Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
sen fråga.
när du handlar transmog grejer.
en dryg grej jag tycker (har ej tsm) är tex om man har 'darkcrest legguards of the eagle'. för att kolla om det finns några liknande måste jag maneullt skriva in 'darkcrest legguards' för att se vilket pris de ligger på (dvs ta bort 'of the xxx'). detta gör att det blir sjukt tidskrävande att syssla med detta. hur kommer du förbi sånt?
Man får antingen göra så som du gör. Vilket tar en hel del tid.
Men jag använder mig av TSM för att sälja grejer. I TSM finns en box man kan klicka i snö heter "ignore random enchants". Vilket gör att TSM kommer posta sakerna oberoende av vilken "of" det är så slutet.
Annars, när jag köper grejer använder jag mig av Auctionator. Där kan du söka på liknande sätt. Men i ett mycket mer komprimerat format.
Men att köpa grejer tar alltid tid oavsett vad du använder dig av. Det gäller lite att lära sig marknaden på din server så att du vet vad som säljer bra.
Ett hett tips jag kan ge är att köpa upp precis all MoP leveling gear du hittar under 50g. Lägg sedan upp grejerna för 300g och vänta på att pengarna rullar in.
Förresten, den stora fördelen med Auctionator är att man kan göra listor med items man ofta söker på. Så efter en vecka eller två klickar du dig bara igenom listorna och köper items istället för att manuellt söka efter dom.