Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-06, 02:43
  #1105
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Babbel.
Jag frågade om ditt påstående att Expos föreläsningar "liknar identiskt" scientologernas pyramidspel.
Har du någon källa på det?
Eller var det något som du (i vanlig ordning) hittade på?
Citera
2012-07-06, 02:44
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Har du källa på det?

Jag har flera källor som skulle få dig att skita ner dej. Dock har jag sekretess. Dessutom så är jag inte din personlige sekreterare. - Du maktens villiga lakej och maktens lilla troll.
Citera
2012-07-06, 02:46
  #1107
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Självklart är de sura på folk som vet att mogglidens ekonomiska stöd som påstås gå till att "digitalisera arkivet" (det innehållslösa och därför superhemliga) i själva verket går till www.piscatus.se verksamhet att åsiktregistrera och kontrollera svenska folket.
Har du källa på det?
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ja, - och jag vet att MP och Moderaterna är det nya framtida blocket och att de NYA moderaterna helst vill se utbölingarna i c, kd och fp komma under 4% så MP i koalition med Nya Moderaterna kan sno deras stolar. Det vet alla i hela riksdagshuset och även EXPO. Därför riktar sig EXPO mer mot "högern" nu. Och "skrämmer upp en hotbild" Reinfeldt där de EXPO kan komma med "lösningen" (mot betalning och politiskt inflytande förstås) Aschberg är precis som hans farfar förts och främst en bankir.
Hur vet du det?
Citera
2012-07-06, 02:48
  #1108
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har flera källor som skulle få dig att skita ner dej. Dock har jag sekretess. Dessutom så är jag inte din personlige sekreterare. - Du maktens villiga lakej och maktens lilla troll.
Du har alltså ingen källa för ditt förvirrade påstående om Expo och scientologernas pyramidspel.
Du snackade bara skit helt enkelt.
Då var det klargjort.
Citera
2012-07-06, 04:00
  #1109
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
Enligt EXPO legitimerar tydligen Herman Lindqvist nu nazistiska åsikter och hemsidor och är "omslagspojke för den organiserade fascismen" (aftonhoran). Detta för att han erkänner att det finns etniska svenskar, är stark anhängare av monarkin och tror att invandringspolitiken kommer stramas åt de närmaste åren.

http://www.dn.se/kultur-noje/herman-...-extremistsajt

Herman: stort tack för att du vågar stå för dina (korrekta/vettiga) åsikter offentligt, inte många vågar det i dagens Sverige med diverse förföljelse organisationer.

Det verkar vara ett tight gäng man använder sig utav när sådana frågor ska behandlas. Först EXPO sedan en kille från aftonbladet (Petter Larsson). Petter Larsson, aftonbladetjournalist, tidigare skribent på EXPO och vänsterextremist.
Hittade en video med Petter där han föreläser om sd. Höjdpunkten på föreläsningen är runt 16 minuter in i klippet.
"Det viktigaste tror jag är att man fortsätter brännmärka dem som nazister i varje givet läge"

"Min tanke med detta är att om man brännmärker sd stenhårt så kan man sedan använda sd som slagträ mot moderater och folkpartister. Kolla deras förslag är som sd och sd är ju nästan nazister."
Frågor rörande integration och invandring:
"Ett övergripande mål för vänstern måste vara att hålla undan dessa frågor, eftersom varje gång dessa frågor diskuteras så kommer sd att går framåt."
http://vimeo.com/4394107
Citera
2012-07-06, 10:50
  #1110
Avstängd
poohl.ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
EXPO är tydligen purkna på mej (kulturmarxist) och istället för att debattera med mig så försöker de ""hatstämpla" mig och klippa och klistra i mina inlägg här på FB för sin egen politiska agenda och ekonomiska vinnings skull. Signaturen Kebenekaisa har observerat detta.

https://www.flashback.org/t1908798

- "Kulturmarxist är annars känd på Flashback för sin granskande verksamhet av Expo i tråden "Den gigantiska tråden om Expo". Så det är ju lite komisk att just ett citat av Kulturmarxist citeras, det finns ju rätt många att välja på..."
Klassisk Expo taktik, citera en liten del av en längre text för att förvränga budskapet. Varför berättar inte Expo att det är "Kulturmarxist" som skrivit om Reinfeldt?

