2012-10-26, 21:12
Medlem
Metrioids avatar
Båda älskar knark det är nog det enda dem har gemensamt.
Citera
2012-10-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Båda älskar knark det är nog det enda dem har gemensamt.

Både är/var nazister också!? :-)
Senast redigerad av roughtuoube 2012-10-26 kl. 21:20.
Citera
2012-10-26, 21:31
Medlem
Metrioids avatar
Skulle vilja förstå hur pappa Schneider tänker när han bor och lever i Sverige, med Sverige-födda barn som till varje pris skall vara tyska medborgare som bröderna är, och förmodligen alltid kommer förbli. Dem är till och med utvisade till ett land som inte vill ta emot dem så länge dem inte förstår språket. Helt otroligt att vi tar hem dem igen.
Citera
2012-10-26, 21:45
Medlem
Dokument:

http://pdfcast.org/download/h-ktning-ds.pdf
http://pdfcast.org/pdf/h-ktan-eh
http://pdfcast.org/pdf/h-ktan-tw

(ladda ner till hårddisken via download knappen lite längre ner )
Senast redigerad av piume 2012-10-26 kl. 21:47.
Citera
2012-10-26, 22:39
Medlem
OT:

De och dem pojkar o flickor, för h--vete, nu lär vi oss att skilja på DEM

Jag är verkligen ingen expert i svenska själv men... Det är svårt att förstå för den som läser om man inte skiljer på de och dem. Använd hellre "dom" isf, även om det kan bli förvirrat i just såna här trådar; "dom i målet kommer den 26 november".

Tänk så här: "de" är samma sorts ord som "jag", "dem" är samma sorts ord som "mig".
Prova meningarna: "mig tycker inte om när folk inte kan skilja på de och dem. Det blir svårt för jag att förstå då" Låter det inte bra? Gött, då har vi kommit en bit på vägen.

Frågor på det? Ok, tillbaka till ämnet...
Citera
2012-10-26, 23:17
Medlem
Metrioids avatar
Tycker att det är starkt av åklagare Neela att ta sig an Schneider efter att han kallat henne negerhora.
"Plötsligt reste sig den misstänkte upp och hotade åklagaren Neela Frisell. Med anspelning på hennes hudfärg utsatte han henne för rasistiska tillmälen. Han skrek bland annat ”djävla negerhora”.

Det var fruktansvärt obehagligt och jag blev riktigt rädd, säger kammaråklagare Neela Frisell. Jag tror att samtliga i rättssalen blev skakade. Häktesvakterna reste sig upp direkt och slet mannen ur rättssalen. Neela Frisell har jobbat tio år som åklagare men aldrig utsatts för något liknande. Hon har sedan lång tid tillbaka jobbat med att få ungdomar att visa civilkurage genom projektet ”Våga vittna”. Samhällsklimatet har ju blivit mycket tuffare, säger Neela Frisell. Men att hon själv i en svensk rättssal skulle utsättas för hot och rasistiska tillmälen trodde hon aldrig. Vi hanterar ju nästan varje dag hot i olika mål. Men nu blev det mera påtagligt eftersom det riktades mot mig personligen ansikte mot ansikte, fortsätter Neela Frisell. Det var i en förhandling där det handlade om undanröjande av skyddstillsyn och nya misstänkta brott som mannen, en 30-åring bosatt i Uddevalla tappade besinningen. Han reste sig plötsligt och skrek först: ”Må ni brinna i helvetet” åt alla i rättegångssalen och sedan vände han sig mot Neela Frisell och skrek: ”Och speciellt du din svarta djävla negerhora”.

Neela Frisell blev rädd med tanke på vem mannen som har ett digert brottsregister är. Samtidigt vill hon leva som hon lär ungdomarna – att visa civilkurage. Attentatet mot min kollega Barbro Jönsson blev en väckarklocka, berättar Neela Frisell. Hon menar att det är viktigt att ställa upp och berätta. Det gäller inte bara ungdomar utan vuxna. Alltför många ungdomar tar saken i egna händer. Känner sig utanför och har inget förtroende för rättssamhället. Därför varken anmäler man brott eller vittnar om vad man sett eller hört. Jag märker det allt oftare i de mål jag hanterar. Nu har 30-åringen som uttalade hoten och de rasistiska tillmälena åtalats misstänkt för hot mot tjänsteman. Förundersökningen har letts av en åklagare vid en annan åklagarkammare i Västsverige. Hur ser du på lagstiftningen när det gäller hot? Jag tycker den är adekvat. Samhället ser strängt på hot av olika slag, säger Neela Frisell. Kommer du själv att närvara vid den kommande rättegången? Blir jag kallad som målsägare kommer jag, säger Neela Frisell.

