Resultat: .
0%
röster
2012-12-19, 20:32
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
På tal om Lazio, jag läste tidigare en intressant, kritisk artikel om Lotito på SoloCalcio. Klargörande för mig på flera punkter. Jag bemödar mig inte att kopiera osv, utan ni får helt enkelt klicka på nedanstående länk. Det rör sig bland annat om märkliga ekonomiska prioriteringar, behandlingen av trogen klubbpersonal och en ungdomsverksamhet som förfaller.

http://www.solocalcio.se/2012-12-19/verkligheten-snart-ikapp-claudio-lotitos-projekt

På tal om Nesta och Lazio, om jag inte minns helt fel så var Nesta och kollade på Milans match samtdigt som det senaste Romderbyt spelades. Hur är egentligen relationen?
2012-12-19, 21:09
Avslutad
Har i flera år kollat på den italienska cupen, och blir alltid förvånad att det är så lite folk på matcherna.. Förstår att den inte verkar vara jätte poppis, men varför så lite?

Sen undrar jag hur mycket Udinese har i snitt på hemmamatcherna, och om det finns några planer på ny arena?
2012-12-19, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Sen undrar jag hur mycket Udinese har i snitt på hemmamatcherna, och om det finns några planer på ny arena?

Denna säsongen Udinese Stadio Communale Friuli 18.125

Förra säsongen Udinese Stadio Communale Friuli 15.589
2012-12-19, 21:21
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Har i flera år kollat på den italienska cupen, och blir alltid förvånad att det är så lite folk på matcherna.. Förstår att den inte verkar vara jätte poppis, men varför så lite?

Förstår inte heller det. Jag själv tycker Cupmatcherna är bland de mest intressanta på hela säsongen. Mest av den anledning att det oftast spelas intressanta reservspelare och blivande storstjärnor, som inte får speltid i vanliga fall.
2012-12-19, 21:37
Medlem
Även Juventus lyckades tillsammans med politiker ändra förutsättningarna inför helgens match. Trots att borgmästaren gjorde ett sista minuten-ingripande för att godkänna matchen, så tyckte Juventus och Lega Calcio att det var för sent. Matchen kommer därför istället att spelas i Parma.

Som vi snickesnackade om tidigare så har Cagliari inga vänner. Frågan är hur man kan vara romanista, juventino osv utan att tycka att det är pinsamt.

Satt på flyget hem idag och läste lite ur ”Forza Italia – the Fall and Rise of Italian Football” av Paddy Agnew. Han går grundligt igenom hela Juventus dopningsaffär, med referat ur diverse förhör och domar. Calciopoli hände samtidigt som boken kom ut, och Conte spelade då som nu en huvudroll…

Tillägg:
Som förtydligande så var det säkerheten utanför arenan som inte kunde garanteras, förrän borgmästaren personligen ingrep och lovade att det skulle ordnas.
Senast redigerad av Brille68 2012-12-19 kl. 22:19. Anledning: Tillägg: anledningen bakom beslutet...
2012-12-19, 22:47
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
*Host* http://en.wikipedia.org/wiki/2006%E2%80%9307_European_Golden_Shoe *host*
Jag måste varit lite överexalterad när jag skrev det där. Första italienaren som fått utmärkelsen skall det självfallet vara.
2012-12-19, 22:58
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Jag måste varit lite överexalterad när jag skrev det där. Första italienaren som fått utmärkelsen skall det självfallet vara.

Låt gå för den här gången men låt det inte hända igen
2012-12-19, 22:58
Medlem
JayGatsbys avatar
Slutar säsongen med 1. Juve 2. Inter 3. Lazio så är det i allra högsta grad rättvist.
2012-12-19, 23:27
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
*Host* http://en.wikipedia.org/wiki/2006%E2%80%9307_European_Golden_Shoe *host*

Man ska aldrig låta sanningen stå i vägen för en riktigt bra historia. Det är ju klassisk Flashback-etik!

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

På tal om ägarstruktur och Valentina…

Fick mig att rota lite i arkivet. Från 2010-10-14:

Och naturligtvis en kort uppföljning på vad som hänt de senaste dryga två åren. Valentina Maio är fortfarande president för Virtus Lanciano, som ju numera spelar i Serie B.