Expo har nått sin peak och är påväg att förlora i legitimitet nu. Att naziststämpla folk som vill ha en ansvarsfull migrationspolitik är inte en framgångsrik taktik längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Finns det någon "lista" över Expo-anstrukna journalister? Eller skulle den bli lite väl lång? Det vore ju praktiskt med ett "Expopedia" där alla kopplingar framgick. Expo-exponerat finns ju iofs.

Förövrigt ofattbart att dessa personer bjuds in till statlig radio och tv, som när Poohl hade sin komiska "ordskola" eller Expos samarbete med Medierna. Jag antar att ni har diskuterat Medierna-avsnitten i tråden, måste säga att jag var NÅGOT upprörd när de sändes. Var det i höstas? Fri och obunden radio och tv är det ju verkligen inte frågan om...

Bland vanliga människor tappar nog Expo i förtroende, den yngre generationen blir väl alltmer upplyst om deras yttrandefrihetsmotstånd. Men precis, det obehagliga är deras inflytande över den ängsliga stockholmsmedian och även deras samröre med politiker.
En blogg om Expo:Expomakt Jag skulle gärna vilja skicka en del material till denna blogg. Bloggadministratören: skicka ett PM till mig så ska du få lite material.
__________________
Senast redigerad av poohl.d 2012-07-06 kl. 11:16.
Citera
2012-07-07, 12:23
  #1111
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Du har alltså ingen källa för ditt förvirrade påstående om Expo och scientologernas pyramidspel. Du snackade bara skit helt enkelt. Då var det klargjort.
Jag har inga problem med att tolka detta. "Pyramidspel" innebär ju egentligen samma sak som aktier eller börsbubblor. Man säljer en vara, här föreläsningar, förklarar för de närvarande att fler måste få samma föreläsning, förklarar för de nya som föreläses för att det behövs fler föreläsningar, etc. En vacker dag spricker bubblan när det inte längre finns de som vill ha varan, eller inser att priset för varan helt enkelt är orimlig i förhållande till vad man får. http://www.popularhistoria.se/artikl...nder-barocken/
Men för EXPO är det ju inga problem, de har statens samlade resurser bakom sig, rena sovjetiska jordbruket, de kommer att få miljoner för att hålla föreläsningar för tomma salar om så vore, det finns alltid pengar till dem; påtår till pensionärerna på ålderdomshemmen finns däremot inte. (oj, ställde jag "svaga grupper" mot varandra nu? Nej förresten, EXPO kan ju knappas räknas till folkgrupp, eller? Å andra sidan, om de proklamerade sig själva "svag grupp" och "minoritet" skulle de ytterligare kunna skydda sig mot kritik och insyn, då vore kritik hets mot folkgrupp )
Citera
2012-07-07, 18:21
  #1112
Medlem
SvD skriver idag 2012-07-07:

"Hotfulla SD-inlägg mot Reinfeldt

I inlägg på nätsajten Avpixlat benämns migrationsminister Tobias Billström (M) som "djälva landsförrädare" och "han bör snarast elimineras från vårt land". I en annan kommentar kallas statsminister Fredrik Reinfeldt för feg och det konstateras att "Det skulle vara skott.engar på fan.kapen (sic)."

Inläggen kommer från ett konto som bär en skånsk sverigedemokratisk lokalpolitikers namn, rapporterar Expo och Nyheter 24. Politikern säger att han inte visste vad han tänkte på när han skrev inläggen. "Jag blir så frustrerad när regeringen trycker ner vanliga svenskar, jag blir helt vansinnig. De tänker inte på de sjuka och på pensionärerna, politiken är bara till fördel för bidragsinvandrarna."

Enligt SD-pressekreteraren Eric Myrin ser partiet allvarligt på det inträffade och kommer att ta upp det i medlemsutskottet.

Säpo har fått information om hoten.

Ninna Bengtsson"


Det låter här som om det är Expo och Nyheter 24 som tagit reda på vem kontot tillhör. Vet någon om politikern har skrivit under eget namn? För Expo och Nyheter 24 har väl inte tillgång till registren över ip-adresser? Det är väl bara polisen som får det och då bara om brott misstänks?

Det låter också som om det är Expo och/eller Nyheter24 som informerat Säpo om "hoten" (ja, jag sätter hot inom citattecken för jag anser att det är något verkligt hot.)

