2013-01-21, 01:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Såg nyss Batman: The Dark Knight Rises, Part 2 men tyckte det var en tämligen seg och rörig historia. Part 1 var mycket bättre. Nu får man säkert mycker mer ut av filmen om läst serien (vilket jag inte gjort) för jag tyckte det var mycket som inte förklarades. På IMDB gav jag betyget 3/10.

Citera
2013-01-21, 01:58
Medlem
Obscurites avatar
En annan animerad Batman film som jag ser inte har nämnts men är sevärd är
Batman: Sub Zero

http://en.wikipedia.org/wiki/Batman_%26_Mr._Freeze:_SubZero
Citera
2013-03-19, 00:30
Moderator
Popesizes avatar
Kan även nämna "Mystery of the Batwoman" som går i samma klassiska DCAU-stil.
Den är väl inte jättebra, men helt klart sevärd för den som vill ha hela historien från DC's animerade universum. Naturligtvis med Kevin Conroy som Batman (allt annat vore bara fel ).
Citera
2013-09-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag måste faktiskt säga att jag tycker Mask of the Phantasm är den bästa Batman-filmen som gjorts, Nolan- och Burtonfilmerna inräknade. Många av de som nämnts är mycket bra, men just denna är en riktig höjdare.

VET DU HUR LÄNGE JAG LETAT EFTER DENNA???????? TACK!!!!!!!!!!! BLESSSSSSS
Citera
2015-05-14, 13:44
Medlem
Sinnessjuk BUMP.

Men jag söker efter ett batman avsnitt där Batman slåss mot ett monster eller i alla fall en jätte som kommer upp ur havet efter en jordbävning eller vulkanutbrott.

någon som vet vilket avsnitt det är?
Citera
2015-09-14, 15:15
Medlem
Splatta-holics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Sinnessjuk BUMP.

Men jag söker efter ett batman avsnitt där Batman slåss mot ett monster eller i alla fall en jätte som kommer upp ur havet efter en jordbävning eller vulkanutbrott.

någon som vet vilket avsnitt det är?

Nej, låter inte som animated series i alla fall. Om jag ska gå genom de animerade Batmanfilmer jag sett och ranka dom, så som jag kommer ihåg dom.

Batman: Mask of the Phantasm 8/10
Batman & Mr Freeze: Subzero 6/10
Batman Beyond Return of the Joker 7/10, rätt bra för att vara framtidsbatman.

Lite mer moderna
Batman The Dark Knight Returns part 1 & 2 8/10 7/10
Batman Year One 8/10
Batman Under the Red Hood 6/10 Läs serien med samma namn istället, mycket brutalare och bättre.
Batman Gotham Knight Tror jag sett den, kommer inte ihåg så mycket av den.

Kollade IMDB och ska komma en killing joke version 2016, hoppas den blir trogen orginalet, i så fall kan vi få en ny bästa Batman animerad film.
Citera
2015-09-15, 11:23
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
En annan animerad Batman film som jag ser inte har nämnts men är sevärd är
Batman: Sub Zero

http://en.wikipedia.org/wiki/Batman_%26_Mr._Freeze:_SubZero
Oja, den är riktigt festlig!
Citera
2023-04-17, 14:20
Medlem
För dom som gillar animerat Batman så missa inte att japanska anime-varianten ニンジャバットマン / Batman Ninja (2018) utgår på Netflix nu på Söndag 23 April. Känns uppfriskande annorlunda jämfört med alla live action-bottennapp senaste årtiondena som man knappt orkat se klart.

www.imdb.com/title/tt7451284
www.justwatch.com/se/film/batman-ninja
www.netflix.com/title/80244455

Rekommenderar att ni ser den med japanska originaldubben, amerikanska är som oftast alltid när det gäller anime mindre bra, och i det här fallet är det i praktiken en helt annan film då dom amerikanska ansvariga tydligen inte förstod eller uppskattade handlingen i det japanska manuskriptet enligt vad jag läst och satte ihop en nytt manuskript med skillnader i handlingen, varvid det pratas en del när dom animerade figurerna är tysta.

Jag har börjat se den japanska med svensk text och texten stämmer med japanska dialogen, även den engelska texten stämmer med den svenska texten och japanska dialogen, svenska eller engelska texten till amerikanska dialogen blir fel mest hela tiden, så om ni prompt ska kolla med engelsk dubb, kör utan text.

Påminner lite om franska animerade serien The adventures of Tintin (1991-92) där svenska dubben lägger till dialog när det egentligen är dialogfritt, varvid svenska texten på Netflix inte passade med franska originaldialogen, bl a i avsnittet Den Svarta Ön upplevde jag det.

Eftersom det finns fyra andra på forumet som verkar ha sett filmen så blir man ju nyfiken på vilken version ni såg av filmen, om ni hade matchande textremsor, eller om ni orkade er igenom hela amerikanska dubben?

Citat:
Ursprungligen postat av musnus
Ser även fram emot Batman Ninja som ska komma snart!
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Batman Ninja. Jag gillade den förra animerade Batman långfilmen som kom ut för några månader sedan, har väntat på denna.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den tänkte jag också kika på idag, gillar Läderlappen starkt och majoriteten av de animerade långfilmerna har varit riktigt bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Batman Ninja är kvalitativt den bäst animerade filmen som jag har sett (den finns även på engelska).
Citera
2023-04-17, 15:17
Medlem
Batman: Gotham by Gaslight (2018) är en animerad Batman film som utspelar sig i det viktorianska London på 1800-talet. Filmen är en nytolkning av berättelsen om den brittiska serimördaren Jack the Ripper som mördade utblottade kvinnor i den engelska huvudstaden. I denna alternativa version av London återfinns de kändaste karakatärer från Batman-universumet. Filmen är en av de bästa animerade Batman filmerna. Även Batman Ninja som utspelar sig i en alternativ version av Japan är en intressant animerad Batman film.
Citera
2023-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Batman: Gotham by Gaslight (2018) är en animerad Batman film som utspelar sig i det viktorianska London på 1800-talet. Filmen är en nytolkning av berättelsen om den brittiska serimördaren Jack the Ripper som mördade utblottade kvinnor i den engelska huvudstaden. I denna alternativa version av London återfinns de kändaste karakatärer från Batman-universumet. Filmen är en av de bästa animerade Batman filmerna. Även Batman Ninja som utspelar sig i en alternativ version av Japan är en intressant animerad Batman film.

Den var bra!

Såg Batman: the doom that came to Gotham, över förväntan. Gillade Lovecraft samt 1920-tals världen mkt.
Gillar verkligen DCs "elseworld" filmer . Även Batman: soul of the dragon hade behållning.
Citera
2026-07-21, 19:53
Medlem
diseuses avatar
Trailer för första filmen i trilogin Batman – Knightfall:

https://youtu.be/90HAqMk7qv0

Enligt det amerikanska filmklassificeringssystemet har den hamnat i kategorin ”R”, vilket i princip betyder att den bara är till för vuxna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in