2012-12-29, 17:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korruptio
Han tog inte livet av sig. Han drevs till självmord av Hanna. Det är ju uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av Yazman
Exakt, hon tog ju i princip livet av sin farsa så man kan ju tycka att det borde ha gjort henne lite mer ödmjuk, att det skulle fått henne att inse att folk inte alltid tycker som hon. Men vad gör hon? Tvärtom hon tycker att det är sprillans bra idé att fortsätta prata skit om folk och enbart tänka på sig själv och se sig själv som jordens medelpunkt, om ytterliggare några tar livet av sig på grund av hennes respektlösa aggerande så gör ju det varken till eller från för henne. Förbannade kräk till gnällkärring.
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Samma sak med morgonpasset i P3. Man har tydligen bestämt att bedriva någon officiell terapi för HH, där hon alltid tillåts ta över programmet närhelst hon vill och sätta sitt eget liv i centrum, något som tyvärr drabbar alla lyssnare. Jag minns henne för övrigt som precis likadan redan innan hon drev sin far till självmord, så detta påverkade inte hennes personlighet.

Det här börjar bli rejält löjeväckande och osmakligt.
Hanna drev inte sin pappa till självmord. Han hade länge haft dessa tankar, vilket Hanna även talar om i sitt vinterprat. Det var således ingen impulshandling. Och även om det hade varit det, så hade det fortfarande varit hans eget val. Man tar inte livet av sig på grund utav några bråk hit eller dit utan det ligger betydligt djupare, underliggande psykologiska mekanismer bakom en sådan handling.

Hannas pappa, Lars Erik Hellquist, var knappast en okomplicerad person utan tvärtom väldigt speciell och egen. Något som inte bara framkommit genom Hannas bok och tidigare sommarprat 2009 utan även genom hans egna uttalanden. Livet kan alltså inte alltid ha varit så lätt för hans anhöriga heller. Ändå hade Hanna en väldigt förlåtande attityd gentemot sin excentriske pappa.

Lars Erik Hellquists egna ord beskriver det hela relativt tydligt:

Lars Erik Hellquist efter att ha läst dotterns bok:
Du fick mig att förstå att jag varit en dåre, Hanna
Publicerad: 2009-01-30

Hanna är en produkt av en äventyrlig, oansvarig dåre till far och en jordnära, socialt välanpassad förskolelärare till mor. Som alla förstår är det en omöjlig kombination, lite grann som Lady och Lufsen. Mitt förhållande med Hannas mor kan liknas vid ett mor- och sonförhållande, Hannas mamma tog över efter min egen mamma. Hon gav mig frihet, trygghet, ett städat hem och mat på bordet. En vardag.
En frihet som jag inte riktigt kunde hantera, jag ville se mer, uppleva mer, sätta mina egna gränser.

[---]

Jag ser mig själv i Hanna, och jag ser Hanna i mig. På gott och ont.
Men efter att ha läst boken förstår jag att det inte riktigt var så enkelt. Jag ser en unge med en klump av osäkerhet i magen. Vad blir det för äventyr denna gång, kommer pappa att vara stolt över mig?
Min självbild fick sig en rejäl törn, Hanna såg mig, såg mig från sin egen horisont, klarsynt, analyserande och sant.
Jag har inbillat mig att vi var som ler och långhalm, att hon uppskattade de här pappalekarna. Utan klump i magen, utan kravet på att prestera. Att hon såg fram emot äventyren.
När jag ser vårt förhållande i skrift så ser jag att det nog inte var så enkelt, som jag i min fåfänga trodde att det var.

Jag är en naken människa. Jag tar vilka smällar som helst. Jag har inget behov av att upprätthålla en fasad mot omvärlden.
Hanna har haft modet att skildra ett förhållande som fortfarande pågår, ett förhållande jag kan dra lärdom av, och som jag fortfarande kan påverka. Jag tar åt mig lite av Hannas framgång och känner en enorm glädje och stolthet.

Jag älskar min dotter, över allt annat, och jag vet att den kärleken är besvarad.

LARS ERIK HELLQUIST

http://www.newsmill.se/node/3501

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag minns när Hanna och hennes pappa var med i Skavlan, de verkade ha en väldigt nära relation om än inte okomplicerad.

Exakt.
Senast redigerad av Lostworld 2012-12-29 kl. 17:05.
Citera
2012-12-29, 22:01
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Enligt slaskpressen idag, hade de haft ett gräl där pappan verkade ha tagit illa vid sig hur han porträtterades i hennes bok. En bok som verkar handla just om relationen till pappan. Efter det grälet uppstod ännu ett gräl där han (jag läste mellan raderna där) återigen verkar haft egna åsikter som Hanna inte gillade. Kort därpå hittar hon honom livlös hemma, med ett argt brev i handen som var ämnat till sin dotter.

Boken älskade han, det var sommarpratet han reagaredae på, detta blev utagerat men efter en fest så blev det ett storgräl mellan hennes mamma, hennes nya och pappan samt Hannah. Han stack och det var sista gången de sågs. Lappen hittades när de tömde lägenheten. Istället för att framstå som en idiot så kan du lyssna på vinterpratet och sedan snacka skit så att du iaf fåt detaljerna rätt.
Citera
2012-12-30, 05:43
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Boken älskade han, det var sommarpratet han reagaredae på, detta blev utagerat men efter en fest så blev det ett storgräl mellan hennes mamma, hennes nya och pappan samt Hannah. Han stack och det var sista gången de sågs. Lappen hittades när de tömde lägenheten. Istället för att framstå som en idiot så kan du lyssna på vinterpratet och sedan snacka skit så att du iaf fåt detaljerna rätt.
Jaja. Men kontentan är ändå att paddan drev sin far att ta livet av sig.

