Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Så litet svepande kommentarer till något Du hittat på nätet var alltså det enda svar Du kunde prestera på frågan om Du var nöjd med hur Republikanska Föreningen arbetar? Det var ju klent.

Nej, Dolgtrase frågade, jag svarade. Kanske andra vill ge sina svar, jag talar inte för dem. Varför jag skulle ha en åsikt om hur Republikanska Föreningen arbetar förstår jag inte. Mina kommentarer är bara gjorda för att visa hur enkelt jag anser det vara att omfördela statschefens arbetsuppgifter. Övriga åtaganden kungafamiljen sysslar med ligger utanför de officiella åtagandena och bör betraktas som privata. En axplock ur kalendern på kungahuset.se ger t ex följande:
Närvaro vid Paralympics
Besök i Halmstad
Närvaro av utbildning av silviasystrar
Möte med World Childhood Foundation
Närvaro vid invigning av skjutbana vid Söderåsens Shooting & Events
Högtidliga audienser (riktigt "jobb", kan dock skötas av UD eller lämplig minister)
Möte med Royal Technology Mission Tjeckien
Kommunbesök, Danderyds kommun
Närvaro vid Baden-Powell Fellowship Event
Specialvisning på Kulturarvsdag
Närvaro vid World Conservation Congress
Besök i Sölvesborg samt invigning av naturreservatet Eriksberg vilt och natur
Det där var väl elva arbetsdagar fördelat på vad, sex personer? På vilket sätt är det samhällsomstörtande om dessa punkter inte genomförs, alternativt sköts av tjänstemän eller personer med förtroendeuppdrag?
Lite kul att man lägger in punkten "Så minns vi Prins Bertil - minnesutställning på Kungliga slottet" varje dag i ett försök att fylla ut kalendern. Får man personlig guidning av någon Bernadotte eller vad?