Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det är lyteskomkik att läsa vad de som inte har en minsta jävla susning om en aning om vad en ekonomi är, försöker resonera utifrån sitt statiska perspektiv. De kommer alltid fram till att "allt tar slut hela tiden". De har väl aldrig själva skapat nånting med sitt arbete, så de begriper inte att nånting alls kan skapas.
Du dra väldigt felaktiga slutsatser om mig, vilket i och för sig inte är förvånande eftersom du drar så felaktiga slutsatser om hur världen fungerar. Jag är fullt medveten om att gränserna har flyttats fram, och är faktiskt även så optimistisk att jag tror att det kan ske teknikutveckling i framtiden. Jag är förövrigt lantbrukare och har garanterat skapat mer i mit arbete än vad de flesta har gjort.
Du kan inte skapa mat enbart genom ekonomisk utveckling, det krävs mark också. Vare sig du vill det eller inte så finns det en gräns för hur mycket mat som går att producera på planeten jorden oavsett vilken teknik du använder och hur mycket energi du har tillgänglig. Vart gränsen går är det väl ingen som vet och förhoppningsvis så får vi aldrig veta.
Personligen så tror jag att långt innan vi upplever en masssvält så kommer vi att slå ihjäl varandra. Min gissning är att vi toppar på 10 miljarder, sen går vi ner till 2 miljarder igen för att sedan börja pendla runt 3-4. Inget att hetsa upp sig över.