Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-06, 16:14
Medlem
VanNostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Har en svag minnesbild av nåt humorprogram med Henrik Schyffert(?) där helt plötsligt Pontus går förbi. Såg precis likadan ut idag

Hehe, kul. Kommer du ihåg vad det var för program?
Citera
2009-11-06, 16:51
Bannlyst
Igen, vart har Rob N Raz tagit vägen?
Citera
2009-11-06, 17:02
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanNostrand
Hehe, kul. Kommer du ihåg vad det var för program?

Googlade och Schyffert har skrivit om det på sin nu nedlagda blogg. Programmet måste vart Sverige dansar och ler eller Sverige pussas och kramas som gick på Kanal 5
Citera
2009-11-06, 23:23
Medlem
VanNostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Googlade och Schyffert har skrivit om det på sin nu nedlagda blogg. Programmet måste vart Sverige dansar och ler eller Sverige pussas och kramas som gick på Kanal 5

Okej, tack.
Citera
2009-11-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rättskaffens
Jag undrar vad som hänt med Björn Andresen - världens vackraste pojke (också skicklig pianist) som gick ut teaterhögskolan i slutet av 80-talet.
Dessutom är jag lite nyfiken på Staffan Hallerstam - barnstjärnan från TV och film...nån som vet?

Staffan Hallerstam minns jag ju tex från radion där han
var med i sommarlovsföljetongen etc.
Stod bredvid han på en fotbollsmatch en gång som tonåring
och det var STORT!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Staffan_Hallerstam

http://www.omfilm.net/img/actors/21301.jpg
Citera
2009-11-15, 12:15
Medlem
killerwhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag minns Jarl Borssén som en otroligt rolig komiker på 80-talet. Han var en mästare på vitsar utan poäng och en av de få som kunde berätta vad som helst och få alla att vika sig av skratt. En av mina absoluta favoriter.
Har jag räknat rätt är han 72 år. En mustig ålder för en herre. Det var åratal sedan jag såg honom i rutan. hur mår han egentligen?

Finns det nåt skvaller att dela med sig av?

Är inte Jarl Borssén avliden? Har för mig det iaf.
Citera
2009-11-15, 12:31
Medlem
Isnatts avatar
Per Eggers då? Han syns aldrig i media nu för tiden till skillnad mot 80- början på 90-talet. Har han någon koppling till hotell Eggers i Göteborg förresten? Släkting som ägt det, eller liknande?
Citera
2009-11-15, 16:34
Medlem
BitterNtwisteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Ja den där jävla "kändis"djungeln, hur många var riktiga kändisar egentligen?

Särskilt den där Jannike har ju passerat bäst före datum för hur länge sen som helst, kändis HA!

Ja det var ett sorgligt gäng det där... anledningen var att inga A-kändisar ville ställa upp, runt 80 pers fick förfrågan (bl.a. Salming som först tackade ja och sen hoppade av för att vara med i Superstars på TV3) och ni såg ju själva vad de kunde få tag i... inte heller fick deltagarna veta hur pissdåligt programmet gick här hemma. Och tvärtemot populär åsikt så var de inte i Småland utan faktiskt i djungeln i Malaysia.

Edit: innan det kommer ett "källa på det, tack" så är jag (som det så populärt heter i kvällspressen) en "person med god insyn i produktionen" och har således lite svårt att ge mer detaljer utan att outa mig själv.
Senast redigerad av BitterNtwisted 2009-11-15 kl. 16:36.
Citera
2009-11-15, 16:42
Medlem
BitterNtwisteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Vad hände med min gamla barndomskärlek Gila Bergkvist?
bla bla

Men vad gör Gila Bergkvist idag??? Tror även jag minns henne som hallåa i tvåan också.

Hon jobbar med sin man på ett produktionsbolag i Stockholm. Tror även hon jobbat som konsult för kort- och/eller barnfilmer på SFI.
Citera
2009-11-15, 17:41
Medlem
ostwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerwhale
Är inte Jarl Borssén avliden? Har för mig det iaf.

Verkar inte så

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jarl_Borss%C3%A9n
Citera
2009-11-16, 09:14
Medlem
vonDys avatar
Kanske inte direkt "kändis", men någon som vet vad som hände sen med den där bruden Frida Murenius, Muranius eller något sånt? Hon som hade en one hit wonder med låten "Dunka mig gul och blå" - och därefter var med i Melodifestivalen?
Citera
2009-11-16, 18:02
Medlem
Pontus och Amerikanerna

Det är väl framförallt Vasa, trummisen som varit aktiv inom media med manus åt Sally-bibbliotikarien. Mindre kul faktiskt. Tror Vasa skrivit andra manus och även trummat på åt andra band efter Pontusperioden.

Pontus och A var ju mycket passande "melodiradiopop". Icke-pretto på nåt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in