2013-01-08, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackHora
oj menar gabapentinet, har för mig att jag svettades jävligt länge alltså...
Ja det håller ja ma om på det! riktigt vidrigt :P

Nej äter dom just nu, men läkaren har blivit mupp i huvve å säger att jag ska lämna up för att få behålla dom! :P har 140st 300mg nu som ja tänkte försöka trappa ut på.. ligger på sjuka doser så börjar bli nojjig

mvh

Hallå! Vet inte om du minns mig Kan ha blandat ihop ditt nick med en annan dock, men troligtvis har jag varit på besök hos dig ett par ggr.

Käkar också Gaba nu, håller på att lägga av med subben så använder gaban mot abstinensen. Fungerar väldigt bra!

MEN det är inte kul att sluta CT med Gaba sen heller. Eller Lyrica för den delen, Lyrican är dock värre tycker jag. Men jag brukar gå över från Gaba/Lyrica till nån benso istället, oftast Iktorivil, och trappa ut med hjälp av Ikton istället. Då jag tyckt det gått mkt lättare än att trappa ut Gaban/Lyrican. Men räkna med att du får ta rätt höga doser benso i början, Gaba och Lyrica är starkare än många tror!

Själv gick jag på 300-900mg Lyrica om dagen i ungefär 3-4 månader. När jag skulle bryta det beroendet sen, så hoppade jag över till Ikto, och enligt mig så motsvarar fan 600mg Lyrica ca 10-12mg Ikto! Alltså, jag var tvungen att ta 10-12mg ikto för att absen skulle släppa. Men då hade jag fortfarande svettningar i typ två veckor. Men jag trappade ut Ikton rätt snabbt också.

Dra ett PM om du kommer ihåg vem jag är sen (Om jag inte tar fel på person vill säga)

mvh
EES
Citera
2013-01-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzst
Kan gabapentin fungera som ett alternativ till alkohol om man ska ut och festa? Kanske dricka nån enstaka öl till? Erfarenhet någon?

Några dagar försent men iaf, för mig blir jag påverkad snabbare av alkohol om jag har tagit gabapentin innan. Krävs inte lika mycket alkohol än om man inte hade tagit någon gaba alls. Kan ju givetvis variera från person till person.

MvH
Citera
2013-01-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Några dagar försent men iaf, för mig blir jag påverkad snabbare av alkohol om jag har tagit gabapentin innan. Krävs inte lika mycket alkohol än om man inte hade tagit någon gaba alls. Kan ju givetvis variera från person till person.

MvH

Tack för svaret, men är det någon skillnad rusmässigt om jag blandar? Roligare? Är ute efter att ha kul på helger men måste dra ner på mina kalasfyllor, framförallt för att slippa må som en påse bajs dagarna efter. Blev smått intresserad av detta när jag såg att det inte var klassat.

Har lite fler frågor till övriga: Är Gabapentin likt phenibut? Har druckit på phenibut någon gång och det har ju boostat rejält. Fick även en skönare o roligare fylla de första gångerna men efter ett tag var det inte samma roliga effekt längre.
Citera
2013-01-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzst
Tack för svaret, men är det någon skillnad rusmässigt om jag blandar? Roligare? Är ute efter att ha kul på helger men måste dra ner på mina kalasfyllor, framförallt för att slippa må som en påse bajs dagarna efter. Blev smått intresserad av detta när jag såg att det inte var klassat.

Har lite fler frågor till övriga: Är Gabapentin likt phenibut? Har druckit på phenibut någon gång och det har ju boostat rejält. Fick även en skönare o roligare fylla de första gångerna men efter ett tag var det inte samma roliga effekt längre.

Jag kommer inte ihåg riktigt. I början av min karriär fick jag ett underbart välmående av enbart gabapentin. Då slog det alkohol på hästlängder. Men som jag har sagt, alkoholen för mig blir enbart potentierat och då behövs mindre alkohol för att bli berusad.

Samtidigt som jag drack alkohol och tog gabapentin så tog alkoholens rus över. Blev inte lika skön effekt för mig.

Det sista är jag inte så insatt i, men enligt wiki så ska phenibut agera på GABA-receptors vilket då kan ge en lugnande effekt, speciellt kombinerat med alkohol. De flesta mediciner som går på gaba receptorer, tex benso, lyrica, gabapentin, alkohol, phenibut så antar jag att det kan finnas någon form av korstolerans som gör att det krävs mer för att få samma rus. Själv märker jag att jag knappt längre blir berusad av alkohol pga höga doser benso och gabapentin. Krävs även högre doser benso nu när jag har hög tolerans på gabapentin.

Ett tips från mig är att ta en pause från allting så att toleransen sjunker.
Om jag har fel om ovanstående får någon gärna rätta till.
Citera
2013-01-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Jag kommer inte ihåg riktigt...

