Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-04, 10:20
  #1
Medlem
Norrmannens avatar
Hejsan käre Flashbackare.

Jag har fått ett stort problem och det är att jag inte längre kan ladda ner en fil. Det kan vara en torrentfil, en bild från Skydrive, ja vilken fil som helst.

Har Firefox som nätläsare, men har även testat Internet Explorer och Google Crome.

Det enda som jag vet att jag har gjort med datorn, är att jag installerade Kaspersky 2013, men det har jag avinstallerat, men samma sak händer.

Jag kör 2 olika OS, Win XP och Win7. På Win 7 fungerar allt väl.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Tack på förhand
Citera
2012-11-04, 13:14
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Vad får du för symptom? Ett felmeddelande borde väl ändå vara det första man tar med, följt av exakt vad som händer när du försöker ladda ner filer.

"Hej doktorn, jag har ont. Jag har provat flytta till en ny stad, jag har köpt en ny bil och jag har provat byta lakan. Ändå har jag ont. Kan du svara på varför?"
Citera
2012-11-04, 14:25
  #3
Medlem
Norrmannens avatar
Jag har ställt in så att de filer jag laddar ner kommer på skrivbordet.
Dit kommer inget. har försökt byta destination, men inget syns där. Får inget felmeddelandet.

Har testat att t. ex låta en torrentfil gå direkt till klienten.
Då kommer meddelandet att filen är trasig....
Citera
2014-01-22, 16:04
  #4
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmannen
Jag har ställt in så att de filer jag laddar ner kommer på skrivbordet.
Dit kommer inget. har försökt byta destination, men inget syns där. Får inget felmeddelandet.

Har testat att t. ex låta en torrentfil gå direkt till klienten.
Då kommer meddelandet att filen är trasig....

Svarar lite sent! Men anledningen är för att fråga om du lyckades lösa det? Sitter i samma sits som dig nu.
Citera
2014-01-23, 09:58
  #5
Medlem
Norrmannens avatar
Jag använde Advanced SystemCare PRO och det programmet fixade felet. Det finns gratis versioner. Berätta gärna om du blev hjälpt
Citera
2014-01-23, 13:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmannen
Jag använde Advanced SystemCare PRO och det programmet fixade felet. Det finns gratis versioner. Berätta gärna om du blev hjälpt

Hej Norrmannen

Har ett bra verktyg att tillgå som jag använder mej av
Piriform CClaener.com
Den som är gratis att ladda ner. Med detta verktyg kan du även ta bort
onödiga länkar eller program som ej är önskvärda på Datorn
__________________
Senast redigerad av DOCKWISE 2014-01-23 kl. 13:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback