2012-11-12, 08:19
Medlem
Moffins avatar
Gjorde nya LFR i söndags efter att ha lyckats uppnått den ilvl som krävdes. Andra bossen kändes väldigt rolig med vindarna måste jag säga, även om det var en anings kämpigt med ~3 FPS, blev några försök innan man kom fram

Garalon då. Jag kan nog hålla med om att den känns lite väl svår för LFR. På inga vis en svår fight egentligen men lite för mycket ansvar på den enskilde individen för att den ska kännas optimal för just LFR, förutspår någon typ av nerf där.

Fick iaf hjälpa en duktig paladin att kitea på min mage, gick bra förutom att att jag laggade så pass mycket att det slutade med att jag helt enkelt fick ha paladin targetad hela andra delen av fighten, slutade på 7k DPS done enligt recount tror jag men ingen var död när bossen gick ner så alla blev nöjda och glada, dock ingen loot

Som vanligt blir man sjukt sugen på att börja raida "på riktigt" igen när man väl får något att göra och får lite smak för det igen.
2012-11-12, 08:36
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooster
Orkar inte citera alla som svarade på mitt inlägg, men detta är riktat till er.

Min kritik mot talentsystemet är väldigt enkel. Jag håller med om att de gamla träden var tråkiga och enformiga, att det mer eller mindre bara fanns en build etc. Men jag tycker det är dåligt av Blizzard att ge upp det, och ta fram det här nya systemet, där du har ytterst få val, istället för att faktiskt fixa det gamla systemet, så man kan ha olika builds. Det är där min kritik ligger, att istället för att göra så två fire-mages faktiskt kan vara väldigt olika, så har man det här systemet, där de är ytterst lika, förutom sex olika val av talents.

Jag spelar själv inte mage, levlade en i Cata, som jag då tyckte var skitskoj, körde fire. Numera är det skittråkigt. Men det hör inte hit, klasser förändras, det är inget konstigt med det. Men mages behöver inte en nerf just nu. Det är svårt att ta sig upp någonstans på DPS-mätaren som mage, iaf om man raidar. Till skillnad från DKs, Warriors, Hunters... Som alltid toppar listan. Har en kompis som kör fire-mage, gjort det sen vanilla, och han har, med hyfsat gear, inte top på något vis, men bättre än quest-gear iaf, skitsvårt att komma upp i 40k dps i raid, medan vi har DKs i raiden som, med marginellt mkt högre item level, ligger stadigt på 70k. Hur är det balanserat? Jo, han kan spela sin klass.

Vad jag menade med warlocks multi-dotting var att jag är van vid att slänga immolate, corruption och agony på mobs. Jag tycker det är en del av warlocks. Att man sakta har ihjäl sina fiender. Det går inte längre. Affliction är väl fortfarande lagd lite åt det hållet, men det känns väldigt fel att inte ens ha immolate som demo, som dessutom bara handlar om soulfire och att dra igång metamorph så ofta man bara kan.

Min kritik mot MoP kan nog enkelt sammanfattas med att jag tycker det är alldeles för mycket handhållande. Du kan inte göra fel någonstans, vilket kanske låter bra, men samtidigt så betyder det att det finns inget att utforska, inget att upptäcka. Och jag kommer aldrig för mitt liv förstå kritiken mot Cata. Tycker Cata var den bästa expansionen efter TBC. Vad var så dåligt med den?

Du inser att mages är näst bästa klassen efter locks gällande dps va?

Vi har två mages som är by far vår toppdps. Så du får nog kolla upp det där igen. Är ju lite svårt att ta din kritik på allvar när du inte har koll på vad du pratar om.
Senast redigerad av Ingloria 2012-11-12 kl. 08:39.
2012-11-12, 09:04
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooster
Jag spelar själv inte mage, levlade en i Cata, som jag då tyckte var skitskoj, körde fire. Numera är det skittråkigt. Men det hör inte hit, klasser förändras, det är inget konstigt med det. Men mages behöver inte en nerf just nu. Det är svårt att ta sig upp någonstans på DPS-mätaren som mage, iaf om man raidar. Till skillnad från DKs, Warriors, Hunters... Som alltid toppar listan. Har en kompis som kör fire-mage, gjort det sen vanilla, och han har, med hyfsat gear, inte top på något vis, men bättre än quest-gear iaf, skitsvårt att komma upp i 40k dps i raid, medan vi har DKs i raiden som, med marginellt mkt högre item level, ligger stadigt på 70k. Hur är det balanserat? Jo, han kan spela sin klass.

Jag gör 90-100k dps på gara'jal spirit binder som fire mage, har man 440 ilvl så suger fire ja har man 470 + och vet hur man spelar är 40k dps inga problem sen att fire segar sig igång lite med gear är bara och leva med.
2012-11-12, 09:07
Medlem
En fråga bara, är MoP bra? Är det bättre i jämförelse med Cataclysm? Överväger att börja spela igen nämligen
2012-11-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Jag har 120 items uppe just nu.

