2012-10-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Aldrig trodde jag att jag skulle ha ett ärende att framföra här, men så blev det nu trots allt.
Gott folk - är det nån som har en blekblå aning om vad det har blivit av Jessica Einarsson? Jag skaffade i somras på Huuto.net (Finlands motsvarighet till Tradera) ett exemplar av hennes debutskiva från 1999, med låtar som under seklets första år hördes i radio titt och tätt - Allt som en kvinna ska ha, Hundra mil, En härlig dag ... och började fundera.

Skivan fick aldrig någon uppföljare (frånsett en singel med finländske Ville Pusa, också 1999) - vet nån varför? Och vilken bana valde artisten i stället?

Enstaka gamla artiklar kan uppletas på nätet. Och enstaka nyare. Men ingen som upplyser om JE:s senare öden. (Det finns en mängd jessicor med samma släktnamn på fejan, men ingen som jag omedelbart identifierar som den före detta sångerskan.)

Jag ser att någon på YouTube suckar över att JE:s skiva inte längre går att uppbringa. Jag kan tipsa om att jag sett den bjudas ut på Huuto.net även senare.

köpte du skivan på fodralet eller?
vem i hela friden kom på att hon skulle hålla den posen a la kom och ta mig bakifrån?
Citera
2012-10-09, 21:41
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
köpte du skivan på fodralet eller?

Nej, fodralet hade faktiskt ingen betydelse. Jag köpte skivan för att jag kommer ihåg hennes sånger, och för att jag fick den billigt.

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vem i hela friden kom på att hon skulle hålla den posen a la kom och ta mig bakifrån?

Bra fråga. Jag har svaga minnen av att för länge sen ha läst en recension, där bilden på texthäftet fick kritik för att vara sexistisk och förnedrande.
Citera
2012-10-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchmen
Tess jobbar numera på hotell i Stockholm. Hon syns i http://urplay.se/161229 tex 15:30 in

Det var fan, jag är inne där relativt ofta å tjänstens vägnar, skall hålla korpgluggarna öppna nästa gång...

De trallande tjejerna som sjöng Sommaren i City 1990 Kommer Du Ihåg Mig, vart är dem?
Citera
2012-10-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
Det var fan, jag är inne där relativt ofta å tjänstens vägnar, skall hålla korpgluggarna öppna nästa gång...

De trallande tjejerna som sjöng Sommaren i City 1990 Kommer Du Ihåg Mig, vart är dem?
Angel hette dem. var med i melodifestivalen m venus butterfly typ 1992. Sen vette fan vad som hänt i deras karriär. troligen ingenting.
Citera
2012-10-12, 23:49
Medlem
Hyfss avatar
Jösses vilken trasig tråd. Kajsa är gift, är fin och mår bra. Kvalar ut från skvallerforumet sedan länge.
Citera
2012-10-13, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfs
Jösses vilken trasig tråd. Kajsa är gift, är fin och mår bra. Kvalar ut från skvallerforumet sedan länge.

Du har missuppfattat tråden. Trådens namn är numera ett begrepp på flashback. Den har växt förbi personen som den är uppkallad efter och handlar numera om bortglömda kändisar.
Citera
2012-10-13, 13:10
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Aldrig trodde jag att jag skulle ha ett ärende att framföra här, men så blev det nu trots allt.
Gott folk - är det nån som har en blekblå aning om vad det har blivit av Jessica Einarsson? Jag skaffade i somras på Huuto.net (Finlands motsvarighet till Tradera) ett exemplar av hennes debutskiva från 1999, med låtar som under seklets första år hördes i radio titt och tätt - Allt som en kvinna ska ha, Hundra mil, En härlig dag ... och började fundera.

Skivan fick aldrig någon uppföljare (frånsett en singel med finländske Ville Pusa, också 1999) - vet nån varför? Och vilken bana valde artisten i stället?

Enstaka gamla artiklar kan uppletas på nätet. Och enstaka nyare. Men ingen som upplyser om JE:s senare öden. (Det finns en mängd jessicor med samma släktnamn på fejan, men ingen som jag omedelbart identifierar som den före detta sångerskan.)

Jag ser att någon på YouTube suckar över att JE:s skiva inte längre går att uppbringa. Jag kan tipsa om att jag sett den bjudas ut på Huuto.net även senare.

Det här är väl hon (scrolla ner en bit).
http://www.ljudportalen.se/srfabi/la...2010/2010nr14/

Verkar jobba på Stockholms stadsbibliotek som projektledare.
Citera
2012-10-13, 13:39
Medlem
King Pins avatar
Citat:

Sångerskan i gruppen Angel som gjorde låten heter Linda Dahl, du hittar hennes blogg här: http://www.nogg.se/about.asp?idHomepage=95051 Hon har bl.a. sjungit in Smurhits 1 & 2
Citera
2012-10-15, 14:24
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Ser man på. Tack för upplysningen!
Citera
2012-10-15, 19:12
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Vet någon om hon Tess är glad i cola?
Hon ser ju koksad ut i många inslag och hennes närborrar verkar ha varit med om sin beskärda del?
Citera
2012-11-07, 21:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

söt
Citera
2012-11-08, 00:36
Medlem
Vad hände med medlemmarna i bandet Östermalm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in