2012-11-21, 08:45
Medlem
Jag har kritiserat SD många gånger utan att få en enda varning för det. Däremot har jag fått andra varningar. De flesta är välförtjänta. Några har varit tveksamma och en del felaktiga.

Shit happends.

Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Tycker det är konstigare att Mod accepterar att nästan varenda tråd som inte handlar om politik får spammas med snack om invandring.

Det är lite tråkigt faktiskt.
Har du testat att rapportera? Det brukar fungera.
Citera
2012-11-21, 11:23
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Den enda nazze/rasse mod jag kan komma ihåg är Eaz, och han var en rätt så bra mod trots detta. Han lyckades jobba tillsammans med både bögar och arbetarbröder som modskollegor.
Citera
2012-11-21, 11:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt-Gaish-Wayz
Den enda nazze/rasse mod jag kan komma ihåg är Eaz, och han var en rätt så bra mod trots detta. Han lyckades jobba tillsammans med både bögar och arbetarbröder som modskollegor.

ikh/M.Skillt får du inte glömma.

Tack för ditt betyg dock
Citera
2012-11-23, 02:55
Medlem
Klarar du av att bete dig och hålla dig till ämnet får du inga varningar eller borttagna inlägg, svårare än så är det inte. Har gått emot rasister ett flertal gånger i I&I och har än så länge aldrig fått en reprimand.
Citera
2012-12-01, 17:03
Medlem
Dom enda jag vet (sett här på flashback) är riktiga rasister är Ruskigbuss och BigFatCone, medans Strix/m94, Tony clifton, Jecke och några till har visats sig vara pk-iter, blattekramare och antivita.
Jag vet, för jag är egentligen en gammal medlem med nytt konto. varit medlem sen 1986.
Detta är bara några av sakerna jag har snappat upp under alla mina många (jättemånga) år.

Men om du tittar riktigt noga så märker du hur bra dom är på att dölja det, just för att dom är moderatorer!

Alltså, moderatorerna låter inte sina åsikter gå ut över modererandet!

//Winston D Thackerey
Senast redigerad av Haschpundaren 2012-12-01 kl. 17:46.
Citera
2012-12-01, 20:27
Medlem
Alla mods är i grunden vanliga användare och har alla möjliga politiska läggningar. Om någon mod är partisk eller utnyttjar sina krafter för att tysta en meningsmotståndare så skulle det snart upptäckas och personen skulle bli avsatt. Det är ju bara kolla tråden, en användare påstår sig blivit felaktigt behandlad av några mods i I&I, ÅnkelGunnar (och säkert andra mods som inte skriver i tråden) går in och dubbelkolla och upptäcker att användaren ljuger.
Citera
2012-12-01, 21:10
Medlem
EnAlbatross avatar
Tycker många mods har lite lättare för att dela ut tramsvarningar och OT-varningar till folk som inte har SD-sympatiska åsikter jämfört med de som har det.

Tror inte det är aktiva genomtänkta beslut för att rikta diskussionen, utan med något som råkar ske iom personliga åsikter på vad som är trams och inte, eller att det betyder att man är rasist, men för att svara på frågan finns med största sannolikhet rasister bland modsen då det finns rätt många mods, och det är ju trots allt FB det handlar om.
Citera
2012-12-02, 00:40
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Tycker många mods har lite lättare för att dela ut tramsvarningar och OT-varningar till folk som inte har SD-sympatiska åsikter jämfört med de som har det.
Citat:
Tror inte det är aktiva genomtänkta beslut för att rikta diskussionen, utan med något som råkar ske iom personliga åsikter på vad som är trams och inte, eller att det betyder att man är rasist, men för att svara på frågan finns med största sannolikhet rasister bland modsen då det finns rätt många mods, och det är ju trots allt FB det handlar om.

Vad du "tycker" är ju ganska ointressant. Modsen följer regelverket. Det är inte svårare än så.
Citera
2012-12-02, 01:03
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
[b]

Vad du "tycker" är ju ganska ointressant. Modsen följer regelverket. Det är inte svårare än så.
Tycker/tror/anser/uppmärksammat/känslan av/uppfattat.

Att du skriver en lika subjektiv mening fast du inte använder ordet tycker, gör den inte mindre subjektiv, så den är lika ointressant som min.

Det är klart som fan de inte följer regelverket till punkt och prickar då det är människor det handlar om och inte hårdprogramerade robotar.
"Poliser bryter aldrig mot lagen. Svårare än så är det inte." kanske sätter i perspektiv över hur dumt ditt uttalande låter.
Citera
2012-12-02, 12:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Du "tycker" att modsen lättare delar ut varningar för OT till icke-SD:are. Vad bygger du det på? Om du lite mer konkret kan beskriva hur du har fått dessa förnimmelser så kanske det vore lättare att kontrollera saken. Vet du vilka som får tillsägelser i trådarna och kollar du sedan upp om de är SD:are eller inte?

Jag är inte sverigedemokrat och jag fick min senaste varning för ett och ett halvt år sedan. Jag har en ambition att följa regelverket och därför får jag inte varningar så ofta. Det har inte någonting med politisk åsikt att göra utan hur man framför dem.
Citera
2012-12-02, 13:51
Medlem
Citat:
Tycker/tror/anser/uppmärksammat/känslan av/uppfattat.

Att du skriver en lika subjektiv mening fast du inte använder ordet tycker, gör den inte mindre subjektiv, så den är lika ointressant som min.

Det är klart som fan de inte följer regelverket till punkt och prickar då det är människor det handlar om och inte hårdprogramerade robotar.
"Poliser bryter aldrig mot lagen. Svårare än så är det inte." kanske sätter i perspektiv över hur dumt ditt uttalande låter.
Jag tycker att jämförelsen med poliser var bra. Varför skulle anonyma nätanvändare vara pålitligare än myndighetspersoner IRL? När det gäller poliser så diskuterar man ju oberoende instanser för att utreda maktmissbruk. Man kan ju undra varför det är så självklart att moderatorer aldrig behöver granskas?
Citera
2012-12-02, 15:14
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du "tycker" att modsen lättare delar ut varningar för OT till icke-SD:are. Vad bygger du det på? Om du lite mer konkret kan beskriva hur du har fått dessa förnimmelser så kanske det vore lättare att kontrollera saken. Vet du vilka som får tillsägelser i trådarna och kollar du sedan upp om de är SD:are eller inte?
Nej kan inte ge något konkret direkt, då det är mer en uppfattning som bildat sig långsamt under många år.

Eller, vi kan ta kvalité framför kvantitet som exempel, 90% av alla lågkvalitativa inlägg jag stöter på är från någon vars rasismkammare kokat över och spyr ut sin frustration i lågkvalitativa inlägg här på FB. Finns alldeles för många sådana inlägg som ligger och skräpar överallt för att jag inte ska kunna tro att åsikten medvetet eller omedvetet gör det svårare för vissa mods att se det för vad det är, nämligen ett skräpinlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in