blogspot blogg.
Citera
2013-02-28, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Ok.
Måste bara dela med mig utav ett ganska komiskt inlägg av denna Amelia (i avsaknad på annat i tråden just nu), dock ett år sedan detta skrevs. MEN vad människan ljuger, haha.
Och hur har hon det med stavningen...doh.

Hon söker/sökte lägenhet (ovanligt..).

"Hej
Jag heter Amelia och jag är 26 år gammal och har ingen stans att bo då kontraket går 31 januari, då jag blivit uppsagd av där jag bor i andra hand
idag för att hon ska flytta hem ifrån norge. söker akut omgående. Jag är lugn stabil och
pålitlig, har fast inkomst. Jag har goda referenser. Rökfri har två rumsrena inne katter som är väldigt väl uppfostrade båda är kastrerade.
Mvh amelia

Källa; http://amelia-laghi.annonsera.se/
Jo fast vad ska hon skriva då? Att hon har en personlighetsstörning, knarkar och att katterna skiter överallt?

Berny måste ju ha fått tag på alla sina lägenheter på liknande sätt.
Citera
2013-03-01, 15:14
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Jo fast vad ska hon skriva då? Att hon har en personlighetsstörning, knarkar och att katterna skiter överallt?

Berny måste ju ha fått tag på alla sina lägenheter på liknande sätt.

True, true..
Citera
2013-03-01, 21:32
Medlem
Denosynliges avatar
Har Berny tagit bort sin blogg? Får upp "servern hittades inte" när jag går in på adressen.

Edit: Jag märker nu att flera blogg.se bloggar ligger nere. Beror nog på att blogg.se har problem med servrarna eller något sånt
Senast redigerad av Denosynlige 2013-03-01 kl. 21:39.
Citera
2013-03-01, 22:22
Medlem
Citat:
Heter hon Berny eller Bernadette rent juridiskt sett i förnamn?

Jag döptes till Bernadette. Hade dock två namn. Alla kallade mig för Berny, även lärare och läkare osv. Förutom min pappa och min bror som alltid kallade mig Bernadette och gjorde ett stor liv kring mitt namn. När dom andra var arga på mig kunde dom kalla mig för Bernadette. Jag hade alltså inget tydligt namn. Men kände att jag var mer Berny och till sist dog Bernadette.
Citera
2013-03-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Jag döptes till Bernadette. Hade dock två namn. Alla kallade mig för Berny, även lärare och läkare osv. Förutom min pappa och min bror som alltid kallade mig Bernadette och gjorde ett stor liv kring mitt namn. När dom andra var arga på mig kunde dom kalla mig för Bernadette. Jag hade alltså inget tydligt namn. Men kände att jag var mer Berny och till sist dog Bernadette.

Jag är inte född Berny Karisma Bernadette, jag är född med andra namn.
Inom kort kommer jag att byta efternamn och mina mellanamn. Vet någon hur man går tillväga med detta?
Citera
2013-03-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Har Berny tagit bort sin blogg? Får upp "servern hittades inte" när jag går in på adressen.

Edit: Jag märker nu att flera blogg.se bloggar ligger nere. Beror nog på att blogg.se har problem med servrarna eller något sånt

nej den är inte borta, ska försöka skriva ikväll.....
Citera
2013-03-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
True, true..

Jag är författare och vet exakt hur jag ska lägga orden i intresseanmälan och sälja in mig själv för att få lägenheter. Men detta är inget fel i sig. Jag kan ju inte säga "hej jag är galen och heroinist" så jag har valt att förstärka min positiva drag och framgångar. Man får använd sig att det man kan, eller hur? Och det är faktiskt inget fel i det. Jag brukar dock vara ärlig med att jag har betalningsanmärkningar.
Citera
2013-03-01, 23:31
Medlem
MissDoes avatar
Citat:
Inom kort kommer jag att byta efternamn och mina mellanamn. Vet någon hur man går tillväga med detta?
http://www.prv.se/sv/Personnamn/Byta-personnamn/Byta-fornamn/
Citera
2013-03-02, 02:52
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Jag såg att du redan fått en länk om förnamnsbyte. Här står lite mer om att byta efternamn, till både ett redan existerande och till att hitta på ett helt eget!
http://www.prv.se/sv/Personnamn/Byta-personnamn/Byta-efternamn/
Citera
2013-03-02, 03:01
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Jag är författare och vet exakt hur jag ska lägga orden i intresseanmälan och sälja in mig själv för att få lägenheter. Men detta är inget fel i sig. Jag kan ju inte säga "hej jag är galen och heroinist" så jag har valt att förstärka min positiva drag och framgångar. Man får använd sig att det man kan, eller hur? Och det är faktiskt inget fel i det. Jag brukar dock vara ärlig med att jag har betalningsanmärkningar.
Jag ser det som det mest naturliga i världen att väga sina ord när man söker lägenhet. Ingen vettig människa skulle skriva det tyngsta bagaget när man söker jobb heller, även om jag antytt delar av min historia på mina senaste två jobb. Men så är det jobb där man inser att egen erfarenhet av ett struligt liv ibland är en merit! Att vara öppen om betalningsanmärkningar tror jag är positivt, eftersom det är en sak de oftast kollar iallfall!
Citera
2013-03-02, 14:29
Medlem
Citat:

Varför tänker du byta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in