Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Det är inte vare sig polis eller åklagare som bestämmer straffet. Det gör domstolen. Finns inget utrymme i lagen som medger sänkt straff för att man samarbetar. Påföljden bestäms utifrån vad du faktiskt, enl domstolen, har begått för brottslighet. Sedan finns det iofs vissa "förmildrande" omständigheter vid val av påföljden.
Lagen är ofta flexibel: Min farssa hade skelett cancer 1992 han var full av mediciner, överläkaren ringde till mig som då bodde i Sundsvall kom ner han dör om 2 dagar. Så klart var jag på plats där då. Han käkade frukost och var hur klar som helst på morgonen.
PÅ kvällen den 22feb var släkten för samland han var då 53 år och vi sade farväl osv.. på 2 tim somnade han in... Jag kallar det för att han fick en överdos, det var fint att se han somna in..
Jag vill ändå säga att han fick aktiv dödshjälp. Faktum att alla vi som var där tyckte det samma.
Var det bra e.l dåligt? Även om det inte är det lagligt är så vi gör i Sverige än i dag.
Allt vi gör dagligdags står inte i några lagböcker. Faktiskt! Det kör åklagarna ofta med när tillfälle ges.