2012-08-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Det betyder det inte såklart, har du ens läst mitt inlägg? Jag säger att MAN INTE SKALL BLI FÖRVÅNAD om man blir våldtagen om man går runt som ett luder.

Varför ska man inte bli förvånad? Jag tycker du nedvärdera ditt eget kön något otroligt. De flesta "normala" män våldtar inte oavsett om de möter en halvnaken tjej med kort kjol utan de kan behärska sig. Att skuldbelägga tjejen för hennes klädsel och mena att hon egentligen får skylla sig själv om hon blir våldtagen tycker jag är åt helvete.
Citera
2012-08-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
En kvinna som går runt naken kl 05:00 på natten VILL bli våldtagen.

Jaha, och hur vet du det?
Citera
2012-08-20, 21:11
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Den viktigaste debattpoängen är nog att om dit hus blir plundrat så frågar polisen dig om dörren var låst. Blir du våldtagen och är kvinna får de inte fråga hur du var klädd eller om du betedde dig inbjudande.
Det beror på att i vår kultur så utgår vi ifrån att normala män faktiskt har förmågan att behärska sig och inte omedelbart våldtar lättklädda och inbjudande kvinnor som de råkar på, inte ens om de nästan spricker av upphetsning. Tycker du att det är fel tänkt?
Va? Du missar ju totalt poängen i min kommentar!

Normala män kan ju också kontrollera sig och gör inte inbrott i mitt hus och plundrad det på begärliga statusprylar även om de nästan spricker av begär. Kommentaren jämför brott med brott och brottens olika behandling. Majoritetens laglydighet förklarar inte skillnaden.
Citera
2012-08-20, 21:26
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Att gå ensam hem efter krogen igenom en mörk park eller mörk väg är också något jag skulle undvika. Tyvärr. Det är egentligen sjukt att man tänker så , att man kan bli överfallen.
Varför det? Jag har tänkt att jag kan bli överfallen. Då var jag rädd för att bli rånad faktiskt. Tänker speciellt på en gång in St Peterburg.
Citera
2012-08-20, 22:20
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jaha, och hur vet du det?

Testa och bilda dig en egen uppfattning i förslagsvis Rosengård, Rinkeby, Fittja och Göteborg med omnejd kl 05:00 en lönehelg. Sen kan du surfa från sjukhussängen och meddela utfallet här.
Citera
2012-08-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Va? Du missar ju totalt poängen i min kommentar!

Normala män kan ju också kontrollera sig och gör inte inbrott i mitt hus och plundrad det på begärliga statusprylar även om de nästan spricker av begär. Kommentaren jämför brott med brott och brottens olika behandling. Majoritetens laglydighet förklarar inte skillnaden.

Så vilka kläder ska vara tillåtna för kvinnor? Vad ska vi ha på oss för att du ska garantera att vi inte blir våldtagna? Hur ska vi bete oss? Får vi se en man i ögonen eller kan det tas som en inbjudan?

Ni män måste komma överens om vad det är som gäller. Hus kan man larma och låsa. Vad har du tänkt dig ska vara kvinnors motsvarighet? Och stämmer det med vad andra män tycker?
Citera
2012-08-21, 04:46
Medlem
Att folk skall vara sådana idioter...

Ingen ber någonsin om att bli våldtagen. Det är ingen jävla våldtäkt ifall kvinnan är med på det. Om man verkligen klär sig slampigt med förhoppningar om att någon skall våldta en har man någon lustig, pervers underlighet och skall inte kategoriseras tillsammans med de mångtaliga som enbart klär sig slampigt.

Det är aldrig rätt att våldta. Alla har rätt till sin egen kropp och att bestämma vad som händer med den - Att hävda att "man har rätt" eller "hon bad om det" är så satans barnsligt att folk borde växt ifrån det argumentet i barndomen. Det sistnämnda är dock ett typiskt porrscenario, vilket kan förklara varför så många intelligensbefriade sattyg tror att det verkligen existerar eller att det skulle vara okay.
Hint - Det är inte okay.

Och som många tidigare nämnt, om en kvinna i lite kläder får skylla sig själv ifall hon blir våldtagen, får någon i kostym skylla sig själv ifall denne blir rånad? Får en man skylla sig själv ifall folk, bögar likväl som kvinnor, tafsar och/eller våldtar honom ifall han klär sig utmanande?
Varför är det enbart kvinnor som skall skylla sig själva?

En måttligt vettig man är kapabel att behärska sig själv trots att han blir upphetsad. Är han inte det skall han inte försöka vända på skiten och tro att "hon ville det". Är man så socialt inkompetent att man inte kan hitta ett liggobjekt utan att våldta kan man gott betala för sig eller sitta i sin ensamhet och sköta det själv.

Sen är det dock dumt att klä sig utmanande om man inte vill ha uppmärksamhet, för inget kan garantera att det bara är den positiva typen man får. Men mer än jävliga kommentarer eller sliskiga raggningsförsök skall man inte behöva utstå.
Citera
2012-08-21, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Nej jag håller inte med, sådana som du borde stenas till döds.

