Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-05, 01:01
  #1093
Medlem
EXPO är tydligen purkna på mej (kulturmarxist) och istället för att debattera med mig så försöker de ""hatstämpla" mig och klippa och klistra i mina inlägg här på FB för sin egen politiska agenda och ekonomiska vinnings skull. Signaturen Kebenekaisa har observerat detta.

https://www.flashback.org/t1908798

- "Kulturmarxist är annars känd på Flashback för sin granskande verksamhet av Expo i tråden "Den gigantiska tråden om Expo". Så det är ju lite komisk att just ett citat av Kulturmarxist citeras, det finns ju rätt många att välja på..."
Citera
2012-07-05, 01:57
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Expo har exponerats. Sedan rasiststämpeln förlorat i kraft har de ingen makt längre.

Trams. EXPO har mer makt än någonsin.
Citera
2012-07-05, 16:57
  #1095
Medlem
EXPOs senaste vinstindrivande skapelse/samarbetspartner är:

http://www.psykologifabriken.se/
Psykologifabriken har sin fysiska hemvist på Birger Jarlsgatan (18A, 5 tr) i Stockholm

"Stiftelsen Expo och Psykologifabriken kommer under hösten tillsammans att ge kvällskursen ”så fattar du mod och bemöter rasismen”. Syftet är att ge företag och organisationer möjligheten att erbjuda sina anställda fortbildning med konkreta verktyg för hur man står upp för tolerans."

Är det några som behöver besök från psykologer så är det väl EXPO själva.
Citera
2012-07-05, 17:15
  #1096
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
EXPOs senaste vinstindrivande skapelse/samarbetspartner är:

http://www.psykologifabriken.se/
Psykologifabriken har sin fysiska hemvist på Birger Jarlsgatan (18A, 5 tr) i Stockholm

"Stiftelsen Expo och Psykologifabriken kommer under hösten tillsammans att ge kvällskursen ”så fattar du mod och bemöter rasismen”. Syftet är att ge företag och organisationer möjligheten att erbjuda sina anställda fortbildning med konkreta verktyg för hur man står upp för tolerans."

Är det några som behöver besök från psykologer så är det väl EXPO själva.

Haha, helt vansinnigt förstås. Men kul, för det ger en bild av desperation.
Om nu multikulturalismen vore en så förträfflig ideologi behövde man inte ta hjälp av psykologer för att övertyga! Det säger något om hur sjukt projektet är.

Om man saknar sakliga argument - ta till ad hominem dvs "naziststämpeln" och om det inte funkar - psykologer.

Det vilar onekligen något sovjetiskt över hela projektet.
Citera
2012-07-05, 17:22
  #1097
Medlem
UT64s avatar
Skrev ett inlägg tidigare idag men tydligen har moderatorn slängt det..
Jag tycker i all fall att det jag sa var relevant, nämligen att Expo-supportrar,
eller Expo själva, söker upp forum där Expo kritiseras och gör inlägg av typen:

Faan va bra asså att expo jagar nassar..


Här på FB är det en användare som kallar sig "kulturnazist" men han verkar
ha blivit bortkollrad. Det är fascinerande att se att det välfinansierade och
av etablissemanget helgonförklarade Expo inte klarar att nå ut till folket
hur de än försöker! Det spelar ingen roll om det är välorganiserade
seminarier eller bara löst snack på ett forum; ingen litar på idioterna ändå.
Citera
2012-07-05, 17:46
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Trams. EXPO har mer makt än någonsin.

ekonomiskt har de förmodligen mer makt än någonsin.

däremot så är deras trovärdighet ordentligt tillstukad, och för en propagandaorganisation så är trovärdighet viktig.

slutar folk att tro på EXPO, så spelar det ingen roll hur många kändisar som de har i sin ledning eller hur mycket pengar som pumpas in i organisationen. till slut blir EXPO något som folk skyr, och ingen vill förknippas med.

jag kan tänka mig att EXPO fått svårare att sälja in sina "utbildningar" de senaste åren, och ett mer allmänt uppvaknande om EXPO:s politiska agenda och förhållande till sanningen.
Citera
2012-07-05, 21:48
  #1099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
ekonomiskt har de förmodligen mer makt än någonsin.

däremot så är deras trovärdighet ordentligt tillstukad, och för en propagandaorganisation så är trovärdighet viktig.

slutar folk att tro på EXPO, så spelar det ingen roll hur många kändisar som de har i sin ledning eller hur mycket pengar som pumpas in i organisationen. till slut blir EXPO något som folk skyr, och ingen vill förknippas med.

jag kan tänka mig att EXPO fått svårare att sälja in sina "utbildningar" de senaste åren, och ett mer allmänt uppvaknande om EXPO:s politiska agenda och förhållande till sanningen.

EXPOs taktik är inte att nå folket, det är främst att styra journalisterna (makten). Idag finns inte en enda nyhetsred i stockholms innerstad som INTE har en minst en expoit på redaktionen. EXPO fungerar närmast som en alternativ journalist/agenthögskola. - EXPO har ett mycket maktfullt nätverk. I nätverkets mitt sitter Robert Aschberg.

EXPO är en mycket sluten elitorganisation. Det är förbjudet att bli medlem i EXPO. Deras arkiv är hemligt, deras inkomster är hemliga. Mycket vad de sysslar med är hemligt. Deras svindyra föreläsningsturneér liknar identiskt scientologernas pyramidspel.
Citera
2012-07-05, 23:19
  #1100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
EXPOs taktik är inte att nå folket, det är främst att styra journalisterna (makten). Idag finns inte en enda nyhetsred i stockholms innerstad som INTE har en minst en expoit på redaktionen. EXPO fungerar närmast som en alternativ journalist/agenthögskola. - EXPO har ett mycket maktfullt nätverk. I nätverkets mitt sitter Robert Aschberg.

