Citat:
Ursprungligen postat av Sybok
Betvivlar inte att du och många andra "tycker att det finns en mening med livet", men vad man själv tycker eller tror är oväsentligt för huruvida det stämmer (många har tyckt/trott att jorden är platt eller 6000 år gammal, likväl stämmer det objektivt inte).
Men jorden
är rund och den som idag tror jorden är 6000år gammal borde börja med medicinering. Det är ändå frågor som är besvarade.
Frågan om meningen med livet är ingen fråga som varken går att bevisas eller motbevisas till 100%. Tänk om alla dom framgångsrika vetenskapsmännen hade suttit på sina röv och tänkt "Äh, det är ändå ingen mening med livet" och inte ställde omöjliga frågor för sin tid?
Jag tycker det finns en mening med livet och just därför gör jag mitt bästa att få ut så mycket som möjligt av det. Jag tycker inställningen "det är ingen mening med livet" gör folk passiva och olyckliga. Det är ingen som kan tala om för oss vad som kommer hända efter döden. Händer det ingenting så få det vara men om det verkligen är en mening med livet, att man ska göra sitt bästa så varför inte ta chansen? Nu pratar jag inte om paradiset/helvetet utan att om man ser en mening med sitt liv så gör man sitt bästa här på jordelivet för att åtstadskomma något bra.
Nu tycker jag att jag svamlar....Det är sent här.