Citat:
Ursprungligen postat av stenbit
*Varför* vill läkaren sätta ut dolcontinet då?
Jag skulle tvärvägra, och kräva att få behålla det om det hjälper och dessutom utan horribla biverkningar! Om han är helt omedgörlig så är ju frågan om han har någon över sig du kan överklaga till, eller om han är privatläkare då det blir myndigheter som nästa steg uppåt. Sök någon annan läkare/klinik och berätta läget och försök få dem att fortsätta förskrivningen när du ju äntligen efter alla dessa år har hittat något som hjälper (än så länge...). Även om många tål Gaba (med eller utan positiva effekter) så får jag och en del andra mindre roliga biverkningar som enda resultat.
Nu har jag haft samtal med min läkare igen och han säger att han förstår min jobbiga situation men att han måste sätta ut mina Dolcontin. Har gått på gabapentin lite över en vecka och det är en riktigt skitmedicin för mig. Noll resultat mot min smärta samt jobbiga ryckningar i kroppen samt att jag får ont i magen. Då säger läkaren att jag ska sluta med gabapentinet samt fortsätta min nedtrappning med dolcontin. Allt detta bara för att en neurolog hävdar att min smärta uppstår pg a dolcontinet. Att jag hade svår smärta i åtta år innan detta sattes in tänker han inte på. Påpekar detta för min läkare och han håller med men säger ändå att han måste gå på det som neurologen sa.
Till saken hör den att jag har träffat 7 neurologer under åren och har verkligen provat allt som de har föreslaget, och då menar jag verkligen allt! När min läkare ville testa dolcontin så hade jag jag inte alls stora förhoppningar men kände redan efter ett dygn att dom hjälpte. När vi sen hittade rätt dos så blev livet värt att leva igen. Jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till! Orkar inte ha tokont i huvudet och mina jobbiga migränanfall längre.
Ni behöver läsa min klagan, behövde bara få ur mig lite skit ;-)