2013-02-02, 09:08
Medlem
sigurts avatar
Jag hade tänkt köpa en Iphone 4 på er hemsida. Men det verkar som att man måste välja något abonnemang när man köper.

Jag har ju redan ett abonnemang som jag är nöjd med. OBS bidningstiden har gått ut och jag vill inte binda upp mig igen på X antal månader.

Kan jag inte köpa en mobil från er sida utan att binda upp mig? Den får gärna vara låst till Tele2/Comviq dock!
Citera
2013-02-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Om du får spärren innan du fått SMS om 80% beror det på att du helt enkelt förbrukat de sista 20% innan SMS-et hann gå iväg.

Då formulerar jag om frågan. Varför skickas det ut ett sms försent och sedan ytterligare ett sms ett par dagar senare om att man förbrukat 90% då man tydligen redan förbrukar 100%?
Citera
2013-02-02, 09:55
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag hade tänkt köpa en Iphone 4 på er hemsida. Men det verkar som att man måste välja något abonnemang när man köper.

Jag har ju redan ett abonnemang som jag är nöjd med. OBS bidningstiden har gått ut och jag vill inte binda upp mig igen på X antal månader.

Kan jag inte köpa en mobil från er sida utan att binda upp mig? Den får gärna vara låst till Tele2/Comviq dock!

Inga iPhones säljs kontant från tele2.se, alla har 2 års bindningstid, om du ska köpa en kontant rekommenderar jag att köpa en via Comviq med startpaket kontantkort, så blir en klumpsumma och du kan behålla ditt abonnemang, kontantkortet kan du ju slänga om du inte vill ha

http://webbutik.comviq.se/brands/app...ptionType=post

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Då formulerar jag om frågan. Varför skickas det ut ett sms försent och sedan ytterligare ett sms ett par dagar senare om att man förbrukat 90% då man tydligen redan förbrukar 100%?

Det är mer eller mindre alltid ca 24 timmar fördröjning i systemen vad gäller surf och samtal, till exempel ringer du ett samtal kan vi inte se det förrens efter 24 timmar. Sen kan det ju ta extra tid för SMS:et också
Citera
2013-02-02, 10:43
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tele2 = As?

Först erbjuder de sänkt pris 69kr för hemtelefoni för att man ska byta bolag,s edan några månader efteråt får man ett meddelande att de HÖJER avgiften till 89kr, Kreatur.

Skicka ett meddelande med ditt telefonnummer så ordnar vi något.
Citera
2013-02-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Skicka ett meddelande med ditt telefonnummer så ordnar vi något.

Ursäkta att jag bryter in, men är det så att nya kunder slipper den kommande höjningen, medan vi gamla trogna Tele2-kunder ska vara med och betala standardhöjningen vilket är grunden till prishöjningen?
Citera
2013-02-02, 13:32
Medlem
sigurts avatar
Vilket datum nollställs dataförbrukningen?
Citera
2013-02-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Vilket datum nollställs dataförbrukningen?
Vid varje månadsskifte, dvs mellan den sista dagen och den första på månaderna.
Citera
2013-02-02, 22:30
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
okej, så det räcker inte med att betala med kreditkort? Då skriver man ju in adress, personnummer osv.

Ursäktar ett sent svar. Det räcker inte med att betala med kreditkort eftersom dessa uppgifter enbart används för själva betalningen. Registreringen sker inne via Mitt Konto, har du inte numret där så kan du alltid kontakta kundtjänst så registrerar de dig.
Citera
2013-02-03, 15:00
Medlem
Hej.

Jag ska skaffa Iphone 4S + abonnemang till min son nu när han fyller år. Övriga familjen bytte till Tele2 i samband med fastpriskampanjen i fjol vilket vi är mycket nöjda med. Tyvärr verkar Tele 2 för tillfället inte ha någonting som kan matcha Halebops rubbet abb. Kan du hjälpa mig?
Citera
2013-02-03, 15:25
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degblandare
Hej.

Jag ska skaffa Iphone 4S + abonnemang till min son nu när han fyller år. Övriga familjen bytte till Tele2 i samband med fastpriskampanjen i fjol vilket vi är mycket nöjda med. Tyvärr verkar Tele 2 för tillfället inte ha någonting som kan matcha Halebops rubbet abb. Kan du hjälpa mig?

Tele2 har liknande abonnemang under namnet Comviq Fastpris. Se på:

https://www.comviq.se/fastpris-abonnemang-kontantkort
Citera
2013-02-03, 21:59
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Tele2 har liknande abonnemang under namnet Comviq Fastpris. Se på:

https://www.comviq.se/fastpris-abonnemang-kontantkort

Nog för att Comviq är ett varumärke som ägs av Tele2, men det är inte Tele2s abonnemang, utan Comviqs. Detta abonnemang hanteras enbart utav Comviqs kundtjänst. Det är som att säga att Telia har halebopabonnemang. (Alla vet ju att Telia äger Halebop, men man säger inte att det är Telias abonnemang.)

Ville bara poängtera.

Comviq Fastpris är för övrigt ett prisvärt abonnemang, enda nackdelen är surfen men det går alltid att addera tilläggspaket för detta
Citera
2013-02-03, 22:24
Medlem
tänkte låna tråden lite ^^
tecknade volym låg student i augusti och var lite halvt nöjd så då ville jag lägga ner den, ringde de ngn månad efter och de sa då "du måste betala för hela bindningstiden" och detta dock att det var 3 mån uppsägningstid, då undrar jag hade hen rätt eller blev jag blåst?

hoppas jag inte formulerar för konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in