2013-09-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
"ligga ändå"?

Ja? vilket ord förstår du inte?

ligga=idka sexuellt umgänge
ändå= trots allt.

Kort sagt man behöver inte nypa främmande folk i arslet för att påkalla deras uppmärksamhet på att man är lite sugen. Verbal förmåga, leenden, ögonkontakt, kroppsspråk räcker väldigt långt.
Humor absolut viktigaste verktyget. Få tjejer att garva och slappna av och du har kommit långt.
Citera
2013-09-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja? vilket ord förstår du inte?

ligga=idka sexuellt umgänge
ändå= trots allt.

Kort sagt man behöver inte nypa främmande folk i arslet för att påkalla deras uppmärksamhet på att man är lite sugen. Verbal förmåga, leenden, ögonkontakt, kroppsspråk räcker väldigt långt.
Humor absolut viktigaste verktyget. Få tjejer att garva och slappna av och du har kommit långt.

Jag menar verkligen inget illa, men kul att du får ligga "trots allt".
Citera
2013-09-28, 16:36
Medlem
Citat:
Jag gjorde det, och där står det att ett "krav" hör ihop med en konsekvens. Dvs om kravet inte uppfylls så leder det till konsekvenser.

Om du nu, mot förmodan, följer ordlistans definition på "krav", vad är de konsekvenser som följer när dina krav inte uppfylls? (i diskussionens context givetvis)
Vilka konsekvenser det får för personer att bryta mot krav på ett anständigt uppförande, mot umgängesregler, vett och etikett och mot gällande lagstiftning? Ja, det kan ju variera naturligtvis.
Citera
2013-09-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Absolut. Men bara engångsligg. Det har aldrig lett till att du legat med någon två gånger. Vad beror det på?

Det beror nog mest på att jag inte svarar på deras sms, eller provar ringa deras nummer dom gav mig.
Citera
2013-09-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Vilka konsekvenser det får för personer att bryta mot krav på ett anständigt uppförande, mot umgängesregler, vett och etikett och mot gällande lagstiftning? Ja, det kan ju variera naturligtvis.

Och mer specifikt, vad får det för konsekvenser att bryta mot just dina umgängesregler, syn på anständigt uppförande, och vett och etikett?
Senast redigerad av FlamRed 2013-09-28 kl. 16:41.
Citera
2013-09-28, 16:49
Medlem
Citat:
Och mer specifikt, vad får det för konsekvenser att bryta mot just dina umgängesregler, vett och etikett?

Konsekvensen av mitt krav på att folk visar allmänt hyfs och grundläggande vett och etikett torde bli att jag inte umgås med folk som inte visar allmänt hyfs.

Konsekvensen för folk som inte följer gällande lagstiftning kan du läsa om i lagboken.

Och du själv? Vad får det för konsekvenser för dem som bryter mot just dina umgängesregler? Eller tycker du allt beteende är ok och acceptabelt?
Citera
2013-09-28, 16:52
Medlem
Så konsekvensen blir, (som du skrivit själv)

"Ja man kan alltså kräva att åtgärder vidtas så att inte blir ofredad. "

blir

Citat:
Konsekvensen av mitt krav på att folk visar allmänt hyfs och grundläggande vett och etikett torde bli att jag inte umgås med folk som inte visar allmänt hyfs.

Eller har jag missat något?
Citera
2013-09-28, 16:54
Medlem
Citat:
Så din reaktion på, (som du skrivit själv)

"Ja man kan alltså kräva att åtgärder vidtas så att inte blir ofredad. "

blir

Eller har jag missat något?
Ja, du missade att svara på min fråga.

Tycker du att du kan ställa krav på att inte bli spottad i ansiktet till exempel? Eller är det en ok umgängesregel för dig?
Citera
2013-09-28, 16:55
Medlem
Citat:
Och du själv? Vad får det för konsekvenser för dem som bryter mot just dina umgängesregler? Eller tycker du allt beteende är ok och acceptabelt?

Jag är som Buddha, Gahndi och moder Theresa tillsammans, jag förlåter allt.
Citera
2013-09-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ja, du missade att svara på min fråga.

Tycker du att du kan ställa krav på att inte bli spottad i ansiktet till exempel? Eller är det en ok umgängesregel för dig?

Det är ok. Universum skulle inte spotta mig i ansiktet om jag inte förtjänade det.
Citera
2013-09-28, 16:57
Medlem
brianmolkos avatar
Kan en kille klaga på om han blir våldtagen om han hade tighta byxor så det syns lite hur stor han har och en kvinna blev sugen ?
Citera
2013-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Jag är som Buddha, Gahndi och moder Theresa tillsammans, jag förlåter allt.
Jaha, så det är ok att spotta varandra i ansiktet. Tycker du att du kan ställa krav på att ingen knäcker näsbenet på dig som Mysmarie föreslog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in