Tjenare,
Tycker att det är kul med så mycket respons på en sån här tråd fastän att den inte är himla gammal! Med det sagt så kan jag säga att jag, som dem flesta av mina kompisar i min umgängeskrets, inte klär mig särskilt dyrt då jag har inhandlat majoriteten av mina kläder på H&M, Dressman och liknande kedjor.
Men tänkte just på detta ämnet när jag var och köpte några Tee's för inte så längesen.
I och med att det "snart" är studenten (igen!) så spanade jag in lite olika skjortor och priser på ett ungefär för att ha lite koll. Jag gick vidare och tycktes få syn på en skjorta som såg nästan identisk ut vid en annan butik, fast för halva priset. Efter att jag noterat prisskillnaden så kände jag mig nätan tvungen att gå tillbaka till den föregående butiken för att se om jag kunde lägga märke till skillnaderna i material och eventuella saker som kan vara annorlunda pga annan tillverkningsmetod. ( Ville nästan fråga butiksägaren om jag kunde ta med skjortan...

)
Jag gick som sagt tillbaka och ärligt talat så kunde jag inte se någon större skillnad.. Det var en röd/svart/grå rutig skjorta , och skillnaden var kanske tjockleken på de gråa strecken som utgjorde några av rutorna på skjortan.
Ärligt talat så känner jag mig precis som TS inte dragen till att köpa kläder allmänt som kostar mycket (mer än vad som bör betalas..) .. Ett undantag är dock
Skor för det är någonting som jag har märk gör
stor skilnad i kvalité och livslängd beroende på vad man betalar för dem, ..
/Eskiel