2012-07-27, 07:06
  #157
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Det finns tyvärr väldigt mycket meta i Sverige, fast det säljs inte som "meta", utan som vanligt "tjack".

Köp tjack så får du med största sannolikhet antingen meta eller en blandning av meta och amfetamin.

Men finns det nån förklaring till att undersökningen visar på 30 ggr större bruk av metamfetamin i Oslo och Helsingfors än i Stockholm (alltså annan än att bruket faktiskt skulle vara så mycket större i de andra städerna)?
Citera
2012-07-27, 12:01
  #158
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Det finns tyvärr väldigt mycket meta i Sverige, fast det säljs inte som "meta", utan som vanligt "tjack".

Köp tjack så får du med största sannolikhet antingen meta eller en blandning av meta och amfetamin.

Har stött på meta flera gånger, men varför finns det inte crystal meth här?

Blir inte kicken sjukt mycket bättre då det går direkt till hjärnan via lungorna?
Citera
2012-07-27, 13:23
  #159
Medlem
Jag vill ha mer höklassig meta till Sverige!
Vissa som sålt som 70-80-gradigt rent hade kunnat användas till barnmat tyvärr.
Sedan att all CS bankas så förbannat gör mig både arg och lite ledsen...
Citera
2012-07-27, 13:35
  #160
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Jag vill ha mer höklassig meta till Sverige!
Vissa som sålt som 70-80-gradigt rent hade kunnat användas till barnmat tyvärr.
Sedan att all CS bankas så förbannat gör mig både arg och lite ledsen...


Sen kan man ju fråga sig varför inte fler brukare lär sig rena och omkristallisera sitt knark, kan ju förstå varför inte de som verkligen knarkar på heltid inte orkar. Men när det fortfarande hålls på lite hobbynivå borde det ju inte vara så jobbigt.
Det är i och för sig så att det i mångt och mycket är skiten som drar, så skulle man plötsligt få rent knark skulle många tro att de blivit blåsta.
Läs på lite, köp en bok om organisk kemi och läs om polaritet, a/b-extraktioner etc etc så "löser" det sig. Det kanske till och med kan leda till ett intresse för kemi som rör sig utanför knark-kemin och utbildning.
Citera
2012-07-27, 15:09
  #161
Medlem
likeithards avatar
Tullverkets statestik:

2008
Amfetamin: 128,4 kg
Metamfetamin: 70,4 kg

2009
Amfetamin: 148,7 kg
Metamfetamin: 124,7 kg

2010
Amfetamin: 129,1 kg
Metamfetamin: 57,9 kg


Tyvärr skiljer de inte på amfetamin och metamfetamin i beslagsstatistiken fram t.o.m 2007

Det hade varit intressant att se fördelningen amfetamin-metamfetamin från 2000 och framåt.

Fråga: Varför finns inte meta i Sverige?
Svar: Det gör det, men det säljs oftast som vanligt amfetamin.
__________________
Senast redigerad av likeithard 2012-07-27 kl. 15:19.
Citera
2012-07-27, 17:26
  #162
Medlem
EasyJoes avatar
OI

Norge er Europas methropol (kolla stackars hunden

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10059425
Citera
2012-12-18, 03:56
  #163
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag testade metamfetamin på fredag, iallafall så sa de som jag hängde ihop med då. Och varför skulle de ljuga? Jag bor i en liten stad i norranorrland där det är inte så mycket av olika droger här, finns mest det vanligaste typ: röka, tjack och sub.

Så jag tänkte om det är så ovanligt med metamfetamin i norranorrland eller om det finns fler norrläningar som testat det?
Citera
2013-12-04, 16:04
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
ok.. jo ja har en vän som var i usa och kom över detta speed som var som kristaller liksom och som man inte fick någon ångest av och var allmänt bättre än vanligt tjack..
det verkar ju vara enklare att framställa detta än vanligt tjack också? så varför existerar det inte här egentligen? någon som vet?

Snuten slår till stenhårt och snabbt emot metamfetaminlabb i Sverige.
Tvingar fram erkännanden även tvingar den kriminella att hävda att han begått
fler brott än de känner till så att han åker på ett strängare straff.
Tex.


Annars ser jag ingen anledning till varför inte fler tillverkar det. Förutom att det är olagligt då.
Sedan skrämmer ju polisen barn och ungdomar med filmer fårn USA:s ghetton där människor som
redan var utslagna är mer utslagna på metamfetamin och påstår att metamfetamin bär skulden till deras livssituation.

Men att tillverka metamfetamin är jättelätt.
Jag ser det som en trend att vara med på redan från början.

Nödvändiga kemikalier: aceton, thinner, kalciumhypoklorit (dagsklor till poolen), kaustiksoda, etanol (rena biotenaol från biltema), svavelsyra, saltsyra, ammmoniumklorid, mysryra (tillverka från etanol och kalciumhypoklorit +lite saltsyra), formaldehyd (tillverka från myrsyra och kalk) gör saltsyra och svavelsyra tillsammans med koksalt från PH- (biltema; finns videor om hur man gör på youtube).
Även bibarbonat.

1.1kg ammoniumklorid ger ca 500g metylaminhydroklorid som man sedan neutraliserar med kaustiksoda
i ren etanol och kokar över i sin myrsyra.
Även mer avancerade metoder som att använda sig av vätgas som är lätt att köpa tillsammans med nickelpulver eller platinumpulver (platiunumdioxid) som katalysator går att använda. DÅ slipper man använda sig utav myrsyra i själva tjackkoket.
Jag är här för er, Hör gärna av er.
Har startat en kanal inne på dalnet som heter #Meth nu också... det är bara att joina... Jag ser en blomstrande framtid inom metamfetamin. Alla är välkomna!!!



Kram på förhand!
Citera
2013-12-04, 20:25
  #165
Medlem
Det finns.

Men smutsigare drog får du leta efter. Sabbar dina dopaminerga och förmodligen serotonerga och noradrenagena synapser med, permanent.

Nej tack.

Vanligt dex/levotjack är mycket mindre skadligt, men även det är inget att hänga i granen. 3mmc, 2-FMA, 4-FMA är ändå bättre än det mesta på gatan.
Citera
2013-12-04, 20:31
  #166
Medlem
Archangelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Det finns.

Men smutsigare drog får du leta efter. Sabbar dina dopaminerga och förmodligen serotonerga och noradrenagena synapser med, permanent.

Nej tack.

Vanligt dex/levotjack är mycket mindre skadligt, men även det är inget att hänga i granen. 3mmc, 2-FMA, 4-FMA är ändå bättre än det mesta på gatan.

Menar du det? Jag tror nämligen att jag fått permanenta skador av tjacket jag imundigade i 17-20 års åldern. Som mest varje dag i 6 månader. Med race på 5-6 dagar på sin höjd. Jag är i princip säker på att det var meta-amfetamin. Eftersom det var extremt potent. Hur kan man veta om det varit meta? Det var gult tjack, med kristaller liksom.. Hade konstant tillgång på det.

Har varit deprimerad, haft ångest och stark social fobi som jag aldrig riktigt hämtat mig ifrån. Även när jag slutat med droger och börjat med SSRI.
Citera
2013-12-04, 20:33
  #167
Medlem
Archangelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag testade metamfetamin på fredag, iallafall så sa de som jag hängde ihop med då. Och varför skulle de ljuga? Jag bor i en liten stad i norranorrland där det är inte så mycket av olika droger här, finns mest det vanligaste typ: röka, tjack och sub.

Så jag tänkte om det är så ovanligt med metamfetamin i norranorrland eller om det finns fler norrläningar som testat det?

Jag är norrlänning, och det fanns OTROLIGT mycket meta-amfetamin här för 7-10 år sedan. 200 kr grammet för en gubbe som räckte i 5 dygn. Även om man var någorlunda van skiten! T.om en gammal A-lagare/tjackis jag bjöd på en bomb, blev sjukt imponerad. "BRA TJACK" sa han bara. Sen irrade han runt på stan i 2 dygn och söp..
Citera
2013-12-04, 20:52
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Har stött på meta flera gånger, men varför finns det inte crystal meth här?

Blir inte kicken sjukt mycket bättre då det går direkt till hjärnan via lungorna?
Men visst fan måste det finnas meta i sverige...

Enkelt o tillverka. Dessutom sägs det ju vara så att man bankar vanligt tjack med meta för att folk tror de e potentare grejer, medan det i själva verket är bankat.

Varför man bankar X med Y ser jag inte, möjligen att metan är jävligt billig o tillverka?

Jag har inte tagit tjack många ggr men en gång i Norge och är övertygad om att det var bankat med meta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in