EXPO är en mycket sluten elitorganisation. Det är förbjudet att bli medlem i EXPO. Deras arkiv är hemligt, deras inkomster är hemliga. Mycket vad de sysslar med är hemligt. Deras svindyra föreläsningsturneér liknar identiskt scientologernas pyramidspel.
Finns det någon "lista" över Expo-anstrukna journalister? Eller skulle den bli lite väl lång? Det vore ju praktiskt med ett "Expopedia" där alla kopplingar framgick. Expo-exponerat finns ju iofs.

Förövrigt ofattbart att dessa personer bjuds in till statlig radio och tv, som när Poohl hade sin komiska "ordskola" eller Expos samarbete med Medierna. Jag antar att ni har diskuterat Medierna-avsnitten i tråden, måste säga att jag var NÅGOT upprörd när de sändes. Var det i höstas? Fri och obunden radio och tv är det ju verkligen inte frågan om...

Bland vanliga människor tappar nog Expo i förtroende, den yngre generationen blir väl alltmer upplyst om deras yttrandefrihetsmotstånd. Men precis, det obehagliga är deras inflytande över den ängsliga stockholmsmedian och även deras samröre med politiker.
Citera
2012-07-05, 23:20
  #1101
Medlem
Gargameliks avatar
Enligt EXPO legitimerar tydligen Herman Lindqvist nu nazistiska åsikter och hemsidor och är "omslagspojke för den organiserade fascismen" (aftonhoran). Detta för att han erkänner att det finns etniska svenskar, är stark anhängare av monarkin och tror att invandringspolitiken kommer stramas åt de närmaste åren.

http://www.dn.se/kultur-noje/herman-...-extremistsajt

Herman: stort tack för att du vågar stå för dina (korrekta/vettiga) åsikter offentligt, inte många vågar det i dagens Sverige med diverse förföljelse organisationer.
Citera
2012-07-05, 23:31
  #1102
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Mycket vad de sysslar med är hemligt. Deras svindyra föreläsningsturneér liknar identiskt scientologernas pyramidspel.
Har du källa på det?
Citera
2012-07-06, 00:03
  #1103
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
EXPO är tydligen purkna på mej (kulturmarxist) och istället för att debattera med mig så försöker de ""hatstämpla" mig och klippa och klistra i mina inlägg här på FB för sin egen politiska agenda och ekonomiska vinnings skull. Signaturen Kebenekaisa har observerat detta.

https://www.flashback.org/t1908798

- "Kulturmarxist är annars känd på Flashback för sin granskande verksamhet av Expo i tråden "Den gigantiska tråden om Expo". Så det är ju lite komisk att just ett citat av Kulturmarxist citeras, det finns ju rätt många att välja på..."
De verkar lite purkna på dig ja. Varför skulle de annars singla ut några citat av just dig bland alla andra mycket värre exempel av "intoleranta individer" som verkligen "riktar hat" här på FB?

Nej en slump är det inte.
Citera
2012-07-06, 02:18
  #1104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
De verkar lite purkna på dig ja. Varför skulle de annars singla ut några citat av just dig bland alla andra mycket värre exempel av "intoleranta individer" som verkligen "riktar hat" här på FB?

Nej en slump är det inte.

Självklart är de sura på folk som vet att mogglidens ekonomiska stöd som påstås gå till att "digitalisera arkivet" (det innehållslösa och därför superhemliga) i själva verket går till www.piscatus.se verksamhet att åsiktregistrera och kontrollera svenska folket.

http://moggliden.com/ är de som kontrollerar arvet efter Stieg och DÄR är Aschbergs verkligt stora personliga intresse.

Mogglidens PDF är oerhört intressant att läsa. En rättshaveristisk förvirrad text där de som kontrollerar alla pengarna efter intäkterna efter jagar Stiegs ex av någon outgrundlig anledning. Aschberg har verkligen lyckats blåsa Steigs far och bror och lyckats skapa tvedräkt med exet med avsikt att få så mycket mynt som möjligt av intäkterna från filmerna via STRIX. - Steigs fjärde påbörjade manus och hela den vita mac-laptopen ex "försvann" på EXPOs redaktion.

Mogglidens PDF
http://moggliden.com/wp-content/uplo...-Sanningen.pdf

"Eva skriver att Stieg hade valt att inte ha Norstedts som agent till filmrättigheterna. Det är fel. Stieg ville att Norstedts skulle sköta förhandlingarna om filmrättigheter men hade ett krav, nämligen att Strix/Robert Aschberg skulle få vara med och bjuda. Dock skulle Norstedts avgöra vilket bolag som var bäst lämpat att göra den bästa möjliga filmen."


Detta är en efterkonstruerad LÖGN


Det handlar om hundratals miljoner, något som gör Aschberg rent svettig av upphetsning. Därför slår han tvedräkt bland byfånarna i västerbotten och förvirrade Eva.

Ja, - och jag vet att MP och Moderaterna är det nya framtida blocket och att de NYA moderaterna helst vill se utbölingarna i c, kd och fp komma under 4% så MP i koalition med Nya Moderaterna kan sno deras stolar. Det vet alla i hela riksdagshuset och även EXPO. Därför riktar sig EXPO mer mot "högern" nu. Och "skrämmer upp en hotbild" Reinfeldt där de EXPO kan komma med "lösningen" (mot betalning och politiskt inflytande förstås) Aschberg är precis som hans farfar förts och främst en bankir.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-07-06 kl. 02:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback