Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu orkar jag inte leta reda på vad den där argumentationstekniken heter, men jag kan köra den på dig någon gång så får vi se.
Jag tror att jag blivit utsatt för alla tricks i lådan av Er republikaner vid det här laget, så vad Ni kallar saker tror jag inte spelar så stor roll.
Citat:
Hursomhelst så är telefonsurfande under tjänsteutövning inte skäl nog för att omstörta samhällsskicket. Inte heller att kalla in insatsstyrkan på nobelfesten för att ta ifrån statsministern sin telefon.
Enär jag inte är bekant med påstådda händelse i Nobelsammanhang, så kan jag inte närmare kommentera uppgifterna. Själv var jag på en konsert häromkvällen och följde samtidigt nyhterna litet diskret på telefonen.
Citat:
Inte heller jag riskerar att få sparken om jag skulle surfa mitt under ett möte på jobbet. Däremot skulle flera rynka på näsan, titta menande på mig, och samstämmigt humma om det olämpliga i uppträdandet. Om jag inte vore kunglig förstås. Då skulle det finnas någon Strix som strax kritiserar dessa hummanden, och påpekar att jag inte ska arkebuseras för att jag surfar.
Om det är så svårt för en rojalist att erkänna att Knugen uppträtt olämpligt, är det ett skäl i sig att ge Knugen sparken!
Så klart att Du inte skall surfa om det är olämpligt, men det är inte alltid så lätt att avgöra. Jag surfar ibland på möten. Kanske är det olämpligt, det är svårt att veta. Jag tror inte att det i normalfallet är ett brott mot LOA i alla fall.