2011-12-30, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ehhh... man redigerar bilden och lägger in sitt nick/valfri text helt enkelt. Bildhantering

Vad länkar beträffar så handlar det om signaturen

Tack länk completed

Angående texten jag ville skapa. Din länk om bildhantering gav mig bara flera trådar om allt möjligt, kan inte hitta hur man skapar sin text bland dem trådarna.

Det du säger om att man redigerar bilden. När jag går in på redigera avatar så kan jag inte skriva nick eller valfri text. Den enda flik jag kan skriva på står det: Skriv in URL för din avatar, där kan man inte skriva sin text det ska vara en länk eller något där.

Haha hjälp mig
Citera
2011-12-30, 19:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucid-Dreamer
Tack länk completed

Angående texten jag ville skapa. Din länk om bildhantering gav mig bara flera trådar om allt möjligt, kan inte hitta hur man skapar sin text bland dem trådarna.

Det du säger om att man redigerar bilden. När jag går in på redigera avatar så kan jag inte skriva nick eller valfri text. Den enda flik jag kan skriva på står det: Skriv in URL för din avatar, där kan man inte skriva sin text det ska vara en länk eller något där.

Haha hjälp mig

Alltså du redigerar den bild som du vill ha i ett bildredigeringsprogram och sedan sparar du den och därefter laddar du upp den därav hänvisningen till Bildhantering om du inte vet hur man redigerar en bild.
Citera
2011-12-30, 20:37
Bannlyst
Citat:
Alltså du redigerar den bild som du vill ha i ett bildredigeringsprogram och sedan sparar du den och därefter laddar du upp den därav hänvisningen till Bildhantering om du inte vet hur man redigerar en bild.

Jaha, aja jag får vara utan det där lät komplicerat.
Citera
2012-01-05, 10:00
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucid-Dreamer
Jaha, aja jag får vara utan det där lät komplicerat.
Du kan högerklicka på din stora bildfil i windows och välja "öppna med..." t. ex. Paint. I Paint väljer du symbolen A och det undre alternativet för genomskinlig textruta (brukar vara en blå cylinder, en röd boll, grön kub typ). Sedan drar du upp en liten ruta i din bild och skriver, förminskar bilden och sparar.

Själv har jag fortfarande problem med detta att min gamla avatar dyker upp hela tiden fast jag rensat cache och kollat med olika webläsare på två olika datorer. Såg en användare vars avatar ändrades flera gånger på en timme!
Citera
2012-01-06, 23:09
Medlem
StraightToHails avatar
varför får man inte ha vilken man vill? vad fan är detta?
Citera
2012-01-07, 00:07
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
varför får man inte ha vilken man vill? vad fan är detta?

Vad menar du?
Citera
2012-01-07, 00:32
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad menar du?

min nuvarande avatar har jag ej valt. jag hade ett skivomslag innan. får man inte visa naket på fb? har det blivit någon slags damtidning?
Citera
2012-01-07, 01:49
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
min nuvarande avatar har jag ej valt. jag hade ett skivomslag innan. får man inte visa naket på fb? har det blivit någon slags damtidning?

Din avatar ser ut som ett goremetal-album där en kvinna får diverse saker uppkört i alla hål?
Eller har jag bara skum fantasi?
Citera
2012-01-07, 11:16
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Visst får du det. Det ser ut som att du har ett skivomslag nu också.

Prova att bocka i att du vill se "stötande avatarer" i din kontrollpanel.

admin4
Citera
2012-01-07, 22:57
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Visst får du det. Det ser ut som att du har ett skivomslag nu också.

Prova att bocka i att du vill se "stötande avatarer" i din kontrollpanel.

admin4

tackar för den! märkligt att jag i början såg min egen avatar?

roligt också att dessa alternativ finns i inställningar:

Blockera stötande avatarer:
Min avatar är stötande □ Visa stötande avatarer □

man kan alltså välja att ha en stötande avatar men välja att inte se den eller andras
Citera
2012-01-07, 23:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
tackar för den! märkligt att jag i början såg min egen avatar?

roligt också att dessa alternativ finns i inställningar:

Blockera stötande avatarer:
Min avatar är stötande □ Visa stötande avatarer □

man kan alltså välja att ha en stötande avatar men välja att inte se den eller andras

Fast om du tänker lite längre än näsan räcker så är det ganska logiskt...

Min avatar är stötande det måste man kryssa i om man har en sådan avatar.
Visa stötande avatarer kryssar jag ur om jag vill slippa att se stötande/NSFW-avatarer om jag surfar på FB när jag är på platser där folk kanske kikar över axeln.

Sedan att halvidioter inte begriper att man måste välja att se stötande avatarer för att se sin egna stötande avatar är ju lite upp till dessa halvidioter.?
Citera
2012-01-08, 17:24
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Fast om du tänker lite längre än näsan räcker så är det ganska logiskt...

Min avatar är stötande det måste man kryssa i om man har en sådan avatar.
Visa stötande avatarer kryssar jag ur om jag vill slippa att se stötande/NSFW-avatarer om jag surfar på FB när jag är på platser där folk kanske kikar över axeln.

Sedan att halvidioter inte begriper att man måste välja att se stötande avatarer för att se sin egna stötande avatar är ju lite upp till dessa halvidioter.?

ja sant iofs. jag har dock aldrig brytt mig om vilka som ser vad jag surfar. jag brukar surfa obekväma sidor på bibliotek och lägga in som startsidor osv osv. folk sitter och skruvar sig i stolarna men säger inget. som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in