Resultat: .
0%
röster
2012-06-01, 22:36
Medlem
Calogeros avatar
Maggio står för två fatala misstag och lagdelen som skall vara Italiens signum är den som ser mest tvivelaktig ut idag. Tycker mig inte se samma Barzagli som den ledare han varit i scudettojuve. I och för sig är det bara en träningsmatch, och det finns definitivt yttre omständigheter att ta hänsyn till som kan påverka spelarna, men trots allt måste det ske stor förbättring till slutspelet. Tre mål i baken mot Ryssland är aldrig okej. Tråkigt att inte Borini fick chansen.
2012-06-01, 23:09
Medlem
zachs avatar
Hörde av en vad jag tror rätt trovärdig källa att Di Natale skänkt en rätt så fet bunt med euro till förmån för jordbävningsoffren, utan att sen hora runt i tidningarna och skryta över sina bravader, något som kanske 4522 vet mer om...?
2012-06-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Hörde av en vad jag tror rätt trovärdig källa att Di Natale skänkt en rätt så fet bunt med euro till förmån för jordbävningsoffren, utan att sen hora runt i tidningarna och skryta över sina bravader, något som kanske 4522 vet mer om...?
Låter onekligen som något den mannen skulle kunna göra…

Väntar mig ett inlägg från dig sedan när Zeman är helt klar.

Angående matchen. Ja vafan. Pirlo och Balotelli behöver kanske inte skämmas, men …

Den genomsympatiske Prandelli bör kanske få lite kritik för att det finns så många frågetecken när allt borde vara klart. Darrig defensiv. Tre insläppta mål. Mot Ryssland. Tänk när de möter de regerande världs-och europamästarna. Men jag inbillar mig att Bonucci agerar säkrare med Chiellini, trots att Balzaretti inte gjorde bort sig. Maggio? Ja vafan.

Kanske borde man köra med Juventus trebackslinje och fylla på mittfältet med Motta för stabilitet? Och nog borde Montolivo sitta på bänken?

De Sanctis? Han får inte stå oavsett vad som händer. Inte pga av hans insats och målen han släpper in, utan för blicken. Den tomma, hopplösa blicken…

Frågetecken! Men det är inte nu man ska börja ändra alltför mycket och skapa oro. För sent. Nu ska man bara finjustera och köra på.
Senast redigerad av Brille68 2012-06-01 kl. 23:33.
2012-06-01, 23:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Har haft rätt fullt upp den här veckan så inte riktigt hängt med i det senaste. Di Natale var dock personligt drabbad, han åkte hiss under ett av skalven och den skakade tydligen något enormt. Han blev riktigt tagen av den händelsen så det låter mycket troligt att han skänkt pengar. Vilket han gör rätt frekvent, han investerar en hel del pengar i bland annat sin fotbollsskola. Betalade nya konstgräsplaner helt ur egen ficka för några månader sedan.

Luca Tonis barn dog under förlossningen idag, "Det som skulle bli vår vackraste dag i livet blev nu den hemskaste. Vårt barn lämnade hos innan det såg dagens ljus". Kämpa bello.
Senast redigerad av 4522 2012-06-01 kl. 23:49.
2012-06-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...
Luca Tonis barn dog under förlossningen idag, "Det som skulle bli vår vackraste dag i livet blev nu den hemskaste. Vårt barn lämnade hos innan det såg dagens ljus". Kämpa bello.
Sätter både Calcioscommesse och matchen i perspektiv. På samma sätt som jordbävningen med 24? dödsoffer sätter finanskrisen i perspektiv. En finanskris där det numera finns en morti bianche organisation som är tillräckligt stor att gå protesttåg, dvs änkor efter företagare som tagit livet av sig…

Vafan!
2012-06-02, 00:52
Medlem
Saandros avatar
Otroligt tråkigt för Luca Toni, dessutom har han också dragits in i denna skandal.. Tungt nu.

Angående matchen så blev jag inte alls förvånad att det skulle se åt helvete ut. Men förlora mot Ryssland med tre mål trodde jag absolut inte. Ett kryss skulle jag kunnat sätta pengar på i alla fall. Ja Prandelli har mycket att göra på nio(!) dagar. Funkar 4-3-1-2 verkligen? Ne vette fan. Säger som många av er. 3-5-2 kommer nog hålla bättre. Pirlo spelade riktigt bra! Kul att han fortfarande håller hög form. Men Napoli duon Maggio och De Sanctis får ta på sig två mål. Herregud alltså. Sånt där får inte hända. Dessutom tyckte jag Balzaretti inte hängde med riktigt, Ogbonna gjorde det bättre och han är mittback. Synd att man inte fick se Diamanti och Borini in action.