Hon blir bara vidrigare ju mer man ser henne
Citera
2012-12-30, 17:22
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Jaja. Men kontentan är ändå att paddan drev sin far att ta livet av sig.

Hon blir bara vidrigare ju mer man ser henne

På samma sätt du drev dina föräldrar till självmord? Jag menar du verkar ju ha erfarenhet.
Citera
2012-12-31, 00:29
Medlem
Vissa av er skriver vadsomhelst mot vemsomhelst oavsett vad. När hennes farsa har dött kan man visa någon hänsyn. Visst hon har valt att gå ut med det själv och det kan man ha sina tankar om men vad fan vet ni om någonting och vad har ni att komma med i sammanhanget? När farsan hennes har begått självmord så är ni tvungna att spy ur er er skit oavsett och trampa över lik, besudla och bespotta som en vulgär mobb. Det är lätt att föreställa sig hur folk bar sig åt vid offentliga avrättningar för trehundra år sedan när man läser vad ni skriver. Jag fattar det inte...
Senast redigerad av Levillain 2012-12-31 kl. 00:33.
Citera
2013-01-02, 23:34
Medlem
riskfaktors avatar
HH verkar på egen hand börjat förstå (även om det kom från Twitter).
Så länge jag slipper se/höra eländet på SVT/SR är jag glad.
Citat:
Jag fick ett råd på Twitter av en för mig helt okänd människa, att jag borde försöka komma bort från mig själv och mina sjuka tankar. Liksom bara slippa mig själv. Det var ett jättebra råd. Det är precis vad jag behöver. Men hur fan gör man det?
http://www.dn.se/blogg/pa-stan/2013/...andfasta-knep/
Citera
2013-01-03, 18:36
Medlem
En del av er som skriver här är ju tamejfan riktigt illa däran'. Inte sitter man väl och skriver att någon är en fet, vidrig padda? Shit, vilka obehagligt empatilösa personer några utmärker sig som. Att ni har problem med H.H är väl en sak, själv tycker jag att hon är störtskön, men det jag slås av är att ingen av er skulle ha chansen på en sån pingla, & det är antagligen därför ni sitter här och grottar. En del av er verkar ha seriösa problem med självkänslan. Sedan kanske det inte är lämpligt att en instabil människa får vika ut sig offentligt, och OM det nu skulle vara så (jag är för dåligt insatt, jag bara gillar det jag sett/hört av henne hittills) så är det väl för fanken medlidande som borde vara på sin plats. Inte för att jag tror att ett gäng imbeciller (ja, många i den här tråden alltså) förstår det iofs..
Citera
2013-01-10, 02:32
Medlem
bernad_laws avatar
Jag har inte mycket till övers för radikala feminister och liknande, det ska gudarna veta. Inte gapiga fruntimmer heller.

Men HH charmade mig totalt med sitt program, och det var första gången jag kom i kontakt med henne. Nu vet jag inte om jag skulle klara allt för mycket av henne, men än så länge ligger hon klart pluss.
Citera
2013-01-10, 05:56
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikakim
En del av er som skriver här är ju tamejfan riktigt illa däran'. Inte sitter man väl och skriver att någon är en fet, vidrig padda? Shit, vilka obehagligt empatilösa personer några utmärker sig som. Att ni har problem med H.H är väl en sak, själv tycker jag att hon är störtskön, men det jag slås av är att ingen av er skulle ha chansen på en sån pingla, & det är antagligen därför ni sitter här och grottar. En del av er verkar ha seriösa problem med självkänslan. Sedan kanske det inte är lämpligt att en instabil människa får vika ut sig offentligt, och OM det nu skulle vara så (jag är för dåligt insatt, jag bara gillar det jag sett/hört av henne hittills) så är det väl för fanken medlidande som borde vara på sin plats. Inte för att jag tror att ett gäng imbeciller (ja, många i den här tråden alltså) förstår det iofs..

du tycker alltså att en brud som väger runt 80pannor, rund som en fotboll och en tvärhand hög inte är fet?
Citera
2013-02-09, 03:31
Medlem
AntiStudenters avatar
Fan va löjliga ni är.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hanna-hellquist-fingret-har-satts-pa-nagot-viktigt
Citera
2013-02-11, 17:43
Medlem
Är hon lesibisk?
Jag tyckte höra henne prata om att hon letade hus med sin flickvänn eller var det bara en kompis till henne? Detta var innan jul någon gång.
Citera
2013-02-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiStudenter
Fan va löjliga ni är.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hanna-hellquist-fingret-har-satts-pa-nagot-viktigt
Den här slutsatsen är så extremt talande för hur politiskt korrekta pösmunkar fungerar:
Citat:
Att en grupp människor anser att en ostraffad kvinna med bruten högerarm, diabetes och fullkomligt usel kondition utgör en fara för dem tyder ju på att man faktiskt har satt fingret på något viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in