2011-01-19, 23:37
  #253
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Skjortor som kemtvättas går visserligen igenom en riktigt hård behandling. Slits väldigt mycket.

Hade jag ingen aning om. Handtvätt känns uteslutet.
Citera
2011-01-20, 01:10
  #254
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Trevligt,jag kör mina i tvättmaskinen på jobbet,är aldrig i närheten av ett strykbräda.Men skulle jag behöva ha en struken skjorta,ja då köper jag absolut en ny.Till begravning eller dyl,Nu samlar jag pengar och info till saltvattensakvarium så klädintresset är lite i träda.Dock nya lee jeans i går.799:- CARLINGS.Men visst i bland studsar man till när man ser någon med fula kläder på stan.Men nästan aldrig att jag reagerar över att någon tjej är snyggt klädd..Jag ser mer på bröst,ansiket,bak.Nästan alla ser förresten likadana ut.Samma converse samma,samma..iallafall tjejer är fruktansvärt stereotypt klädda.


Det är ju otroligt fult med väck som visar att skjortan är helt ny och legat ihopvikt för länge...
Citera
2011-01-20, 09:36
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Hade jag ingen aning om. Handtvätt känns uteslutet.
Varför då? Det är ju knappast särskilt jobbigt eller tidskrävande. Det är betydligt skonsammare att handtvätta om du har möjligheten och om plagget klarar det (dvs. inte skinn av olika typer, kostymer osv)
Citera
2011-01-20, 11:09
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Skulle vilja säga att det inte är nån större skillnad på Prada och Lyle & Scott när det gäller kvalité. Förutom att det kan vara ett exklusivare material i den förstnämnda.
Även riktigt dyra märken gör kläder av tvivelaktig kvalité, dock är det oftast lättare att byta även om det gått en tid. Det finns en prisnivå när det inte längre spelar nån större roll.

Sen är det a och o att vårda sina kläder. Jag kemar alltid mina finare skjortor.

Bomullsskjortor av bra kvalitet tåls att tvättas i maskin utan några som helst problem. Kör man på handtvätt eller liknande program kan man tvätta dem i princip hur många gånger som helst.
Sen blir jämförelsen lite orättvis när man behandlar sina dyra plagg med silkesvantar men inte sina HM grejer.
Citera
2011-01-20, 15:27
  #257
Medlem
zamzirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Du behöver inte jämföra ytterligheter. Dressmanns kostymer liknar skit. Den absoluta majoriteten skulle däremot inte se skillnad på en Brothers-kostym och en från Armani.

Sant ! Majoriteten skulle inte men dom som har tex Armani och liknande märken ser klart och tydligt skillnad. Medans dom flesta inte gör det.
Citera
2011-01-20, 16:57
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamzirk
Sant ! Majoriteten skulle inte men dom som har tex Armani och liknande märken ser klart och tydligt skillnad. Medans dom flesta inte gör det.

Majoriteten skulle inte se skillnad på en Dressman och en Armani för den delen heller.
Anledningen till att Dressman ofta ser risiga ut är för att personalen inte har en aning om hur en kostym ska passa och gör allt för att sälja.
En Dressman kostym som sitter bra ser lika bra ut som en från Brothers. Skillnaden är att på Dressman får du en ullkostym för samma pengar som du får en polyesterblandning för på Brothers.

Vad är definitionen på dyrt?
För mig är det när man kan få en likvärdig produkt för mindre pengar.
Citera
2011-01-20, 17:05
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
En Dressman kostym som sitter bra ser lika bra ut som en från Brothers. Skillnaden är att på Dressman får du en ullkostym för samma pengar som du får en polyesterblandning för på Brothers.

Det du skriver där är en omöjlighet i sig - Dressman säljer inte kavajer utan oformliga tygpåsar med knappar på framsidan. Tygkvaliteten är så undermålig att knän töjer sig då du sätter dig ner (EN gång kan räcka), och armbågar/byxbak nöts ut på nolltid (räkna i veckor snarare än månader- bokstavligen)
Det finns INGEN som vet det minsta om klädsnitt som ens skulle ta i Dressmans kostymer med tång!

Att sedan jämföra Dressman med Brothers är också ganska poänglöst. Tråden handlar ju om jämförelse mellan bra och dåliga märken och även om Brothers är bättre än Dressman så är de fan inte BRA!
__________________
Senast redigerad av malsum 2011-01-20 kl. 17:07. Anledning: tillägg
Citera
2011-01-20, 17:16
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malsum
Det du skriver där är en omöjlighet i sig - Dressman säljer inte kavajer utan oformliga tygpåsar med knappar på framsidan. Tygkvaliteten är så undermålig att knän töjer sig då du sätter dig ner (EN gång kan räcka), och armbågar/byxbak nöts ut på nolltid (räkna i veckor snarare än månader- bokstavligen)
Det finns INGEN som vet det minsta om klädsnitt som ens skulle ta i Dressmans kostymer med tång!

Att sedan jämföra Dressman med Brothers är också ganska poänglöst. Tråden handlar ju om jämförelse mellan bra och dåliga märken och även om Brothers är bättre än Dressman så är de fan inte BRA!

Jag är faktiskt ägare till en kavaj från Dressman som jag använder rätt ofta. Bra passform och hittills har jag inte märkt av någon brist i kvalitet. Nu påstår jag inte att den skulle ha lika bra kvalitet som något finare märke, men den har hållit bra hittills och ser fortfarande snygg ut.
Citera
2011-01-20, 17:46
  #261
Medlem
Ja, jag lägger märke till sådant direkt.
Dock har Zaras kläder (designmässigt) börjat närma sig de italienska designerplaggen, vilket kan göra det svårare.
Jag köper noggrant utvalda designerplagg för att jag är väldigt mån om att vara "ensam" med detta plagg. Ja som ni gissar är det antagligen ett bekräftelsebehov från min sida, men men.
Citera
2011-01-20, 19:49
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sanctus
Om syftet är att köpa en bra vinterjacka. Då finns det enligt mig ingen anledning att köpa t.ex Canada Goose eller Peak.

Min Peak-jacka är det varmaste jag nånsin burit. Går inte att jämföra med något annat, o då har jag haft en del vinterjackor i "normalpris"-klassen. När det är så kallt som det varit i sthlm de senaste två vintrarna är det helt klart värt det att lägga ett par tusen kronor extra för att slippa frysa, o slippa bylta på sig elva koftor innan man går ut. Bara en sån sak som att kunna stå och vänta på bussen klockan sex på morgonen utan att plågas. Nä, vad gäller jackor är det en investering och helt klart ett köp man bör planera och tänka igenom.
Citera
2011-01-21, 17:57
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
...Bra passform och hittills har jag inte märkt av någon brist i kvalitet....

Hänger nog på hur låg standard man accepterar som "kvalitet".
Citera
2011-01-21, 18:10
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malsum
Hänger nog på hur låg standard man accepterar som "kvalitet".

Jag har relativt höga krav på kvalitet när det gäller kläder. Det är mycket möjligt att den inte kommer hålla länge till, men hittills har jag inte kunnat hitta en enda brist när det gäller kvalitet, trots att jag verkligen letat. Och skulle den gå sönder i framtiden så anser jag mig redan ha fått valuta för den lilla summa den kostade.
__________________
Senast redigerad av _Baste_ 2011-01-21 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in