Man får väl förfan klä sig hur man vill? Bara för att de klär sig så som du beskriver det så förtjänar de att bli våldtagna?

nej det förtjänar kanske inte det, men det uppmuntrar till det starkt

Oftast, är tjejen:

1. Skit full
2. Jätte korta kläder
3. Ensam
4. Gående i en gränd
Citera
2012-08-21, 06:18
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Så vilka kläder ska vara tillåtna för kvinnor? Vad ska vi ha på oss för att du ska garantera att vi inte blir våldtagna? Hur ska vi bete oss? Får vi se en man i ögonen eller kan det tas som en inbjudan?

Ni män måste komma överens om vad det är som gäller. Hus kan man larma och låsa. Vad har du tänkt dig ska vara kvinnors motsvarighet? Och stämmer det med vad andra män tycker?
Vafan svamlar du om? Jag förbjuder inga kläder. Det är bara ett fakta för HELA livet att det spelar en roll vad du gör. Därav jämförelse med ett inbrott och den olåsta ytterdörren. Vare sig lägenheter eller klädsel är nåt undantag. Du bestämmer SJÄLV!

Hurudana lägenhetsdörrar ska vara tillåtna? Måste man ha ett lås? Nej naturligtvis finn det inget tvång. Inte är det heller olagligt aat låta bli att låsa dörren. Men polisen frågar garanterat om dörren var låst. Och inte kan du åtala polismannen för diskriminering eller pricka honom för det. Han gör bara sitt jobb och försöker hindra fortsatta inbrott.

Därtill tycker jag att det är löjligt av ett brottsoffer att svamla om att varför, varför, måste jag tänka på brottsförebyggande åtgärder. Det måste du. Sexbrott är inga undantag trots at gnälliga kvinnor tror det.

Låt mig förtydliga. Jag lägger mig inte i hur du klär dig. Om du vill gå på begravning i rosa kläder så klaga inte på att din sociala signal blir mottagen och förstådd. Sociala signaler är kommunikation, kläder är en del av detta. JAG ÄR INTE DIN PAPPA SOM DU BEHÖVER BE OM LOV AV! Det är inte så enkelt att samhället påtvingar dig en och enbart en lösning.
Citera
2012-08-21, 23:31
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olliiee
nej det förtjänar kanske inte det, men det uppmuntrar till det starkt

Oftast, är tjejen:

1. Skit full
2. Jätte korta kläder
3. Ensam
4. Gående i en gränd

Det finns inga undersökningar som säger att det du skriver stämmer.
Tvärtom att offret kan vara vem som helst. Offer för överfallsvåldtäkter är oftast helt slumpmässigt utvalda.

Och sedan ska man även komma ihåg att överfallsvåldtäkter är den ovanligaste formen av våldtäkt i Sverige.
Citera
2012-08-22, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det finns inga undersökningar som säger att det du skriver stämmer.
Tvärtom att offret kan vara vem som helst. Offer för överfallsvåldtäkter är oftast helt slumpmässigt utvalda.

Och sedan ska man även komma ihåg att överfallsvåldtäkter är den ovanligaste formen av våldtäkt i Sverige.

Jag tror inte heller att en kvinna som går ensam, dyngpackad, mitt i natten, med utmanade klädsel på en bakgata löper större risk att utsättas för sexuella övergrepp än någon annan. Jag tror heller inte att jag riskerar en smäll på käften om jag spottar Mike Tyson i ansiktet och slänger ur mig rasistiska kommentarer, ja då det inte finns några undersökningar som påvisar det.

Att Sverige ligger 2:a i världen med antalet våldtäkter per capita berättar en hel del om hur mycket man ska lita på svenska våldtäktsdomar. I Sverige är det våldtäkt om kvinnan dagen efter ångrar sig.
Citera
2012-08-22, 05:13
Medlem
"Sweden has the highest incidence of reported rapes in Europe and one of the highest in the world. According to a 2009 study, there were 46 incidents of rape per 100,000 residents. This figure is twice that of the UK which reports 23 cases, and four times that of the other Nordic countries, Germany and France. The figure is up to 20 times the figure for certain countries in southern and eastern Europe.[40]
The Swedish National Council for Crime Prevention claims that it is not "possible to evaluate and compare the actual levels of violent crimes... between countries", but that in any case the high numbers are explained by a broader legal definition of rape than in other countries, and an effort to register all suspected and repeated rapes. It asserts that comparisons based on victim surveys place Sweden at an average level among European nations."

Våldtäktsstatistik:http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
Victim studies:http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_study

År 2010 hade Sverige 63,5 våldtäkter per 100000 innevånare, detta kan jämföras med det årets andraplats Botswana med 92,9.
År 2012 var vi åter igen på andra plats med Lesotho på första.

Kan det verkligen vara så illa att Svenska män är så pass respektlösa mot kvinnor? Endast Botswana har sämre kvinnosyn.
Senast redigerad av oLf 2012-08-22 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in