2013-02-16, 19:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Instämmer oftast kan jag mer om frågorna som handlar om Sverige med.

I på Spårets barndom var det bara svenska resmål.
Citera
2013-02-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Grattis till Dick vill jag säga!

Nja, lite ovärdigt måste jag säga. Att en professor i historia är med i på spåret. hmm, hela vitsen försvinner. Som doping!
Citera
2013-02-16, 20:42
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Nja, lite ovärdigt måste jag säga. Att en professor i historia är med i på spåret. hmm, hela vitsen försvinner. Som doping!

Vadå, ska det vara ett kvalificerings-krav att man är lite lagom okunnig? Nej, grattis Dick säger även jag!
Citera
2013-02-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jan Guillou och Herman Lindqvist medverkan då? Minst lika klippska som Dick Harrison.
Citera
2013-02-16, 21:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Jan Guillou och Herman Lindqvist medverkan då? Minst lika klippska som Dick Harrison.

Nej. Guillou visade sin okunskap när han deltog och Herman Lidqvist var inte heller någon hit.
Citera
2013-02-16, 22:47
Medlem
donaukinds avatar
Var det där... En båt?!
Citera
2013-02-17, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej. Guillou visade sin okunskap när han deltog och Herman Lidqvist var inte heller någon hit.

Hmm..jag tror minnet sviktar en del på dig. Jan Guillou deltog i 2 program 2008 tror jag det var, varav det ena så vann han över den då regerande och dittils oslagbare mästaren Göran Hägg. Göran fick ju för övrigt oavgjort mot finalisterna Harrisson och Persson i en av årets matcher. Jag skulle nog vilja säga att han i och med det visade prov på stor allmänbildning, han förlora dock sin andra match och missa på så vis semifinalen då Göran och Ugglas gick vidare på bättre totalpoäng, både vann varsin match. Jag skulle gärna se Guillou igen eftersom kan han spöa Göran Hägg så kan han nog spöa många andra...En annan jag gärna ser igen är Adam Alsing och Ebba Blitz. Förra gången de var med så slog de faktiskt Haagarna när de möttes, men förlora knappt mot Birro och Koljanen och missa även de semifinal pga detta. Samma sak där, vinner man mot Haag så har man visat prov på god allmänbildning och bör absolut få en ny chans att visa upp sina kunskaper. Herman Lindqvist och Babben har jag för mig verkligen inte visade någon större allmänbildning och gick rätt dåligt för dem vad jag kan minnas...
Citera
2013-02-17, 02:26
Medlem
Citat:

Visserligen sant, men på papperet på förhand verkade de minst lika starka som Dick.
Citera
2013-02-17, 11:40
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
De använder sig av kanske 3 kameror. Ingen av dem är riktat inuti buren. Nog måste man kunna behålla lugnet i en sådan situation, men det är i teorin absolut möjligt. Speciellt för en, i dessa fall, tv-van person. I en tenta-situation blir du tillsagd alla lägga ifrån dig mobilen om de ser att du håller på och pillar. Detsamma kan tänkas gälla i På Spåret. Lägg därtill att de hade klippt bort en sådan incident.

Allt som allt, finns det inga bevis och det är ingen som kan kräva att få titta på vad du fick för sms osv. Hur kan man åka fast? Väldigt långsökt!

Sedan vill jag poängtera att jag inte vet huruvida detta har förekommit eller inte. Men det är absolut möjligt.

Vad brukar du skriva för tentor? Att ens ta med dig en telefon in i en tentasal får dig utkastad, och skulle du smuggla in en och dessutom sitta och pilla med den skulle du troligtvis åka på en anmälan.
Citera
2013-02-17, 11:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Hmm..jag tror minnet sviktar en del på dig. Jan Guillou deltog i 2 program 2008 tror jag det var, varav det ena så vann han över den då regerande och dittils oslagbare mästaren Göran Hägg...

Det betyder att de i så fall förlorade mot Pia Conde/Thomas Petersson vilket säger det mesta.
Citera
2013-02-17, 14:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag vet inte om det skrivits i tråden tidigare, men Martina Haag [då med flicknamnet Uusmaa] debuterade redan 1993 i På Spåret som 19-åring. Då i tremannalaget med Åke Strömmer och Tommy Engstrand. Det lät som ett riktigt kanonlag och jag vill minnas att de gick till final, men förlorade mot Hellberg & Co.
Senast redigerad av HerrGickhan 2013-02-17 kl. 14:06.
Citera
2013-02-17, 14:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag vet inte om det skrivits i tråden tidigare, men Martina Haag [då med flicknamnet Uusmaa debuterade redan 1993 i På Spåret som 19-åring. Då i tremannalaget med Åke Strömmer och Tommy Engstrand. Det lät som ett riktigt kanonlag och jag vill minnas att de gick till final, men förlorade mot Hellberg & Co.

Det togs upp i programmet då hon mötte Engstrand och Lidbom. Undrar om hon är den yngste deltagaren någonsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in