Stämmer ungefär, man kan iaf ha som tumregel att alla GABA-receptorsverkande ämnen ger någon sorts korstolerans. Dock inte helt säkert med alla, rusen är ju annorlunda mellan de olika preparaten, därför påverkar de alltså receptorerna på olika sätt.

GABA är en av de vanligaste signalsubstanserna som finns i hjärnan - till och med den vanligaste hämmande signalsubstansen - så GABA används i alla möjliga system i hjärnan.

Bara för att man maxar ut system A behöver det inte nödvändigtvis betyda att system B påverkas alls av detta.
Citera
2013-01-15, 23:59
Medlem
Jungles avatar
Vad kan man ta för ett hundra pack 600 mg? Innan hade jag 300 mg kapslar i burk och dom fick jag lätt 500 kr/burk (100st) för men har tappat bort köparen.
Citera
2013-01-16, 09:11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Vad kan man ta för ett hundra pack 600 mg? Innan hade jag 300 mg kapslar i burk och dom fick jag lätt 500 kr/burk (100st) för men har tappat bort köparen.
Du kan nog få 10-12 kr/st för 600 mg.
Citera
2013-01-17, 10:08
Medlem
0th3rlands avatar
Gabapetin i medicinskt syfte

Har varit till akuten och de konstaterade inflammation i ryggmärgen och skrev ut Gabapentin.
Jag ska ta 3x300mg/dag.
Jag tar 2x300mg/dag
Har inte ökat eftersom jag mår illa av den och lätt blir fetberoende av olika saker.

Smärtan avtog först bit för bit och inom några få dagar försvann det värsta, sen var det helt bra efter 1 vecka.
Men nu har det gått 2 veckor och smärtan i armen och handen är tillbaks!
Vidrigt!!!

Så ni som knarkat den här..
Vad är det för flum som händer?
Kan man bli riktigt spysjuk?
Jag är extremt känslig och lättpåverkad.
Dessutom har jag en "beroendepersonlighet" och är rädd att bli fast på dessa.
Käkar redan flera narkotika klassade mediciner och vill inte fastna på en till :0
Om jag ökar till 900mg/dag blir jag helt weird eller?
Hur svårt är det att sluta? Utsättningssymtom?
Blir man tillvänjd eller vad det heter?
Är det därför det gör ont igen?

Man kan tydligen inte bota skiten utan det försvinner av sig själv eller blir kvar för alltid :/
Det gick inte att veta.
Citera
2013-01-17, 10:24
Medlem
RockyRambos avatar
Gabapentin fick jag 2002-2005 för att ha som alternativ till benso. Det är i princip omöjligt att beroende av för dels behöver du 3-4,5 GRAM för att bli skön på dem, sen avtar effekten redan efter första gången du bängat på dem. Beroende behöver du absolut inte oroa dig för och jag är också en person som lätt blir torsk på saker. När Lyrica kom bytte läkaren gabapentin eller Neurontin som orginalet hette. Lyrica har högre torskfaktor men jag har inte haft problem med det.

Jag rekomenderar dig att ta en hög dos gabapentin tom, det är inte farligt trots att det blir många kapslar. Det är tom omöjligt att OD på gabapentin. Det känns som man går på moln o man vill röra på sig. Faktiskt bättre än Lyrica då det väl funkar.
Citera
2013-01-17, 10:54
Medlem
Låter jobbigt det där.
När gabapentin tas mot nervsmärta så hjälper det inte till fullo förrän efter två-tre dagar. Risken är ju att dosen är för låg och därför borde eventuellt höjas, om du kommer må ännu mer illa eller blir mer weird kan jag inte svara på. Lider du av ångest eller GAD?

Det som anses som flum på gabapentin, för mig i detta fallet och många andra jag känner är de som har levt i ångest en längre tid. Man känner sig normal, ångesten är borta och man blir därför väldigt lycklig. Men visst yr blir man i högre doser men det avtar med tiden.

Vill du veta lite mer ingående hur vissa blir påverkade kan du läsa denna rapport på erowid: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=79323 Den beskriver ungefär hur jag mådde i början, specifikt "The world is shiny" beskrev exakt hur jag upplevde det.

Om du inte missbrukar medicinen så kommer förmodligen illamåendet och "weird" som du beskriver det, att försvinna, 900mg är ändå en ganska låg dos.

Jag själv måste ta medicinen för att inte må dåligt och få ångest eller panikattacker, jag får heller ingen skön känsla längre om jag inte tar ett längre uppehåll vilket är svårt att göra. För mig är det som en benso AT fast mildare. Gabapentin är trots allt en GABA-analog. Låt inte detta skrämma dig dock för jag har gått på max dos (3600mg) om dagen nu ett tag, i totalt två års tid, medicinskt bruk inte för att flumma.

