2012-11-12, 12:10
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dividedbyzero
En fråga bara, är MoP bra? Är det bättre i jämförelse med Cataclysm? Överväger att börja spela igen nämligen

Mycket bättre än Cata. Men sämre än wotlk om du frågar mig. Men det är mer en smaksak. Wow är bra igen efter katastrofen som var Cata....
2012-11-12, 12:11
Medlem
Leijonas avatar
Hörde en rätt intressant teori av en polare härom dagen.
Alla tidigare cinematics har innehållit endgame bossar. Men INTE den för MoP.
Där slåss horde mot alliance tills pandaren dyker upp.
Betyder det att MoP kommer satsa lite mer på PvP än tidigare expansioner?
Jag hoppas det! PvP skulle behöva sig en släng av satsning!
2012-11-12, 12:18
Medlem
blackfaces avatar
Hur väl fungerar LFR systemet? Är det enkelt att köa där och faktiskt lyckas döda lite bossar, eller är det i regel wipefestival?

Aldrig vågat mig på det. Är en gammal raider sen vanilla och ska jag utgå från den tiden brukade pugs åka på duktigt med stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Inscription är alltid bra. Alchemy funkar bra också.
Kombinerar du dom båda kan du tjäna bra med pengar.
tack så mycket!
2012-11-12, 12:25
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Hur väl fungerar LFR systemet? Är det enkelt att köa där och faktiskt lyckas döda lite bossar, eller är det i regel wipefestival?

Aldrig vågat mig på det. Är en gammal raider sen vanilla och ska jag utgå från den tiden brukade pugs åka på duktigt med stryk.

tack så mycket!

De två första (MSV) är piece of cake, så länge du inte är blind. I princip allt kan healas igenom, det enda du behöver tänka på är att akta dig för skiten på marken under första bossen, använda "totems" och döda mobsen i andevärlden under tredje bossen (det är myyycket lättare än vad det låter) och se upp för det försvinnande golvet under femte (eller andra i den LFR, det är 3 i varje) bossen.

Nya, Heart of Fear, har jag inte prövat, men kan tänka mig att det är samma sak där. De flesta taktik-elementen är reducerade eller helt borttagna i LFR. Bossarna har inte ens "Berserk"-timer.

Det är mycket enkelt att köa och åtminstone få chans till loot. Se nu till att du gör det före tisdag kväll, så du inte går miste!
2012-11-12, 12:30
Medlem
Noklips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona

Det lät som det på senaste Blizzcon, "MoP will bring war back to warcraft", men har hittils inte märkt någon skillnad jämfört med de andra expansionerna.
2012-11-12, 12:35
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noklip
Det lät som det på senaste Blizzcon, "MoP will bring war back to warcraft", men har hittils inte märkt någon skillnad jämfört med de andra expansionerna.

Hm okej. Ska bli spännande att se om det händer nått mer då.
2012-11-12, 13:02
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Inscription är alltid bra. Alchemy funkar bra också.
Kombinerar du dom båda kan du tjäna bra med pengar.

Får man fråga hur? Inte för att det går att sälja saker på AH på min server över huvud taget men det är ju alltid kul att veta

Citat:
Ursprungligen postat av blackface

Jag skulle säga att de första två delarna (som är samma raid) går helt smärtfritt. Gjorde dessa tre resets nu och bara wipat totalt tre gånger tror jag det är.

Gjorde den nya delen i söndags som jag skrev om innan. De första två bossarna borde inte vara något problem men det sista kan vara klurig om alla är 100% efterblivna och ingen vet/orkar ta ansvar för hur fighten ska utföras.

LFR är i det stora hela smärtfritt, även om folk är idioter går det oftast bra ändå.
2012-11-12, 13:09
Medlem
Hejsan.

Jag har wow original skivorna, tbc, wotlk, men inte cataclysm på skiva men har däremot köpt det digitalt förut och det står på mitt battle.net konto med att jag köpt det digitalt.

Hur laddar jag ner enbart det från battle.net, någon som vet?
2012-11-12, 13:14
Medlem
Eckepeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Får man fråga hur? Inte för att det går att sälja saker på AH på min server över huvud taget men det är ju alltid kul att veta .

Du gör glyphs och säljer med inscription.
Du köper herbs på ah, bryter ner dom och gör diverse potions och skit på alchemy.

Finns mycket man kan göra... Att d
et inte går att sälja saker på din server tror jag inte på.

Edit: såg att jag lät lite väl bitter. Var inte riktigt meningen
Senast redigerad av Eckepecke 2012-11-12 kl. 13:18.
2012-11-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Roligt hur folk säger att shadowpriests och rogues är dom sämsta klasserna i PvP just nu, ändå möter Loxyz och Chimeraz SP/rogue på 2600 mmr i den här videon: http://www.youtube.com/watch?feature...v=UiVvqSBkhRs#! och jag måste säga att dom verkar klara sig jävligt bra, trots att dom förlorar den matchen. Sjuk survivability verkar dom ju ha.

dom är ju förfan level 80 tror du det stämmer överens med level 90 eller jävla nötskalle är du på riktigt???
Senast redigerad av Spelguden 2012-11-12 kl. 13:19.
2012-11-12, 13:21
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
Hejsan.

Jag har wow original skivorna, tbc, wotlk, men inte cataclysm på skiva men har däremot köpt det digitalt förut och det står på mitt battle.net konto med att jag köpt det digitalt.

Hur laddar jag ner enbart det från battle.net, någon som vet?

Det finns ju ett alternativ om du loggar in på battle.net "Download game client"
Borde det inte vara där?
2012-11-12, 13:23
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijona

Det är ju så att dom har marknadsfört MoP med just det att dom återgår till att satsa betydligt mer på PvP. Trodde det var känt runt om

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in