2013-02-27, 16:57
Medlem
Fettohanss avatar
Jag tycker Budweiser smakar piss.
Citera
2013-02-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettohans
Jag tycker Budweiser smakar piss.
Jag tycker det smakar mineralvatten.
Citera
2013-02-28, 16:08
Medlem
goseigens avatar
Dricker en Pripps Blå nu, så dumt av mig... Varför köpte jag dessa? Den senaste jag drack för några år sedan smakade inte gott, och den här ja...

Utpräglad smak av ruttnande köttsaft, och på tungan något sorts ajinomoto-fenomen, fast istället för ajinomoto är det aji ga warui, eller vad man ska säga.

Blääh.
Citera
2013-02-28, 16:57
Avslutad
Själv sitter jag o dricker Sofiero 5,2%. Inte äckliga, men smakar vatten. Brukar köpa dem för att de är billiga, men så här dåligt har de inte smakat tidigare...?
Citera
2013-02-28, 17:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kopparbergs var äckligt som fan. Finns dom fortfarande?
Citera
2013-02-28, 17:09
Medlem
Björnebrygg
Citera
2013-02-28, 17:36
Medlem
Slicksmurfens avatar
Kriek samt spontanjäst öl är ingen höjdare.
Citera
2013-02-28, 17:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Själv sitter jag o dricker Sofiero 5,2%. Inte äckliga, men smakar vatten. Brukar köpa dem för att de är billiga, men så här dåligt har de inte smakat tidigare...?

Våra smaklökar kanske har utvecklats, vem vet. För över 20 år sedan kunde jag dricka Blå utan att reagera över smaken, och andra Prippsöl tyckte jag till och med om. Men som jag känner nu blir det nog inget mer av detta öl.
Citera
2013-02-28, 21:00
Medlem
Aquaglycerines avatar
Amerikansk blasköl är väl inget att hänga i julgranen såhär i vintertider, köpte en bud en gång för 50 spänn blev besviken, den smakade verkligen ingenting...

Även Corona är en fullkomligt värdelös öl av samma anledning som ovan; skulle det funnits ölextrakt till soda stream skulle man kunna ta ett par smulor av denna och ha Corona/budweiser i ett år.

Hemska tanke
Citera
2013-02-28, 22:49
Medlem
hallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Småland 5,2 % smakar äckligt tycker jag, besk maltig ört smak usch

ja jag håller med dig småland smakar beskt å helvete, fyfan, tacka vet jag billiga fagerhult fast all öl e nästan bäsk, coca cola smakar ju 1000ggr bättre än öl, den är iaf söt och god, öl smakar skit men de e gott ändå, speciellt fyllan!
Citera
2013-03-01, 07:21
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaglycerine
Amerikansk blasköl är väl inget att hänga i julgranen såhär i vintertider, köpte en bud en gång för 50 spänn blev besviken, den smakade verkligen ingenting...

Även Corona är en fullkomligt värdelös öl...

När det gäller dryck till en riktigt kraftig chiligryta eller olika mexikanska rätter med rejäl hetta så är mexikansk och amerikansk lager svårslaget i min bok. En rejäl skål med North Texas Red, ett glas bra tequila och några iskalla Corona med limeklyftor i för att skölja ner med kan vara underbart. Men det är också enda gångerna jag dricker denna typ av "öl". Sätter man det i rätt kontext så har Corona och dylikt blask helt klart existensberättigande IMO, men att det inte är nån bra öl håller jag med om. Dock känns det svårt att säga att de tillhör de äckligaste eftersom det just inte finns något där som man kan uppleva som äckligt. Finns ju gott om taskig öl med allehanda bismaker som inte bara är smaklösa utan rent av frånstötande.
Citera
2013-03-02, 11:23
Medlem
ICKs avatar
Jag skulle nog säga att San Sebastian (tror att den hette så) är den vidrigaste ölen jag druckit.

Någon form av veteöl som var så grumlig så att kaffe framstår som genomskinligt.. Nåväl, inte riktigt så pass men fy fan vad äcklig den var. Eftersmaken satt i resten av dagen plus halva dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in