2013-03-09, 22:02
Medlem
undervattenfisks avatar
Vad är normalt pris för gabapentin?
Citera
2013-03-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
...

Ang Gabapentin. Det är kan man väl ta lite då och då när det behövs vissa svåra dagar så man inte bygger upp tolerans? Så tänker jag iaf.

Ja det kan man, jag lyckades göra så i ett halv år - 8-9 månader ungefär. Tog då 1-2 gånger i veckan men sen började använda den som jag skulle och började ta varje dag.

Har lyckat trappa ned nu efter två års bruk (3600mg) till 1200 och går hyfsat med benso och tramadol.
Har dock ingen större livsglädje eller ork.
Citera
2013-03-10, 01:39
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Likt lyrica är detta ingenting man vill bli beroende av.
Håller själv på att trappa ner från att ha ätit maxdos, och kan bara konstatera att det är jävligt smärtsamt, både fysiskt och psykiskt.

Ja fy fan, den är hemsk. Gått av några andra läkemedel så som morfin preparat och benso men jag tror nog Lyrica helvetet är värst. Amfetamin liknande preparat är det enda som kan lindra skiten har lurat ut men det kan man ju inte gå på i vardagen utan man får må som helvete bara för att nån läkare för länge sen skrev ut Lyrica. Hade 900 mg om dagen (vet att maxdos är 600 men jag hade det ändå) men är nu nere i 350 om dagen. Läkaren tog ett beslut att vänta ett antal veckor med att ta bort 50 till så det är skönt i alla fall.
Citera
2013-03-10, 01:58
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Vad är normalt pris för gabapentin?
Det är lite olika. Hittar man en bra nätbutik som går att handla från på nätet är det billigt På gatan har jag ingen aning hur mycket det kan gå på. Rimligtvis är väl 5-700kr kanske för ett 100pack ala 300mg kanske. Hur mycket brukar en låda lyrica gå på? Själv har jag köpt en med 50st i låda, 150mg:are för 500kr på gatan.

Mvh
Citera
2013-03-10, 02:00
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Ja det kan man, jag lyckades göra så i ett halv år - 8-9 månader ungefär. Tog då 1-2 gånger i veckan men sen började använda den som jag skulle och började ta varje dag.

Har lyckat trappa ned nu efter två års bruk (3600mg) till 1200 och går hyfsat med benso och tramadol.
Har dock ingen större livsglädje eller ork.

Satan, 3600mg!! Måste ha blivit dyrt för jag antar att du inte fick det utskrivet? Har också ätit mer än ordinerat i nån till några veckor i sträck då det var utskrivning från flera olika läkare och det var fruktansvärt dagen då man var tvungen att börja trappa hårt för att ha kvar till nästa utskrivning. Förlorar livsglädjen och ork precis som du säger. Tyckte inte tramadolen hjälpte nått vidare mot Lyrica AT:n vid nedtrappning men dock tyckte jag att iktorivil var bra.
Citera
2013-03-10, 02:02
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyRambo
Gabapentin går att flumma på. betydligt bättre än Lyrica, definitivt. De är relativt lika.

Oj så fel du hade då 2008...
Citera
2013-03-10, 02:18
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Det är lite olika. Hittar man en bra nätbutik som går att handla från på nätet är det billigt På gatan har jag ingen aning hur mycket det kan gå på. Rimligtvis är väl 5-700kr kanske för ett 100pack ala 300mg kanske. Hur mycket brukar en låda lyrica gå på? Själv har jag köpt en med 50st i låda, 150mg:are för 500kr på gatan.

Mvh

Lyrican är ganska svår att få tag på tyvärr. Har för mig att patentet på Lyrica som produkt går ut om nån eller några månader. Då kan, om de inte lyckas få patentet förlängt få se en massa produkter från diverse länder flöda in i Sverige precis som alla andra. 1st 300mg kapsel är så mycket bättre än 2st 150mg vilket jag har funderat på länge varför det är på det viset. Men priset brukar ligga på 4 för 100 i stan eller omkring 1000-1200 kr för ett 56 pack 300 mg.

