Citat:
Det handlar inte om dina ”åsikter om diverse händelser”, det handlar om att du påstår att det har skett en ”etnisk rensning”. När jag började ta upp begreppet försökte jag förklara för dig att det måste vara en plan/politik för att det ska kunna definieras som ”etnisk rensning”. Efter flera inlägg fick jag resultat, du nämnde avsiktlig policy. Sedan försökte jag få dig att lägga fram bevis på en ”avsiktlig policy” som avser ”etnisk rensning”. Eftersom jag inte fick en sådan källa har du därefter börjat skriva om att det inte är ”klarlagt” ifall det skett en ”etnisk rensning”. Vad låter det som om inte en ombytt åsiktsposition på grund av brist på bevis?
Ursprungligen postat av TKD_1337
Är du alltid så här eller finns det gånger du vill diskutera sakligt?
Verkar? Läs så framgår allt tydligt. Jag ser inte några som helst problem med att ha egna åsikter om diverse händelser även om man själv är medveten om att det inte alltid är klarlagt, vilket jag själv har påpekat.
På senare tid har du börjat använda parentes trots att du själv hållit dig till att skriva just "politisk plan". Jag vet inte vad som är så oklart men något är det så vi kör en enkel fråga: kan något ses som "etnisk rensning" även om det inte finns en "politisk plan"?
Verkar? Läs så framgår allt tydligt. Jag ser inte några som helst problem med att ha egna åsikter om diverse händelser även om man själv är medveten om att det inte alltid är klarlagt, vilket jag själv har påpekat.
På senare tid har du börjat använda parentes trots att du själv hållit dig till att skriva just "politisk plan". Jag vet inte vad som är så oklart men något är det så vi kör en enkel fråga: kan något ses som "etnisk rensning" även om det inte finns en "politisk plan"?
Svar på din fråga: Om en plan/politik är inblandad och har anpassats så kan det ses som ”etnisk rensning”.
Citat:
Läste du vad jag frågade om i inlägget du länka?
Sött försök mig men det duger inte. Jag var hur tydligt som helst och skrev: "[j]ag anser att Israel har begått etniska rensningar". Detta skrev jag i samband med mitt inlägg som innehöll mer än Benny Morris statistik så jag skulle uppskatta om du höll dig till sanningen. När du svarade mig så skrev jag: "[d]etta tycker jag visar att etnisk rensning förekom". Hur tydlig som helst är jag, men jag förstår att du plötsligt drar upp ett nytt kort.
”… Hursomhelst har jag inte blivit bemött av en källa som visar att en etnisk rensning har skett.”
Jag frågar om en källa som visar att en ”etnisk rensning” har skett och därmed hänvisar du till, Lydda och Ramle samt Benny Morris statistik. Därav innebär det att du anser att en ”etnisk rensning” har skett på grund av Lydda och Ramle, där det i klar text stod varför man gjorde motstånd (förklarade det två inlägg sen). Det innebär att den återstående ”källan” du har kvar är Benny Morris statistik, och notera att ingen av dessa källor innefattar en avsiktlig policy att ”etnisk rensa” palestinier. Vad har du mer att komma med?
Citat:
Okej, jag förstår inte hur ”jag går in på hur andra ser händelserna som”.
Öhh... jag kopierade in text ("[f]ör det första har du inte kunnat bidra med en källa som bevisar en policy för ”etnisk rensning”, därför förstår jag inte hur du kan ”se” det som ”etnisk rensning” om det inte uppfyller det viktigaste ”kriteriet”") och infogade ett annat inlägg som också visar samma sak (här är den relevanta texten från den länken: "[h]ursomhelst har jag inte blivit bemött av en källa som visar att en etnisk rensning har skett").
Citat:
Om du baserade dig på hur jag formulerade mig så förstår du nog även att jag skrev att jag har källor som berättigar mitt påstående, ett påstående som har varit klar, nämligen att arabledare ska ha gett order om att lämna Palestina. Sen är det ju kufiskt att jag efter så många gånger har skrivit vad jag påstår, ändå får du till att jag anser att arabledare är orsaken till flyktingproblemet. Detta baserar du på ett par videklipps titlar som jag hänvisade till, som olägligt inte passade med mitt påstående. "att Benny Morris konstaterade att arabledare var orsaken till flyktingproblemet", var ett misstag av mig eftersom jag inte förstod vad du först menade när du skrev om Benny Morris konstaterande.
Det stämmer bra att det var mitt intryck och det baserade jag på hur du formulerade dig: "[j]ag har massvis med källor som berättigar mitt påstående. Här är två klipp där två palestinier själva berättar hur det var". Du har numera förklarat vad du egentligen menade och jag har inget mer att säga om den saken men du glömde att berätta varför du tror att jag tror "att Benny Morris konstaterade att arabledare var orsaken till flyktingproblemet"?
Citat:
Varför förstår jag inte ”multipla simpla förklarningar”? Viktigare, vilka ”multipla sumpa förklarningar”? Du beskriver det som om du har bombaderat med mig med förklaringar när fallet är att du enbart kommit med WHO’s definition av våld i två olika språk.
Du borde inte vara så glad med tanke på att du inte förstår multipla simpla förklaringar.
När vi diskuterar WHO-definitionen får du ju hålla dig till den. Jag tänker främst på "--- psykisk skada, skador i den känslomässiga utvecklingen ---". Klart nog? Låt mig också påminna dig om att poängen är att visa att våld faktiskt riktades mot civila araber, något du nekade till, och du vill gärna minska definitionen av våld bara för att det ska stärka ditt ursprungliga påstående. Det är verkligen patetiskt!
När vi diskuterar WHO-definitionen får du ju hålla dig till den. Jag tänker främst på "--- psykisk skada, skador i den känslomässiga utvecklingen ---". Klart nog? Låt mig också påminna dig om att poängen är att visa att våld faktiskt riktades mot civila araber, något du nekade till, och du vill gärna minska definitionen av våld bara för att det ska stärka ditt ursprungliga påstående. Det är verkligen patetiskt!
Jag är superglad att du äntligen förklarat hur du får utvisning till våld. När du ändå nämner psykisk skada så måste man självfallet använda ”Physical force or power…that either results in or has a high likelihood of resulting…psychological harm”. Det måste innebära att fysiskt skada måste ha använts som senare orsakar eller har hög sannolikhet att orsaka psykisk skada. Därför kan utvisning inte klassas med våld, däremot kan våld utnyttjas i samband med utvisning. Capish?

Det jag har sagt är att det lyder under definitionen vi diskuterade så se till att hålla koll på vad jag skriver och inte skriver.
).
Nåja. Nu får du mitt svar: 1) "results in or has high likelihood of resulting". Detta är en skillnad på att säga "resulteras", 2) står ingenting om att det måste ha utövats/inträffat, 3) du kan inte vända på citat hur du vill.