2006-05-08, 21:54
Medlem
BushwickBills avatar
Nordman.

Fick hans första skiva tillsammans med min första cd spelare 1994. Vandraren var årets låt och på varenda musik lektion i lågstadiet var det iaf någon i klassen som skulle mima till den dängan. Dyrkade kanske är ett för starkt ord men man var helt klart ett fan. Nordman och jag gled dock ifrån varandra när jag köpte kiss greatest hits och insåg att han inte var den coolaste läderbyxrockarn i världen.

Andra artister jag växt ifrån:

Beatles - grymt mycket Beatles på lågstadiet ingenting i högstadiet, Stones tog över. Spelade tom Yellow Submarine på en skolkonsert live faktiskt. dock hade jag bara hand om cowbell och sång vilket så här i efterdyningarna av Saturday Night Live sketchen med Will Farrel känns otroligt roligt. MORE COWBELL!!!!!

Metallica - Diggade som fan på högstadiet men nu KAN jag inte lyssna på Metallica längre, förutom ST anger. Trots att jag inte lyssnar på hårdrock längre så gillar jag den bespottade skivan faktiskt, sköna melodier. Här kan vi snacka dyrkning på hög nivå, ringde bort bra många kronor när man kunde vinna en box med metallica prylar på voxpop(minns någon det underbara programmet förresten? veckan höjdpunkt!)

Iron Maiden - Vafan såg man i det bandet egentligen? Troligtvis var det för att alla andra lyssnade som jag började lyssna.

Tittade nyss igenom lite gammla skivor från tiden då man gick i lågstadiet och det var ingen trevlig titt. Herrans många eurodisco samlingar var det. Eurodisco som verkar vara hett igen kanske man ska damma av dem och dra några varv på skivspelaren?
Citera
2006-05-08, 22:00
Medlem
ischs avatar
Var sjuk insnöad på Nirvana och Pearl Jam under ett par år och det är knappast något jag lyssnar på idag.
Citera
2006-05-08, 22:16
Medlem
Un Perros avatar
Metallica. Älskade dom under högstadiet, men nu skulle jag aldrig, under några som helst omständigheter komma på idéen att sätta på en skiva med dom. Faktum är att jag inte lyssnat på dom de senaste... jag vet inte, 10 åren. Från att ha ägt alla skivor och bärt metallica t-shirts menar jag.

Nirvana. Samma sak. Fast dom kan jag dock fortfarande uppskatta ibland.

Darin.
Citera
2006-05-08, 22:27
Medlem
Engelbreckts avatar
E-type, Ace of Base och Roxette känns rätt pinsamt att erkänna att jag har gillat.
Citera
2006-05-08, 22:44
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
E-type, Ace of Base och Roxette känns rätt pinsamt att erkänna att jag har gillat.

O M G!

Du var tönt!

Citera
2006-05-08, 22:44
Medlem
mishimas avatar
Bob Hund har jag tröttnat och växt ifrån. Musiken känns idag tråkig och rätt ointressant, luktar 90-talet-ångest. Klarar inte av dem längre.
Citera
2006-05-08, 22:45
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bob Hund har jag tröttnat och växt ifrån. Musiken känns idag tråkig och rätt ointressant, luktar 90-talet-ångest. Klarar inte av dem längre.

Ja, tyvärr får jag nog hålla med lite där. Känns daterat. All musik från 90-talet känns iofs daterad. Nästan.
Citera
2006-05-08, 22:50
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
O M G!

Du var tönt!

Jag vet att det är svårt att tro, men det är lika sant som det är sagt. Ett riktigt litet mobboffer.
Citera
2006-05-08, 22:51
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Jag vet att det är svårt att tro, men det är lika sant som det är sagt. Ett riktigt litet mobboffer.

Jag har inte svårt att tro det.

Det var jag som mobbade dig i min Nirvana tröja.
Citera
2006-05-08, 22:53
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Jag har inte svårt att tro det.

Det var jag som mobbade dig i min Nirvana tröja.

Har du fortfarande kvar blodfläckarna på den och har näsbenet läkt än?
Citera
2006-05-08, 22:54
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Har du fortfarande kvar blodfläckarna på den och har näsbenet läkt än?

Aaaaaa...
Citera
2006-05-08, 22:56
Medlem
Livingstons avatar
Jag var rätt såld på Scooter för en bunt med år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem