Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Nu medans ändå tråden är jävligt aktiv tänkte jag ställa en fråga till alla er GTA fans, jag har spelat sedan jag var liten, men det ända jag gjorde då i 3an till exempel var att gå runt och skjuta folk. Nu när min hjärna vuxit lite grann har jag förstått att det som händer när man gör det är att man åker in, förlorar vapen och pengar så jag undrar vad ni gör när ni inte spelar main storyn? Spelade igenom GTA IV för cirka två år sedan och gillade det skarpt, fantastisk stad med härliga karaktärer, men efter jag hade åkt till alla bokstäver på kartan och end-credits hade rullat tyckte jag inte det fanns så mycket att göra.
Förlåt för all OT, men jag kan väl avsluta med att jag hoppas GTA V har mer än bowling och duvskjutande efter storyn.
Man måste kunna leka runt lite och ha lite fantasi, jag köpte mitt ex av Gta IV ca två dagar efter release, klarade storyn rätt snabbt, körde om storyn en gång till lika snabbt och sen fortsatte jag spela ända in på början av 2011 då jag tröttnade.
Jag drog bara runt och körde bil, tittade i slowmotion medan jag körde över människor så de flög över bilen, skapade massaker, biljakter och spenderade bra mycket tid till att deformera bilar så mycket som möjligt utan att de sprängdes.
Finns mycket att göra efter Gta IV:s story så länge man är lättroad, finns ju hur mycket hopp och stunts man kan göra osv det gäller bara att se det
Fysiken i både människor och bilar samt sättet man kunde demolera bilar på var det som gjorde att mitt intresse hölls i liv i ca tre år, har inte spelat på ett bra tag nu men tycker fortfarande att Gta V är ett av de snyggaste spelen som gjorts