2013-02-04, 00:14
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteer
Hej!
Har tagit ett antal lektioner och söker ny trafikskola på grund av dålig lärare.
Skulle uppskatta tips på bra trafikskolor eventuellt lärare. Helst med sena öppettider.
Tack!
Hade ju hjälpt om du berättat var.
Citera
2013-02-04, 01:53
Medlem
Monsteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Hade ju hjälpt om du berättat var.

Glömde den informationen. Stockholm
Citera
2013-02-04, 02:42
Medlem
grimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteer
Glömde den informationen. Stockholm

Eriksdals trafikskola, Vetegatan 7 på söder.
Drivs av Bengt och Gunilla, ett gift par som är stora personkännare - guld värt eftersom de får eleven att slappna av och känna sig trygg och bekväm under lektionerna. De har funnits länge i branschen.
Otroligt varma människor!

http://www.eriksdalstrafikskola.se/
Citera
2013-02-04, 09:43
Medlem
Monsteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Eriksdals trafikskola, Vetegatan 7 på söder.
Drivs av Bengt och Gunilla, ett gift par som är stora personkännare - guld värt eftersom de får eleven att slappna av och känna sig trygg och bekväm under lektionerna. De har funnits länge i branschen.
Otroligt varma människor!

http://www.eriksdalstrafikskola.se/

Tack! Ska kolla upp dem.
Citera
2013-02-04, 11:30
Medlem
Monsteers avatar
Fler tips?
Citera
2013-02-04, 11:43
Medlem
scontris avatar
Körkortsbutiken i Farsta är bra. Det bästa är att man hela tiden kör i och kring områden uppkörningen kommer äga rum (förutsatt att du kör upp i Farsta) och du får massa tips av lärarna på vanligt förekommande saker på uppkörningen. Lärarna är bra överlag, även om det, när jag gick där, fanns nån jag inte riktigt klickade med. Snygga tjejer i receptionen med om det spelar någon roll. Det här var några år sen, men tror inte det ändrats så mycket.
Citera
2013-02-04, 12:37
Medlem
Har lärarna redan sett min gamla protokoll när jag ska köra upp för andra gången eller kan de bara få tag på den om jag har med mig den?
Citera
2013-02-04, 17:56
Medlem
lakkshooos avatar
Skulle vara evigt tacksam om någon kunde ladda upp abo jihads frågor på annat språk än svenska.
Citera
2013-02-04, 17:57
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ydna6
Har lärarna redan sett min gamla protokoll när jag ska köra upp för andra gången eller kan de bara få tag på den om jag har med mig den?

Dem kan se de utan att du visar upp det.
Citera
2013-02-04, 22:05
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ydna6

Lärare != inspektör. Och ja, inspektörerna kan se de uppgifter som finns om dig i transportstyrelsens register.
Citera
2013-02-04, 22:05
Medlem
Körde upp i Västerås idag och blev godkänd! Därmed är jag körkortsinnehavare, TACK för alla hjälpsamma inlägg i denna tråd! de är guld värda!!
Citera
2013-02-05, 00:54
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Det beror helt på bil och situation. Det finns ingen regel om 50 meter utan beror på om det är plant eller ej, hur stark motorn är, vilket drivmedel bilen har, annan trafik framför. Osv osv.

Sen måste du inte stå med ettan i och kopplingen nere - har du stopp/start så lägger du ur växeln och släpper upp kopplingen, för att undvika tomgång i onödan. Praktiskt i större korsningar om intervallen är längre.

Får jag fråga när du tog körkortet och när du lärde dig eco-driving?
Ettan ska alltid läggas i om du står och väntar på grönt! En kompis på uppkörningen råkade ha på friläge på rött ljus när inspektören sade "Ska inte du ha i ettan?" Detta såklart för att undivka om någon idiot kommer och smäller i dig som sedan får bilen rulla flertal meter!

Man ska komma till rött ljus i låg fart och helst på tvåan , glida fram och HOPPAS att det blir grönt! Blor det inte grönt så ska man växla till ettan och stå där på tomgång (för att man blev tvungen att stanna). Och alla bilar kanske inte har start/stopp funktionen.

Kika på dessa vettiga svar: http://korkortonline.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=1650
Senast redigerad av ZtarZcream 2013-02-05 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in