Så här glad blev hon i somras då de blev klara för Serie B (2:02)
http://www.youtube.com/watch?v=ZJM_09M9v8s

Så här umgås hon med fansen(1:04)
http://www.youtube.com/watch?v=6_OwgLB0kdg

La Calcio! Fantastiskt. Jag tänkte faktiskt att det skulle bli ett stående tema framöver. Men då gillar ju jag både donnor och att säga "La Calcio". Om Hemingway fortfarande hade varit vid liv hade han säkerligen sagt "La Calcio" istället för "Il Calcio".

Citat:
Ursprungligen postat av Ernest Hemingway
“He always thought of the sea as 'la mar' which is what people call her in Spanish when they love her. Sometimes those who love her say bad things of her but they are always said as though she were a woman. Some of the younger fishermen, those who used buoys as floats for their lines and had motorboats, bought when the shark livers had brought much money, spoke of her as 'el mar' which is masculine.They spoke of her as a contestant or a place or even an enemy. But the old man always thought of her as feminine and as something that gave or withheld great favours, and if she did wild or wicked things it was because she could not help them. The moon affects her as it does a woman, he thought.”

- d
2012-12-20, 00:38
Medlem
Citat:

Allt är inte fantastiskt med italiensk fotboll. Vad gäller cupspel så är ju engelska FA-cupen betydligt mer mytomspunnen. Jag minns ju från barndomens Tipsextra när walesiska Wrexham slog ut regerande ligamästarna Arsenal. Det var riktigt stort. FA-cupen hade ett visst skimmer över sig. I mitt klisteralbum från Allsvenskan-92 kunde man läsa att GAIS:s Simon Hunt kom från just Wrexham.

Såna där gamla klisteralbum är ju memorabilia idag. Simon Hunt var coolast i hela albumet med typisk Serie A-frisyr.

I slutet av albumet kan man läsa om några gamla legender. Gunnar Nordahl utnämns till 40-talets spelare & Nacka Skoglund till 50-talets. De syns i några gamla jävla träningsoveraller i mjukis-stil där det står MILAN resp INTER på med stora bokstäver.

Om ni nån gång kommer i samspråk med nån gammal pensionär så pejla gärna lite om denne var fotbollsintresserad. Snart är alla de som var med på Gunnars & Nackas tid utdöda så det är faktiskt ovärderligt om man träffar någon stenåldersmänniska som vill tugga om Gunnar & Nacka. Pensionärer brukar också tycka att det är kul att snacka om hur det var förr.

Tja, vafan, ni kanske träffar nån medelålders GAIS:are som vill snacka Simon Hunt annars. Eller förresten, Simon Hunt tillbringade större delen av karriären i Brage så det är kanske störst chans på nån krog i Borlänge att få höra nått fyllo gagga om Simon Hunt.

När jag bodde i Florens så skulle vaktmästaren i mitt hus alltid snacka Kurre Hamrin. Han tyckte det var kul att jag var från Sverige & ville berätta hur han stod i kurvan när Hamrin spelade. Han påstod sig faktiskt vara bekant med Hamrin! Men det sista kan ju såklart vara en efterhandskonstruktion. Men som David säger: Varför förstöra en bra story med sanningen?

För övrigt anser jag att mycket av den engelska fotbollens charm har försvunnit på senare år med nya arenor osv. Tipsextra-känslan är borta.
2012-12-20, 01:04
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
...
Tja, vafan, ni kanske träffar nån medelålders GAIS:are som vill snacka Simon Hunt annars. Eller förresten, Simon Hunt tillbringade större delen av karriären i Brage så det är kanske störst chans på nån krog i Borlänge att få höra nått fyllo gagga om Simon Hunt.
...

I Borlänge bor det bara somalier numera. De känner nog inte till Hunt.

In other news så är coppa-kvartsfinalerna klara och man kan väl säga att Lazio tog vinstlotten;

Inter-Bologna
Roma-Fiorentina
Lazio-Catania
Milan-Juventus

Alla spelas den 9 januari.

Tippar på att dessa går vidare; Inter, Fiorentina, Lazio och Juve.
2012-12-20, 01:06
Medlem
Här är lite julsång från Ac Milan

https://www.youtube.com/watch?v=FIKZg3IOvLk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in