2012-10-26, 13:41
Medlem
Den avlidne var en kvinno misshandlare har jag fått hört, dock tror jag inte det har något med detta att göra.

DS o EH är oskyldiga, polisen kunde inte identifiera dödsorsak på den avlidne för att han hade brunnit så hur kan dom häkta två personer, 4dagar senare?
Uddevalla polisen har inget att gå på förutom att mannen troligen hade säng rökt som orsakade branden.
Citera
2012-10-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krawlezt
Den avlidne var en kvinno misshandlare har jag fått hört, dock tror jag inte det har något med detta att göra.

DS o EH är oskyldiga, polisen kunde inte identifiera dödsorsak på den avlidne för att han hade brunnit så hur kan dom häkta två personer, 4dagar senare?
Uddevalla polisen har inget att gå på förutom att mannen troligen hade säng rökt som orsakade branden.

Finns du på riktigt? Det är synnerligen svårt att bli häktad, särskilt omhäktad, och särskilt vid den högre misstanke graden om det inte föreligger bra bevisning. Dessutom är det inte Uddevallapolisen som utreder det här brottet. Polisen vet dessutom att han hade skador som inte var självorsakade på kroppen INNAN han fick brännskador.

Ang BO så har han dömts för kvinnofridskränkning, inte misshandel. Enl domen lade man honom till belastning för att ha tilltvingat sig sex, hot mm. Dock inte misshandel. Ska tillägga också att han friades helt från misstankar om våldtäkt, försök till våldtäkt och grov misshandel av en enig domstol.
Senast redigerad av roughtuoube 2012-10-26 kl. 13:51.
Citera
2012-10-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Ang BO så har han dömts för kvinnofridskränkning, inte misshandel. Enl domen lade man honom till belastning för att ha tilltvingat sig sex, hot mm. Dock inte misshandel. Ska tillägga också att han friades helt från misstankar om våldtäkt, försök till våldtäkt och grov misshandel av en enig domstol.

Spelar ingen roll om han har blivit dömd men han har fortfarande gjort det, spelar ingen roll.
Citera
2012-10-26, 13:57
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll om han har blivit dömd men han har fortfarande gjort det, spelar ingen roll.

Vad är det du påstår att han gjort då? Om jag påstår att du har sugit av mig, har du gjort det då oavsett!?
Citera
2012-10-26, 15:11
Medlem
MikeyMontanas avatar
Försöker få ihop hur dessa personer träffats, alltså DS, EH och TW. Vad jag vet så är inte dom bekanta, är det beställningsjobb som skulle sluta vid misshandel men gick snett?

Vad tror/vet du roughtuoube?
Citera
2012-10-26, 15:18
Medlem
Metrioids avatar
Citat:

Väldigt bra koll du har, du skulle kanske jobbat som polis så hade du löst fallet på 0-tid, Frågan är ju bara varför BO gick och hängde av dörrarna innan han tog sin god natt cigg ???
Citera
2012-10-26, 15:38
Medlem
Roughtoube - Rensa lite i din inbox - Kan ej PM:a dig
Citera
2012-10-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeyMontana
Försöker få ihop hur dessa personer träffats, alltså DS, EH och TW. Vad jag vet så är inte dom bekanta, är det beställningsjobb som skulle sluta vid misshandel men gick snett?

Vet ej. Än så länge går det nog bara att spekulera. Inte helt osannolikt att de kan ha träffats på något lokalhak i Uddevalla, börjat prata (ev. att TW blivit tänd på GM, troligen DS, hon är ju lite WT) osv. DS skulle vara riddaren på den vita hästen och mot en avsugning eller 2 hjälpa TW att ta hand om BO, EH är en snäll idiot och hjälper DS som tack för sprit och narkotika. Kan det vara en hållbar teori?
Citera
2012-10-26, 15:49
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeyMontana

T sitter!dom känner varandra sedan mycket länge.Hennes humör har alltid varit ostabilt.
Citera
2012-10-26, 16:43
Medlem
Ok, min teori enligt ovan stämmer nog inte. Kopplingen verkar snarare vara att TW och EH känner varandra sedan länge. Bonus: tittar man på TWs facebook profil så kan man se att EH "gillat" bilder där. Jag kommer dock inte länka hennes facebookprofil med respekt för hennes barn
Citera
2012-10-26, 20:55
Medlem
Metrioids avatar
Man kanske först och främst ska ha klart för sig hur en person som DS fungerar. Har varit på några rättegångar där dem gått igenom hans psykiska hälsa brukar ta mellan 20-35 min. Han blev som liten utsatt för övergrepp av fosterföräldrar vilket format honom starkt på ett destruktivt plan. Han har ett starkt mans-hat och ser alla män som potentiella hot. Får han en chans att skada någon, när det gäller sexuellt våld så tvekar han inte en sekund. Min teori att DS träffat TW i ett skede där hon haft mycket problem med BO. Samtidigt som BO varit skyldig nån av GM pengar (300-400kr) troligen DS. (Bekräftat av den inre kretsen som till och med jag litar på.) Detta tror jag har föranlett en misshandel som eskalerade i mord. DS hade med sig en liten Wannabe och visade upp sina färdigheter och fick nog känna sig respekterad på ett plan som vi dödliga inte kan förstå. Han ler nämligen så fort rätten hävdar att han är en farlig person.
Citera
2012-10-26, 21:03
Medlem
Någon som kan svara på vad det är som sammanfört EH med DS? Vad har de gemensamt? Nazism? Knark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in