Läkemedlet Gabapentin är ju inte i närheten så potent som Lyrican. Vilket gör patent frågan ännu mer intressant då man får veta varför.
Citera
2013-03-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longmann
Satan, 3600mg!! Måste ha blivit dyrt för jag antar att du inte fick det utskrivet? Har också ätit mer än ordinerat i nån till några veckor i sträck då det var utskrivning från flera olika läkare och det var fruktansvärt dagen då man var tvungen att börja trappa hårt för att ha kvar till nästa utskrivning. Förlorar livsglädjen och ork precis som du säger. Tyckte inte tramadolen hjälpte nått vidare mot Lyrica AT:n vid nedtrappning men dock tyckte jag att iktorivil var bra.

Jag har haft det på recept under hela tiden, nu vill läkaren byta ut till lyrica dock.
Citera
2013-03-10, 17:20
Medlem
Psychoramas avatar
Vad tycker ni är ett rimligt pris att ta för en karta med 300mg:s Gabapenin om man säljer på gatan?

(NEJ JAG SÄLJER EJ - SÅ INGA PM OM DET TACK)

Mvh
Citera
2013-03-10, 19:55
Medlem
Citat:
Vad tycker ni är ett rimligt pris att ta för en karta med 300mg:s Gabapenin om man säljer på gatan?

Mvh

En karta, hur många är det? Men, skulle väl gissa 600-900kr för 100 tabletter 300mg, kanske mer eftersom det är svårt att få tag på just gabapentin just pga det enbart skrivs ut om man har epilepsi eller nervskada.
Citera
2013-03-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenbit
*Varför* vill läkaren sätta ut dolcontinet då?
Jag skulle tvärvägra, och kräva att få behålla det om det hjälper och dessutom utan horribla biverkningar! Om han är helt omedgörlig så är ju frågan om han har någon över sig du kan överklaga till, eller om han är privatläkare då det blir myndigheter som nästa steg uppåt. Sök någon annan läkare/klinik och berätta läget och försök få dem att fortsätta förskrivningen när du ju äntligen efter alla dessa år har hittat något som hjälper (än så länge...). Även om många tål Gaba (med eller utan positiva effekter) så får jag och en del andra mindre roliga biverkningar som enda resultat.

Nu har jag haft samtal med min läkare igen och han säger att han förstår min jobbiga situation men att han måste sätta ut mina Dolcontin. Har gått på gabapentin lite över en vecka och det är en riktigt skitmedicin för mig. Noll resultat mot min smärta samt jobbiga ryckningar i kroppen samt att jag får ont i magen. Då säger läkaren att jag ska sluta med gabapentinet samt fortsätta min nedtrappning med dolcontin. Allt detta bara för att en neurolog hävdar att min smärta uppstår pg a dolcontinet. Att jag hade svår smärta i åtta år innan detta sattes in tänker han inte på. Påpekar detta för min läkare och han håller med men säger ändå att han måste gå på det som neurologen sa.

Till saken hör den att jag har träffat 7 neurologer under åren och har verkligen provat allt som de har föreslaget, och då menar jag verkligen allt! När min läkare ville testa dolcontin så hade jag jag inte alls stora förhoppningar men kände redan efter ett dygn att dom hjälpte. När vi sen hittade rätt dos så blev livet värt att leva igen. Jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till! Orkar inte ha tokont i huvudet och mina jobbiga migränanfall längre.

Ni behöver läsa min klagan, behövde bara få ur mig lite skit ;-)
Citera
2013-03-11, 01:36
Bannlyst
Citat:

Mvh

Det är väl osäljbart på gatan. Det har jag aldrig hört talas om. Det samma med Lyrica. De som behöver upp det söker upp de som har att sälja. Gatuhandel? Not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in