2012-06-07, 21:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Där har du fel Bagarn.
Det tyder på att det inte är första gången som mördaren har besökt den blivande fyndplatsen.Han är tvärtom mycket välorienterad i området.
Vad har du för invändning mot min beskrivning av hur en som saknar lokalkännedom kunde ha hittat till platsen?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kroppen kan ha gömts av någon helt utan lokalkännedom. Han visste att civilisationen ligger västerut, eftersom det var därifrån han kom. Så han körde österut. Efter fem minuter började han leta efter gömställe, och bestämde sig för att hela tiden välja den smalaste vägen. Han såg en smal väg in åt höger, och körde in där. En stund senare delade sig vägen igen, och återigen valde han den smalaste, denna gång åt vänster. Och, voila, där vägen tog slut hittade han ett perfekt gömställe, långt från all bebyggelse. Tyvärr missar han att platsen är ett tillhåll för kabelbrännare och ligger nära Bohusleden.
Citera
2012-06-07, 21:48
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Vad har du för invändning mot min beskrivning av hur en som saknar lokalkännedom kunde ha hittat till platsen?

Smalaste vägen är också en risk med att sätta bilen i skiten, eller hur? Frågan är om en person utan lokalkännedom hade åkt in där öht, inte så smart att fastna där med paketet i bilen....
Citera
2012-06-07, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Smalaste vägen är också en risk med att sätta bilen i skiten, eller hur? Frågan är om en person utan lokalkännedom hade åkt in där öht, inte så smart att fastna där med paketet i bilen....
Såvida han inte tog ögonen med sig och kunde avgöra om vägen var farbar.

Men jag säger inte att fyndplatsen måste ha hittats av någon utan lokalkännedom, det kan ha varit någon med lokalkännedom och traktor eller fyrhjuling.
Citera
2012-06-07, 21:52
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Din beskrivning ger jag inte mycket för.

En som saknar lokalkännedom och väljer smalare och sämre vägar flera gånger och riskerar att köra fast med bil och mordoffer.
Så sanslöst dum är ingen.

Det är helt klart att det är en som kört vägen förut och varit på platsen och har lokalkännedom.
Citera
2012-06-07, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Din beskrivning ger jag inte mycket för.

En som saknar lokalkännedom och väljer smalare och sämre vägar flera gånger och riskerar att köra fast med bil och mordoffer.
Så sanslöst dum är ingen.

Det är helt klart att det är en som kört vägen förut och varit på platsen och har lokalkännedom.
Läs mitt svar till mjohan84 ovan.
Citera
2012-06-07, 21:56
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni klarade ju av det så då behöver man väl ingen speciell kännedom om området eller har du det?

Låt säga att okänd GM kommer upp till huset, mördar MJ och inte har någon kännedom om området, tror du att han sitter och analyserar vägar/platser/terräng liksom MPS har haft tid att göra?
Citera
2012-06-07, 21:59
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Såvida han inte tog ögonen med sig och kunde avgöra om vägen var farbar.

Men jag säger inte att fyndplatsen måste ha hittats av någon utan lokalkännedom, det kan ha varit någon med lokalkännedom och traktor eller fyrhjuling.

Jag sätter iaf mina pengar på att personen har haft lokalkännedom, jag har själv åkt in på mindre skogsvägar med bil, åkte dumt nog in på ett ställe som jag inte kände till riktigt, vägen blev bara sämre och sämre, fanns inget ställe att vända på, till slut så råkade jag sätta bilen, fick tag på en bonde som kunde dra upp mig med traktor, dock fick jag promenera ca 30 minuter för att hitta denne...
Citera
2012-06-07, 22:02
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Jag sätter inte mina pengar på dig som bilförare.
Troligt, men förstår du vart jag vill komma? Problemet är att du kan åka längre och längre in i obygden och få problem att hitta ut, ännu större problem om du har ett lik i bagaget....
Citera
2012-06-07, 22:03
Medlem
jjagares avatar
Jag åkte till fyndplatsen precis efter att avspärrningen hävdes, jag har lokalkännedom i Svartedalen men har aldrig varit inne på denna väg. Så att på måfå som gärningsman åka in på den vägen finner jag som osannolikt, personen måste ha varit på denna plats tidigare. Jag chansade med vetskapen om att jag kunde köra fastr. Att jag åkte in där var att jag visste att Polisen klarat att komma in där, fanns en del backar som du måste ha bra fart för att komma upp för.
Citera
2012-06-07, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Troligt, men förstår du vart jag vill komma? Problemet är att du kan åka längre och längre in i obygden och få problem att hitta ut, ännu större problem om du har ett lik i bagaget....
Nej, gör dig av med bagaget när du börjar få problem. Där vägen blir ofarbar passerar få. Hitta ut? Kör samma väg tillbaka.
Citera
2012-06-07, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag åkte till fyndplatsen precis efter att avspärrningen hävdes, jag har lokalkännedom i Svartedalen men har aldrig varit inne på denna väg. Så att på måfå som gärningsman åka in på den vägen finner jag som osannolikt, personen måste ha varit på denna plats tidigare. Jag chansade med vetskapen om att jag kunde köra fastr. Att jag åkte in där var att jag visste att Polisen klarat att komma in där, fanns en del backar som du måste ha bra fart för att komma upp för.
Och vad har det med saken att göra, var en person med lokalkännedom har varit och vart en person utan lokalkännedom kan tänkas köra?
Citera
2012-06-07, 22:07
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Nej, gör dig av med bagaget när du börjar få problem. Där vägen blir ofarbar passerar få. Hitta ut? Kör samma väg tillbaka.
Okej, du gör dig av med bagaget om du får problem, ska du lämna bilen där? (motorstopp/kört fast) eller ska du be någon dra upp dig? I vilket fall kommer bilen att leda polisen ett steg närmare paketet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in