2012-09-17, 00:32
Medlem
screWeds avatar
Jag har fått dille på animerade Batman-filmer och undrar nu vilka som ni rekommenderar att se.. Jag har läst de populäraste serietidningarna, och vill nu se lite animerade filmer, fast då självklart i någon form av kronologisk ordning.

Jag hade tänkt börja med "Batman: The Animated Series" men vet inte riktigt vilka andra jag ska följa upp med.

Vad säger ni mina kära entusiaster? Vilka andra filmer ska jag se, och i vilken ordning?

Må väl.
Citera
2012-09-17, 01:37
Medlem
Flashtjacks avatar
Easy man!

Börja med den serien!

Se sedan, eller kanske t.o.m innan Batman-mask of the phantasm

Se Batman Beyond

Se justice league

Alla utspelar sig i Dcau( samma reality)

Se The Batman serien

Se Batman-brave and the bold

Och glöm föör fan inte young justice

och sen allt i denna länk

http://en.wikipedia.org/wiki/DC_Universe_Animated_Original_Movies
Citera
2012-09-17, 08:13
Medlem
PrinceMeandors avatar
"Under the Red Hood" och "Gotham Knight" är de som jag kan rekommendera.

"Gotham Knight" är en film som består av flera olika historier om Batman, med olika regissörer och tecknarstilar i varje episod. Filmen är tänkt att vara en blandning mellan "Batman Begins" och "The Animated Series".

"Under The Red Hood" är också en fantastiskt bra film. Batman & Nightwing jagar gangsterbossen Black Mask, men snubblar in på ett spännande sidospår kopplat till Batmans förflutna. Stort plus för John DiMaggio som Jokern och Neil Patrick Harris som Nightwing

Värt att notera är att ingen av dessa egentligen har någon storymässig koppling till "The Animated Series". Trots det riktigt bra filmer och ett måste för fans.
Citera
2012-09-17, 13:41
Medlem
screWeds avatar
Fantastiska tips ni kommer med här. Nu har jag tillräckligt att göra ett tag framöver.

Jag hade tänkt se följande till att börja med:
Batman: The Animated series
Batman: Mask of the Phantasm
Batman: Gotham Knight
Batman: Under the Red Hood

Därefter får det bli lite blandat, som Batman Beyond och lite Justice League..
Ni vet inte om det finns någon film (eller serietidning för den delen) som behandlar ungefär samma område som 'Marvel: Civil War' gör (d.v.s. internt krig bland alla hjältar och skurkar)? Hade varit riktigt grymt om det funnits.
Citera
2012-09-18, 18:04
Medlem
PrinceMeandors avatar
När du är klar med Batman kan jag varmt rekommendera. "The Spectacular Spider-Man" och "Todd Macfarlane's Spawn"

Trots att många dömer ut den på grund av tecknarstilen eller "det var bättre förr" argument så är Spectacular Spider-Man en av de bästa tolkningarna av Spider-Man. I mitt tycke minst lika bra som Batman och hästlängder bättre än klassiska Spider-Man: TAS. Jag gav den en chans och fastnade direkt

"Spawn" är bland det bättre som gjorts i animerad väg enligt mig. Serien är såpass mörk och deppig så att den får även de mörkaste Batman avsnitten att se ut som My little Pony i jämförelse. Animationerna är helt underbara och storyn har mycket mera djup än vad den hade i den katastrofala filmen med samma namn. Tveklöst min favorit när det gäller tecknade serier
Citera
2012-09-18, 20:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Är också ett fan av animerade Batman-filmer och förutom de som redan är nämnda (Mask of Phantasm är bäst) kan jag rekommendera:

Batman Beyond: The Return of the Joker (2000)

Batman: Year One (2011) (följer Frank Millers serie)

Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012) (följer också Frank Millers serie och har precis kommit ut)
Citera
2012-11-02, 17:20
Medlem
Tisseltassels avatar
Batman: Animated Series är den klart bästa någonsin, fortsättningen Batman Beyond är dock inte alltför dum. Batman: Year One är redan nämnd, men den och serierna är grymma. Men jag vill också slå ett slag för Batman: Under the Red Hood http://www.imdb.com/title/tt1569923/
Citera
2012-11-02, 20:38
Medlem
troböds avatar
Jag måste faktiskt säga att jag tycker Mask of the Phantasm är den bästa Batman-filmen som gjorts, Nolan- och Burtonfilmerna inräknade. Många av de som nämnts är mycket bra, men just denna är en riktig höjdare.
Citera
2012-11-03, 14:55
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Jag måste faktiskt säga att jag tycker Mask of the Phantasm är den bästa Batman-filmen som gjorts, Nolan- och Burtonfilmerna inräknade. Många av de som nämnts är mycket bra, men just denna är en riktig höjdare.

Det är många som gillar just den. Den ingår ju i Animated Series, den är riktigt bra faktiskt!
Citera
2013-01-05, 01:26
Medlem
Hanyas avatar
Uppar tråden lite.

Såg precis färdigt på Batman: Dark Knight Returns, Part 1.

Citera
2013-01-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troböd

Även om jag inte vet om jag tycker det är den bästa Batman-filmen överlag så måste jag hålla med om att den är ruskigt bra. Satte djupa spår när man såg den som barn.
Citera
2013-01-08, 23:46
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
Uppar tråden lite.

Såg precis färdigt på Batman: Dark Knight Returns, Part 1.

Den precis släpps på nerladdning men har tyvärr inte hittat den på någon torrentsite ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in