Om det gör så pass ont och det inte hjälper tillräckligt borde du prata med läkaren för att eventuellt höja dosen, tramadol kan också vara bra vid behov. Har du i.o.f en beroendepersonlighet så skulle jag inte rekommendera tramadol om du inte kan hålla dig från att missbruka det. Hoppas detta svarade på några av dina frågor, annars är det bara fråga igen. Är inte läkare eller så men har lärt mig ganska mycket under denna tid.

MvH

Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Gabapetin i medicinskt syfte

Har varit till akuten och de konstaterade inflammation i ryggmärgen och skrev ut Gabapentin.
Jag ska ta 3x300mg/dag.
Jag tar 2x300mg/dag
Har inte ökat eftersom jag mår illa av den och lätt blir fetberoende av olika saker.

Smärtan avtog först bit för bit och inom några få dagar försvann det värsta, sen var det helt bra efter 1 vecka.
Men nu har det gått 2 veckor och smärtan i armen och handen är tillbaks!
Vidrigt!!!

Så ni som knarkat den här..
Vad är det för flum som händer?
Kan man bli riktigt spysjuk?
Jag är extremt känslig och lättpåverkad.
Dessutom har jag en "beroendepersonlighet" och är rädd att bli fast på dessa.
Käkar redan flera narkotika klassade mediciner och vill inte fastna på en till :0
Om jag ökar till 900mg/dag blir jag helt weird eller?
Hur svårt är det att sluta? Utsättningssymtom?
Blir man tillvänjd eller vad det heter?
Är det därför det gör ont igen?

Man kan tydligen inte bota skiten utan det försvinner av sig själv eller blir kvar för alltid :/
Det gick inte att veta.
Citera
2013-01-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Gabapentin fick jag 2002-2005 för att ha som alternativ till benso. Det är i princip omöjligt att beroende av för dels behöver du 3-4,5 GRAM för att bli skön på dem, sen avtar effekten redan efter första gången du bängat på dem. Beroende behöver du absolut inte oroa dig för och jag är också en person som lätt blir torsk på saker. När Lyrica kom bytte läkaren gabapentin eller Neurontin som orginalet hette. Lyrica har högre torskfaktor men jag har inte haft problem med det.

Jag rekomenderar dig att ta en hög dos gabapentin tom, det är inte farligt trots att det blir många kapslar. Det är tom omöjligt att OD på gabapentin. Det känns som man går på moln o man vill röra på sig. Faktiskt bättre än Lyrica då det väl funkar.

Säg inte att det är omöjligt att inte få ett beroende, jag har ett psykiskt beroende av dem. När jag missbrukade dem brukade jag ta det tre dagar i veckan, fredag lördag och söndag utan att utveckla ett beroende. För mig fick jag samma effekt under ett halvår ungefär, säkert inte bra för psyket i.o.f.. Alla påverkas ju olika, vissa som ens inte får effekt.

Rekommenderar verkligen inte Lyrica då det är ännu värre beroende, fysiskt och psykiskt, nästan värre än ett opiatberoende.

För flummeffekt rekommenderas det att återdosera, cirka 600mg i timmen för bäst effekt (upp till önskad dos). Det krävs cirka 15.000-30.000mg för att bli intoxerad så det krävs rejält för att överdosera.
Citera
2013-01-22, 10:34
Medlem
Har käkat Gabapentin i typ en månad till och från, nu när jag tänt av från sub, och även mkt lyrica samt gaba då jag gick på sub också.

Men nu senaste dagarna så har jag börjat fått jävla jobbiga biverkningar av skiten, feberkänslor, pallar inte göra nånting, ligger som en degklump i sängen hela dagarna i princip. Fram till förra veckan blev jag uppåt och kunde sitta och prata med folk samt träffa vänner och familj, men nu känner jag mig fan sjuk, som att jag har influensa eller nåt. Ändå MÅSTE jag ju ta gaban, annars får jag ju abstinens och den är ännu värre. Och i helgen blandade jag även med Lyrica, blev rätt mkt av både gaba, lyrica och benso. Lite för mkt nu så här i efterhand. Och nu efter helgen så mår jag fan bara konstigt av gaban. Har ju läst alla biverkningar som finns, och ja, visst har jag åkt på en hel del av dom nu. Men varför just nu?! Efter en lång tids bruk till och från? Fattar inte.

Nån mer med liknande erfarenheter? För det här gör mig galen! Och nu när sub-abstinensen är borta i princip, så har suget efter att köpa en jävla sub igen kommit tillbaka. Senaste dygnet speciellt. Och det vill jag fan inte. Enbart för att gaban börjat ge enbart biverkningar.

Trappar ju ut subben med Loperamid (Imodium etc) och är nere på 10st 2mg per dag nu, och tar bort två varje dag. Så är ju fan snart helt jävla opioidfri, då börjar dom här jävla biverkningarna komam istället! Kul. Nej.

mvh
EES
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in