Men det såg ut som alla spelare var rostiga efter all turbulens i landet. Jordbävning och skandaler. Ingen verkar ju kunnat slappna av och bara tänkt på mästerskapet.. Hoppas det lägger sig lite så Azzurri kan komma igång på riktigt.

Sen tycker jag att Prandellis uttalande om att Italien hoppar över EM om så behövs var onödigt. Självklart kommer det aldrig hända och jag kan tänka mig att uttalet är till för att försöka median lugna sig. Men Prandelli blir för mycket en "gentleman" just nu. Det behövs en Capello i dessa situationer imo. Ville mer att han skulle sagt "I helvete heller att vi hoppar över EM. Vi har slitit för det här länge och vi ska göra allt för att vinna, oavsett vad som händer"

Nåja

Buffon
Barzagli Bonucci Chiellini
Maggio De Rossi Pirlo Marchisio Balzaretti
Giovinco Balotelli

- Kör
2012-06-02, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Buffon
Barzagli Bonucci Chiellini
Maggio De Rossi Pirlo Marchisio Balzaretti
Giovinco Balotelli

För svagt lag. Fan Sverige ser intressantare ut.
2012-06-03, 09:01
Medlem
sakkwalds avatar
Zeman klar för Roma!

http://www.eurosport.se/fotboll/transfers/2012-2013/liveevent.shtml
2012-06-03, 10:47
Medlem
DonDrapers avatar
Mitt italienska favoritlag Sampdoria (jag har gillat dem sedan det tidiga 90-talet plus att de har förjävla snygga tröjor och lirar på Italiens snyggaste arena) är klart för playoff-final mot Varese. Nån som kan berätta lite om detta lag och förutspå utgången i matchen?
2012-06-03, 15:06
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Mitt italienska favoritlag Sampdoria (jag har gillat dem sedan det tidiga 90-talet plus att de har förjävla snygga tröjor och lirar på Italiens snyggaste arena) är klart för playoff-final mot Varese. Nån som kan berätta lite om detta lag och förutspå utgången i matchen?

Varese har gjort en otrolig resa under de senaste åren, inte minst med tanke på den otroligt låga budget man har att arbeta med. De senaste 25 åren har man härvat i Italiens verkliga skumraskområden, men till tack av ett helt otroligt starkt spel på hemmaplan har man under de senaste åren fullkomligt försvarat sig genom landets alla serier. Idag har de visserligen tappat lite av det fantastiska momentum som präglat spelet på Stadio Franco Ossola tidigare, men då har man istället lyckats med bedriften att börja vinna på bortaplan istället. Den enskilt största faktorn i framgångssagan anses av många vara den tidigare klubbdirektören tillika nyblivna kultkillen Sean Sogliano, som Vivoli känner från det konkursdrabbade Napoli och många av er andra från Zamparinis tränarexekution i Palermo.

Men vinnarsviten på närmare 3 år spelar mindre roll när man går upp mot Sampdoria i ett play-off 2012. Det står skrivet i stjärnorna att det krävs större medel och tillgångar än vad Varese har för att vinna ett möte med en sådan bjässe. È Cosi.

/d
2012-06-03, 22:36
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Varese har gjort en otrolig resa under de senaste åren, inte minst med tanke på den otroligt låga budget man har att arbeta med. De senaste 25 åren har man härvat i Italiens verkliga skumraskområden, men till tack av ett helt otroligt starkt spel på hemmaplan har man under de senaste åren fullkomligt försvarat sig genom landets alla serier. Idag har de visserligen tappat lite av det fantastiska momentum som präglat spelet på Stadio Franco Ossola tidigare, men då har man istället lyckats med bedriften att börja vinna på bortaplan istället. Den enskilt största faktorn i framgångssagan anses av många vara den tidigare klubbdirektören tillika nyblivna kultkillen Sean Sogliano, som Vivoli känner från det konkursdrabbade Napoli och många av er andra från Zamparinis tränarexekution i Palermo.

Men vinnarsviten på närmare 3 år spelar mindre roll när man går upp mot Sampdoria i ett play-off 2012. Det står skrivet i stjärnorna att det krävs större medel och tillgångar än vad Varese har för att vinna ett möte med en sådan bjässe. È Cosi.

/d

Intressant. Den där Sogliano verkar ha gjort ett jävla jobb där. Hoppas ändå på Samp, sjukt att de kan gå upp efter en sån till stora delar kass säsong de gjort.
2012-06-04, 19:13
Medlem
Marcens avatar
Barzagli ser ut att bli borta i 20 dagar. Ranocchia i 3-manna-försvar -

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in