Hur nära samarbete har Expo med Säpo?
Citera
2012-07-07, 18:59
  #1113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Hur nära samarbete har Expo med Säpo?

EXPO håller sig med politiska åsiktsregister i "journalistikens namn". Vilket man erkänt för datainspektionen men att detta bara hölls i pappersform. Det kan inte SÄPO göra enligt grundlagen. EXPO påverkar säkerligen individerna i SÄPO som också även de sitter i Stockholms innerstad och vaknar med DN i brevlådan. EXPO har stora möjligheter att påverka SÄPO, - eftersom de (expo) okritiskt sätter agendan.

EXPO har stora dataresurser att selektivt och automatiskt följa och kartlägga enskilda debattörer på nätet. Det är enkel programmering. EXPO research och www.piscatus.se håller i trådarna.
Citera
2012-07-07, 19:08
  #1114
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
SvD skriver idag 2012-07-07:

Det låter här som om det är Expo och Nyheter 24 som tagit reda på vem kontot tillhör. Vet någon om politikern har skrivit under eget namn? För Expo och Nyheter 24 har väl inte tillgång till registren över ip-adresser? Det är väl bara polisen som får det och då bara om brott misstänks?

Det låter också som om det är Expo och/eller Nyheter24 som informerat Säpo om "hoten" (ja, jag sätter hot inom citattecken för jag anser att det är något verkligt hot.)

Hur nära samarbete har Expo med Säpo?
Personen hade uppgett sitt namn på kontot. Tror inte diskus lämnar ut IP-adresser eller liknande till en privat stiftelse. Det hela handlar om att EXPO, mfl går igenom tusentals kommentarer på exempelvis avpixlat och vid något tillfälle lyckas de binda en person till något tvivelaktigt uttalande.
Citera
2012-07-07, 19:11
  #1115
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
SvD skriver idag 2012-07-07:

"Hotfulla SD-inlägg mot Reinfeldt

I inlägg på nätsajten Avpixlat benämns migrationsminister Tobias Billström (M) som "djälva landsförrädare" och "han bör snarast elimineras från vårt land". I en annan kommentar kallas statsminister Fredrik Reinfeldt för feg och det konstateras att "Det skulle vara skott.engar på fan.kapen (sic)."

Inläggen kommer från ett konto som bär en skånsk sverigedemokratisk lokalpolitikers namn, rapporterar Expo och Nyheter 24. Politikern säger att han inte visste vad han tänkte på när han skrev inläggen. "Jag blir så frustrerad när regeringen trycker ner vanliga svenskar, jag blir helt vansinnig. De tänker inte på de sjuka och på pensionärerna, politiken är bara till fördel för bidragsinvandrarna."

Enligt SD-pressekreteraren Eric Myrin ser partiet allvarligt på det inträffade och kommer att ta upp det i medlemsutskottet.

Säpo har fått information om hoten.

Ninna Bengtsson"


Det låter här som om det är Expo och Nyheter 24 som tagit reda på vem kontot tillhör. Vet någon om politikern har skrivit under eget namn? För Expo och Nyheter 24 har väl inte tillgång till registren över ip-adresser? Det är väl bara polisen som får det och då bara om brott misstänks?

Det låter också som om det är Expo och/eller Nyheter24 som informerat Säpo om "hoten" (ja, jag sätter hot inom citattecken för jag anser att det är något verkligt hot.)

Hur nära samarbete har Expo med Säpo?

Jag gissar att på något sätt har man fått fram via Disqus-kontot hans namn. Nissen kanske har reggat det med eget namn. De har väl kontaktat Disqus påstått att någon "hotar" statsministern o.s.v

Jag tycket att det förlöjligar Expo med att hålla på med sånt här trams. Vad skrev de när Simon Fors skulle mörda all moderater + Jimmie. Vad skrev de när Fryshus-nisse skulle mörda Jimmie, två gånger t.o.m.

De är simpla skvallerkärringar.
Citera
2012-07-07, 19:12
  #1116
Medlem
HerrPs avatar
Fan va tragiskt. Sitta och lusläsa kommentarer som man tycker är politiskt fel och sedan skapa drev mot det. Fy fan vilken vidrig organisation det här är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback