Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Åhhhh ljuva 90 -tal . Det var inte alls lika utseendefixerat som nu. De flesta tjejer hade kort hår och Dr Martens där jag bodde. Trasiga jeans och linne typ . Grunge stilen var ju högsta mode och silokonbrudar såg man ner på . Man skulle INTE flasha med pengar ,shit vad pinsamt!
Vi drack öl för 29 spänn där jag bodde,sen drog jag utomlands (det gjorde alla) och rave livet började. Vissepipa i munnen ,munskydd vatten och köra !!!
Och ja det var mycket bättre stämning ute förr.

Ölen där vi var låg nog kring 20 spänn (svartklubbar). Ändå var det "för dyrt". På raven drack man inget, inte jag i alla fall. Raven var fantastiska. Speciellt de allra första då det var en marginell rörelse på min ort. Ganska små grejer, definitivt hemliga för allmänheten.
Silikon? Det fanns inte i min begreppsvärld.
Dr Martens var inne, ja, men själv jag var emot trender och hade gympaskor med platå, sånna som slog några år senare, tyckte de var bra att dansa i. Jeans och linne hade man inte vad jag minns. Jag var nog mer åt Dee-Lite-hållet, det var mer inspiration från Twin Peaks-tjejerna och 60-talet. Mycket eye-liner och så.