2013-05-03, 18:06
Medlem
En utav de absolut äckligaste ölen jag har druckit är Swedish Elk Brew (om man kan kalla det öl). Man vill åt den genuina ölsmaken och den fantastiskt brödiga och beska eftersmaken som varar länge i munnen. Swedish Elk smakar diskmedel med lite toner av citrus. Som en riktigt vidrig Cider utan sötman. 7,5 % alkohol är det i den också, men smakar ingenting. Jag hällde ut halva flaskan. Akta er för denna.
Citera
2013-05-03, 18:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granlak
Japp. Förutom en tjej som tyckte den var helt ok
Men man kanske bör tänka på att vi inte är några ölkännare utan 18-20åringar. Men jag gillar vanligtvis öl.
Jag skrev just i en annan tråd om detta fenomen. Tjejer gillar ofta porter/stout, belgisk dubbel eller Brown ale eftersom de vanligtvis inte är så humlebeska.
Min fästmö t.ex. dricker ogärna lageröl eller IPA, men gillar belgare och Imperial stout.
Citera
2013-05-03, 18:22
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Pripps Blå måste fan ta mig vara det äckligaste jag någonsin har besudlat min kropp med. Både folkisvarianten samt starkvarianten, fy fan vad äckligt.
Håller med drack 12 50 cl burkar för flera år sen och jag har aldrig druckit pripps blå sen dess.

Kanske lite offtopic men visst har pripps blås reklam ändrats en del sen 90-talet.

reklam från 90 talet http://www.youtube.com/watch?v=-uu2OM92DrI

reklam från 00 talet http://www.youtube.com/watch?v=pRc2dxAb0lM
Senast redigerad av ragingcow 2013-05-03 kl. 18:26.
Citera
2013-05-05, 02:48
Medlem
graffdatshits avatar
Harboe julebryg, drack några sådana förut och dom var äckligast so far. Men dom gick ju ner ändå
Citera
2013-05-05, 16:07
Medlem
moellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnault
En utav de absolut äckligaste ölen jag har druckit är Swedish Elk Brew (om man kan kalla det öl). Man vill åt den genuina ölsmaken och den fantastiskt brödiga och beska eftersmaken som varar länge i munnen. Swedish Elk smakar diskmedel med lite toner av citrus. Som en riktigt vidrig Cider utan sötman. 7,5 % alkohol är det i den också, men smakar ingenting. Jag hällde ut halva flaskan. Akta er för denna.

Det är ju den bästa krök-ölen. Billig är den också, men visst det finns ju godare.
Citera
2013-05-05, 16:40
Medlem
Hollenriks avatar
Bjornebrygg folköl. Hoppas för mänsklighetens skull att den inte finns som starköl!

Edit: googlade nu och såg att den finns som 7,2. Fyfan!
Citera
2013-05-05, 18:57
Medlem
Vicious_s avatar
Jag tycker Mariestads smakar riktigt tråkigt. Den smakar som bakfylla i bil en varm sommardag.

Mariestads Old Ox hällde jag ut. Jävla päckel.
Citera
2013-05-06, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Vet inget om smaken men den här borde klassas in som äcklig. Gjord av tjurtestiklar...
http://www.manligt.org/rocky-mountain-oyster-beer/

Haha helt klart en öl som inte går hem på kommunist söder och deras veganer

Fast helt seriöst hur kommer man på tanken att ens testa att tillverka den???
Citera
2013-05-09, 09:27
Medlem
Elefantöl är inte så jävla bra om man uttrycker sig snällt. Smakar som något man hittar på golvet i en raggarbil. Typ Berras hemgjorda fulöl som spetsats med hemkört.
Citera
2013-05-09, 10:29
Bannlyst
Björnebrygd.
Citera
2013-07-17, 17:09
Medlem
graffdatshits avatar
Tjenare folks! Eftersom att det e så pass gött med en kall i värmen så handlade jag några öl igår och blev väldigt överaskad! Jag smakade på pistonhead för första gången, aldrig mer säger jag! Den smakade som något misslyckat försök till en godis öl eller något Sedan så smakade jag även på beervaana som det talades så fruktansvärt gott om här på forumet och den smakade liknande fast drickbar men den köper jag inte igen den häller eftersom att jag gillar när öl smakar öl, jag drack även Tuborg och guldkällan som med sina mumsiga aromer gjorde mig på glatt humör igen efter denna hiskerliga upplevelse!
Citera
2013-07-17, 17:28
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Tjenare folks! Eftersom att det e så pass gött med en kall i värmen så handlade jag några öl igår och blev väldigt överaskad! Jag smakade på pistonhead för första gången, aldrig mer säger jag! Den smakade som något misslyckat försök till en godis öl eller något Sedan så smakade jag även på beervaana som det talades så fruktansvärt gott om här på forumet och den smakade liknande fast drickbar men den köper jag inte igen den häller eftersom att jag gillar när öl smakar öl, jag drack även Tuborg och guldkällan som med sina mumsiga aromer gjorde mig på glatt humör igen efter denna hiskerliga upplevelse!
Vilken Pistonhead köpte du? Var det Plastic Fantastic så förstår jag, den var totalvidrig och alldeles för söt. Kustom Lager är däremot helt OK.

Vad smakar öl? Det är ungefär som att säga att jag gillar när saft smakar saft. Vad du troligen menar är att du tycker att vanlig ljus lageröl är det enda som smakar öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in