Hade 350st innan jag bytte server. Och efter det sålde jag allt till en vendor då jag inte orkade fixa allt i tradeskillmaster igen.

Kom på för en vecka sen att jag skulle börja.. Siktar väl på 1000 items eller nåt sånt, för att sedan hålla den nivån.

Med 1000 items uppe på ah åt gången gör man kanske 30k på en bra dag.

sen fråga.

när du handlar transmog grejer.

en dryg grej jag tycker (har ej tsm) är tex om man har 'darkcrest legguards of the eagle'. för att kolla om det finns några liknande måste jag maneullt skriva in 'darkcrest legguards' för att se vilket pris de ligger på (dvs ta bort 'of the xxx'). detta gör att det blir sjukt tidskrävande att syssla med detta. hur kommer du förbi sånt?
2012-11-12, 09:49
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyzero
En fråga bara, är MoP bra? Är det bättre i jämförelse med Cataclysm? Överväger att börja spela igen nämligen

Mycket bättre än Cataclysm, även bättre än WotLK.
2012-11-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Mycket bättre än Cataclysm, även bättre än WotLK.

Verkar lovande då!
Hört att det är roligare, eller "roligare" att levla från 85-90 än vad det var att levla från 80-85... Questerna är enklare att följa och man behöver inte söka dem så fruktansvärt mycket (om jag uppfattat det rätt).
2012-11-12, 10:38
Medlem
blackfaces avatar
inscription, enchanting eller alchemy för att tjäna "enkla pengar"? Har inget profession som kan stödja, så cooldowns, sälja/köpa osv är väl det jag kommer göra.
2012-11-12, 10:39
Medlem
blackfaces avatar
Citat:
Verkar lovande då!
Hört att det är roligare, eller "roligare" att levla från 85-90 än vad det var att levla från 80-85... Questerna är enklare att följa och man behöver inte söka dem så fruktansvärt mycket (om jag uppfattat det rätt).
Ja det är bättre designat när det kommer till att gå från A till B till C, men det tar rätt lång tid och är som vanligt otroligt tråkigt.
2012-11-12, 11:58
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Verkar lovande då!

Jag tycker det var roligare i och med att du har betydligt större valmöjligheter när det kommer till var du vill levla. Det är egentligen bara den korta början du är tvingad till att spendera i jade forest, och kanske den sista snutten innan 90 i Dread wastes. Sedan kan du fritt vara i de andra zonerna som du vill emellan.

Jag har levlat två karaktärer till 90 och bortsett från de här två korta delarna har jag gjort hela olika saker, känns verkligen mycket bättre så.

Visst när man är inne på sin fjärde, femte, sjätte karaktär att levla så kommer det bli repetitivt men å andra sidan finns det nog inget sätt att lösa det på heller.

Många tycker ju att levlandet i sig är en tråkig process och då kommer man alltid göra det, oavsett zoner eller whatever, men jag skulle säga att även för de som tycker det är trist så kommer levlandet i mop ändå kännas bättre än vad det gjort tidigare.
2012-11-12, 12:05
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
sen fråga.

när du handlar transmog grejer.

en dryg grej jag tycker (har ej tsm) är tex om man har 'darkcrest legguards of the eagle'. för att kolla om det finns några liknande måste jag maneullt skriva in 'darkcrest legguards' för att se vilket pris de ligger på (dvs ta bort 'of the xxx'). detta gör att det blir sjukt tidskrävande att syssla med detta. hur kommer du förbi sånt?

Man får antingen göra så som du gör. Vilket tar en hel del tid.

Men jag använder mig av TSM för att sälja grejer. I TSM finns en box man kan klicka i snö heter "ignore random enchants". Vilket gör att TSM kommer posta sakerna oberoende av vilken "of" det är så slutet.

Annars, när jag köper grejer använder jag mig av Auctionator. Där kan du söka på liknande sätt. Men i ett mycket mer komprimerat format.

Men att köpa grejer tar alltid tid oavsett vad du använder dig av. Det gäller lite att lära sig marknaden på din server så att du vet vad som säljer bra.

Ett hett tips jag kan ge är att köpa upp precis all MoP leveling gear du hittar under 50g. Lägg sedan upp grejerna för 300g och vänta på att pengarna rullar in.

Förresten, den stora fördelen med Auctionator är att man kan göra listor med items man ofta söker på. Så efter en vecka eller två klickar du dig bara igenom listorna och köper items istället för att manuellt söka efter dom.
2012-11-12, 12:08
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
inscription, enchanting eller alchemy för att tjäna "enkla pengar"? Har inget profession som kan stödja, så cooldowns, sälja/köpa osv är väl det jag kommer göra.

Inscription är alltid bra. Alchemy funkar bra också.
Kombinerar du dom båda kan du tjäna bra med pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in