För dom som gillar animerat Batman så missa inte att japanska anime-varianten
ニンジャバットマン / Batman Ninja (2018) utgår på Netflix nu på Söndag 23 April. Känns uppfriskande annorlunda jämfört med alla live action-bottennapp senaste årtiondena som man knappt orkat se klart.
www.imdb.com/title/tt7451284
www.justwatch.com/se/film/batman-ninja
www.netflix.com/title/80244455
Rekommenderar att ni ser den med japanska originaldubben, amerikanska är som oftast alltid när det gäller anime mindre bra, och i det här fallet är det i praktiken en helt annan film då dom amerikanska ansvariga tydligen inte förstod eller uppskattade handlingen i det japanska manuskriptet enligt vad jag läst och satte ihop en nytt manuskript med skillnader i handlingen, varvid det pratas en del när dom animerade figurerna är tysta.
Jag har börjat se den japanska med svensk text och texten stämmer med japanska dialogen, även den engelska texten stämmer med den svenska texten och japanska dialogen, svenska eller engelska texten till amerikanska dialogen blir fel mest hela tiden, så om ni prompt ska kolla med engelsk dubb, kör utan text.
Påminner lite om franska animerade serien
The adventures of Tintin (1991-92) där svenska dubben lägger till dialog när det egentligen är dialogfritt, varvid svenska texten på Netflix inte passade med franska originaldialogen, bl a i avsnittet
Den Svarta Ön upplevde jag det.
Eftersom det finns fyra andra på forumet som verkar ha sett filmen så blir man ju nyfiken på vilken version ni såg av filmen, om ni hade matchande textremsor, eller om ni orkade er igenom hela amerikanska dubben?
Citat:
Ursprungligen postat av
musnus
Ser även fram emot Batman Ninja som ska komma snart!
Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Batman Ninja. Jag gillade den förra animerade Batman långfilmen som kom ut för några månader sedan, har väntat på denna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Den tänkte jag också kika på idag, gillar Läderlappen starkt och majoriteten av de animerade långfilmerna har varit riktigt bra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Batman Ninja är kvalitativt den bäst animerade filmen som jag har sett (den finns även på engelska).