Neela är en vacker adopterad indie och räknas som svensk av normala medborgare.
Citera
2012-10-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metrioid
Tycker att det är starkt av åklagare Neela att ta sig an Schneider efter att han kallat henne negerhora.
"Plötsligt reste sig den misstänkte upp och hotade åklagaren Neela Frisell. Med anspelning på hennes hudfärg utsatte han henne för rasistiska tillmälen. Han skrek bland annat ”djävla negerhora”.

Det var fruktansvärt obehagligt och jag blev riktigt rädd, säger kammaråklagare Neela Frisell. Jag tror att samtliga i rättssalen blev skakade. Häktesvakterna reste sig upp direkt och slet mannen ur rättssalen. Neela Frisell har jobbat tio år som åklagare men aldrig utsatts för något liknande. Hon har sedan lång tid tillbaka jobbat med att få ungdomar att visa civilkurage genom projektet ”Våga vittna”. Samhällsklimatet har ju blivit mycket tuffare, säger Neela Frisell. Men att hon själv i en svensk rättssal skulle utsättas för hot och rasistiska tillmälen trodde hon aldrig. Vi hanterar ju nästan varje dag hot i olika mål. Men nu blev det mera påtagligt eftersom det riktades mot mig personligen ansikte mot ansikte, fortsätter Neela Frisell. Det var i en förhandling där det handlade om undanröjande av skyddstillsyn och nya misstänkta brott som mannen, en 30-åring bosatt i Uddevalla tappade besinningen. Han reste sig plötsligt och skrek först: ”Må ni brinna i helvetet” åt alla i rättegångssalen och sedan vände han sig mot Neela Frisell och skrek: ”Och speciellt du din svarta djävla negerhora”.

Neela Frisell blev rädd med tanke på vem mannen som har ett digert brottsregister är. Samtidigt vill hon leva som hon lär ungdomarna – att visa civilkurage. Attentatet mot min kollega Barbro Jönsson blev en väckarklocka, berättar Neela Frisell. Hon menar att det är viktigt att ställa upp och berätta. Det gäller inte bara ungdomar utan vuxna. Alltför många ungdomar tar saken i egna händer. Känner sig utanför och har inget förtroende för rättssamhället. Därför varken anmäler man brott eller vittnar om vad man sett eller hört. Jag märker det allt oftare i de mål jag hanterar. Nu har 30-åringen som uttalade hoten och de rasistiska tillmälena åtalats misstänkt för hot mot tjänsteman. Förundersökningen har letts av en åklagare vid en annan åklagarkammare i Västsverige. Hur ser du på lagstiftningen när det gäller hot? Jag tycker den är adekvat. Samhället ser strängt på hot av olika slag, säger Neela Frisell. Kommer du själv att närvara vid den kommande rättegången? Blir jag kallad som målsägare kommer jag, säger Neela Frisell.

Neela är en vacker adopterad indie och räknas som svensk av normala medborgare.

Nu är det förvisso inte hon som leder förundersökningen, utan det gör chefsåklagare Sannemalm. Frisell har säkert bara varit behjälplig att skriva häktningsframställan för TW.
Citera
2012-10-27, 10:19
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Nu är det förvisso inte hon som leder förundersökningen, utan det gör chefsåklagare Sannemalm. Frisell har säkert bara varit behjälplig att skriva häktningsframställan för TW.

Sorry missa det Men åklagaren heter Sannerholm
Citera
2012-10-27, 12:23
Medlem
Häktad blev hon:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=578&parentid=0&link=1.1815806
Citera
2012-10-27, 14:26
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust371
Häktad blev hon:

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=578&parentid=0&link=1.1815806
Är det denna donna?:

http://i46.tinypic.com/o6ed5e.jpg
Citera
2012-10-27, 14:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Är det denna donna?:

http://i46.tinypic.com/o6ed5e.jpg

Jepp!
Citera
2012-10-27, 18:51
Medlem
Metrioids avatar
Man undrar vad polisen har för bevisbörda??? Det är ju inte "bara bara" att omhäkta 2 misstänkta som blånekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in