Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Den som är energisk får gärna sprida informationen om Arnstads påhittade examen i kommentars-fält i dagstidningarna och dylikt. 80 poäng ger ingen examen någonstans utom möjligen på Södertörn.
Vad är en "kandidatkurs"? Något nytt begrepp? Länge sen jag studerade... och tog en fil kand. En riktig sådan, inte en Arnstad.
Vad är en "kandidatkurs"? Något nytt begrepp? Länge sen jag studerade... och tog en fil kand. En riktig sådan, inte en Arnstad.
Han har läst "historia för journalister"
Det låter som någonting riktigt efterblivet, skapat för extra dumma studenter. Att experten på fascism inte har läst någon statsvetenskap eller filosofi, eller ens skrivit en akademiskt uppsats i ämnet säger väl det mesta. Det ser ut som om han bara har läst grundkurser, vilket det inte krävs någon intellektuell kapacitet för att klara av.När jag tog min examen hette sista kursen på grundnivån "kandidatkurs", så det är inget konstigt med det.
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Nu med ytterligare en "förklaring" i bloggen;
"Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen."
Vilken fjant; han håller fast vid bluffen. Han låter som en gymnasist med vaga kunskaper om den akademiska världen. Nästa steg blir väl att förklara att han inte haft tid att läsa på vad som gäller för en examen eftersom han haft fullt upp med att jaga rasister på nätet.
"Viktigt är skillnaden mellan godkänd kandidatexamen och titeln “fil.kand.”. Jag har 2010 godkänts på kandidatkursen vid historiska institutionen och har avlagt kandidatexamen."
Vilken fjant; han håller fast vid bluffen. Han låter som en gymnasist med vaga kunskaper om den akademiska världen. Nästa steg blir väl att förklara att han inte haft tid att läsa på vad som gäller för en examen eftersom han haft fullt upp med att jaga rasister på nätet.
Vilken idiot. Bara för att man är godkänd på kandidatkursen betyder inte det att man formellt är fil.kand. Man måste ansöka om examen från institutionen också vilket innebär att man måste ha minst 180 poäng i avslutade kurser. Han verkar inte känna till hur akademin fungerar. Typsikt journalister.
Citat:
Däremot har jag ännu inte tillräckligt med högskolepoäng för att kalla mig “fil.kand.” Jag har tyvärr ovanan att jobba med mångåriga bokprojekt istället för att bli klar med poänginsamling, så jag får lägga fram min master. Tyvärr. Så enkelt var det.
Vilken jubelidiot. För att kunna studera på masternivå måste man vara godkänd på kandidatkursen. Eftersom det inte finns någon godkänd kandidatkurs i hans ladok kan han omöjligen studera på masternivå. Det finns heller inga poäng från avancerad nivå i hans studieintyg vilket betyder att han inte tagit en enda poäng trots att han säger att han har varit inskriven på master sedan 2010. Den enkla förklaringen är att han inte är en masterstudent. Det börjar bli en Littorin-affär av det här.
EDIT: Fil.kand. är en skyddad titel och det är således straffbart att utge sig för att vara det om man inte innehar examen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddad_yrkestitel
Senast redigerad av Diagoras 2012-11-30 kl. 15:11.
Senast redigerad av Diagoras 2012-11-30 kl. 15:11.
Blåljuga om en fil kand som inte existerar, de ser inte bra ut för lille Henrik! Kan de vara så att Henrik saknar kapacitet att läsa mer avancerade kurser och han därför inte hittills kunnat ta en fil kand? Gissar att gammelmedia kommer köra operation mörkläggning, kör detta hårt i sociala medier, de kommer skada DN och Henrik Arnstads renommé i varje fall.