2012-10-27, 19:37
Medlem
Jag tror jag har hela saken klar för mig Följande scenario gissar jag på vid rättegång: Det kommer att visa sig att det var DS som huggit med kniv, om avsikten inte var att döda, tror jag att han kommer dömas för mord ändå eftersom han använt kniv och kravet på insikt och uppsåt därmed är uppnått. Han kommer att få 10-14 år som påföljd. Vidare kommer det visa sig att EH är en sk snällidiot. Han har varit behjälplig men har inte själv huggit kniv i offret och man kommer ej heller att kunna bevisa att EH var medveten om DS uppsåt. EH kommer därför dömas till påföljd under 2 år för medhjälp och ev. mordbrand om han nu varit delaktig i att tända på huset. TW kommer antagligen att frias helt. Troligen kommer det inte att gå att bevisa att hon verkligen har förmått DS att mörda BO. Den fjärde personen som är misstänkt för skyddande av brottsling kommer antagligen också att frias, alt villkorlig dom.

Vad tror ni?
Citera
2012-10-27, 20:32
Medlem
I dags läget kan det ju vara svårt för åklagaren att bevis vem som har utfört det dödande hugget och bägge spelar hårdnackade banditer och sitter och nobbar. Så det kan Med den nya lagen "i samförstånd" leda till att bägge döms för mordet.
Citera
2012-10-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Välkommen till tråden

Kan du upplysa oss om exakt när din lillebror skickade M till andra sidan? Var det samma dag som han tände på huset eller någon/några dagar innan?
Hans storebror är det. Denne Anton är ett par år yngre än EH
Citera
2012-10-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Jag tror jag har hela saken klar för mig Följande scenario gissar jag på vid rättegång: Det kommer att visa sig att det var DS som huggit med kniv, om avsikten inte var att döda, tror jag att han kommer dömas för mord ändå eftersom han använt kniv och kravet på insikt och uppsåt därmed är uppnått. Han kommer att få 10-14 år som påföljd. Vidare kommer det visa sig att EH är en sk snällidiot. Han har varit behjälplig men har inte själv huggit kniv i offret och man kommer ej heller att kunna bevisa att EH var medveten om DS uppsåt. EH kommer därför dömas till påföljd under 2 år för medhjälp och ev. mordbrand om han nu varit delaktig i att tända på huset. TW kommer antagligen att frias helt. Troligen kommer det inte att gå att bevisa att hon verkligen har förmått DS att mörda BO. Den fjärde personen som är misstänkt för skyddande av brottsling kommer antagligen också att frias, alt villkorlig dom.

Vad tror ni?

Låter väldigt rimligt. Den enda jokern är väl att de häktat TW för att ha planerat. Det är väl inget de bara hittar på utan nån bevisning finns ju, t ex telsamtal.
Citera
2012-10-27, 22:42
Medlem
Metrioids avatar
Det som är intressant att veta först är om GM pratade med "Fru Panna" efter att dem råkat ha ihjäl BO. I så fall skulle hon ju kunnat hjälpa till med lite bilkörning och bensin, skulle hon i så fall kunna dömas för mordbrand när offret redan dött????? Hon skulle ju kunna få högst 2 år annars för brott mot griftefrid??
Senast redigerad av Metrioid 2012-10-27 kl. 23:16.
Citera
2012-10-28, 00:33
Medlem
Det finns nu två killar som sett och hört allt för mycket skit genom åren, med en mördad pappa som trots allt älskade sina barn, en häktad älskande mamma misstänkt för att ha beställt mordet... Och gärningsmannen är en vän till familjen... Snacka om att dra undan mattan... Man blir ju gråtfärdig!
Vad har de gjort för ont kan man fråga sig...

Sluta glorifiera droger! Faan va skit de ställer till med...
Citera
2012-10-28, 13:18
Medlem
Känns helt jävla puckat..
Har umgåtts hur mycket som helst med EH, känner honom mycket väl. Fyfan.
Citera
2012-10-29, 00:56
Medlem
Metrioids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthForce

Sluta glorifiera droger! Faan va skit de ställer till med...

Det är konstigt va mycket skit som händer i en liten stad som Uddevalla, det verkar som att narkotikan hamnar bland allt yngre och yngre personer, Och folk som e riktigt nere i skiten verkar inte kunna få den hjälp dem behöver, Och dem som har hållit på längst och som alla känner till bara åker in och ut på kåken eller dör i en överdos. Tycker att när man bor i ett land som Sverige så borde man inte behöva stjäla för att överleva.
Citera
2012-10-29, 11:35
Medlem
obans avatar
Har inte läst igenom tråden, men vad fan har droger att göra med detta? Man kunde, enligt uppgift, lätt konstatera redan i dagisålder att DS någon gång i framtiden skulle göra nåt sånt här. Hans psykotiska storebröder har sannolikt begått liknande grova brott, men kommit undan med dem. Jävla tattarfamilj!
Citera
2012-10-29, 15:51
Medlem
Alla inblandade har relationer till droger. Normala människor i allmänhet beställer inte mord, misshandlar sina respektive, misshandlar varandra, har oerhört suspekt umgänge, mördar människor, bränner ner hus och sitter häktade för alltihop. Droger dödar på många sätt. Tror inte det är så svårt att se kopplingen här...
Citera
2012-10-29, 16:53
Medlem
Ja,ja......den typiska djävla knark debatten här i Sverige.
Det spelar ingen roll vilken drog man framställer! Lik förbannat är det 2-3% som torskar dit.
Men tjuvar horor, rövare,knarkare,banditer. Har ändå en sorts moral som de lever efter.
Det innebär att man inte är ursäktad från ansvar när man tar droger.
Jag tror ärligt att dessa stackars barn, tråkigt nog kommer ha en större chans här i livet om de blir placerade hos en bra foster familj.
För hitills i deras liv. Verkar de inte fått några bra influenser från sina föräldrar????
Droger är ett helvete, det kan vi vara överens om!
Men det farligaste här i livet är, när man är liten och i vilken miljö man växer upp i och påverkas av.
De som är små och utsätts för dåliga influenser och samtidigt behandlas illa. ja det är de som vuxna inte har några spärrar och utför vålds handlingar som ingen annan skulle kunna drömma om att utföra.
Citera
2012-10-29, 19:16
Medlem
Metrioids avatar
Har nu hört att BO dött av förblödning. GM träffade kroppspulsådern i låret. Men fick inte reda på om det var en läkare eller nån "inblandad" som lämnat informationen. Har svårt att tänka mig att en obducent kan se sånt på en så svårt brännskadad kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in