Jag läste hela tråden nu(spånade bara igenom den första gången) och det var ju 10 sidor fjant och trams ifrån folk som aldrig ens sett en Realdoll! Det var trådskaparen och några inlägg till som faktiskt var seriösa!
Det finns helt "insane" korkade kommentarer tidigare i tråden som antyder att dock-folk skulle vara mer potentiella som våldtäcktsmän, nekrofiler eller pedofiler än andra. I mina ögon är dock-folk i allmänhet snällare och mer förstående än de som "sparkar på" dom som har andra värderingar!
Jag kan säga såhär till alla som är seriöst intresserade av dessa dockor: Bry er inte om alla puckon som aldrig har sett en kvalitets-docka. Dom bara snackar skit om nått som dom inte vet någonting om. Drygar sig helt enkelt!
Min kille har en Realdoll och jag gillar den också, den är vacker, häftig och mysig. Jag kan besvara några frågor i tråden som saknar seriöst svar:
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag har själv aldrig testat att ha sex med varken vanliga uppblåsbara dockor eller real dolls. Att ha sex med en vanlig uppblåsbar docka kan jag tänka mig att det är ungefär som att spänna på en plastbit, men hur tusan är det att spänna på en real doll? Måste ju kännas som att sätta på ett lik ungefär?
Min kille säger att han aldrig har satt på ett lik. Men oavsett vad man stoppar kuken i så "känns" det nog ganska lika rent fysiskt oavsett om det är en kvinna, ett lik eller en docka. Det som styr hur det känns rent psykiskt är väll vad man tänder på. Han tänder på kvinnor och dockor som liknar kvinnor men inte på lik. Därför är hans känsla med dockan väldigt nära en kvinna.
Jag kan ju inte ha sex med dockan på samma sätt som han så jag kan ju inte svara på hur det känns, men jag går igång mycket på dockan och att se dem tillsammans. Dockan har väldigt skön kropp att leka med
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Är inte dom jävligt dyra?
Man får ingen docka gratis precis men om man har lite tålamod kan man få tag på en begagnad i europa för ca 20-30 000:- och då kan det vara väldigt bra skick också. En ny Realdoll går på runt 65 000:- nu med moms, tull och frakt till Sverige.
För er som tänker "fan va äckligt med beg.": Ni ligger alltså bara med oskulder?

Man tvättar dockorna och de är gjorda av medicinsk silikon så de är hygieniskt. Tycker man att det är äckligt rent psykiskt så kanske man ska avstå från att skaffa en begagnad docka.
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Är Real dolls varma?
Dom blir samma temperatur som omgivningen så har man den i ett rum som är 20 grader så kommer man uppfatta dockan som kall eftersom människor är 37 grader. Dock håller dockorna värmen ganska bra eftersom dom är ganska massiv, så värmer man den(bad, dusch, lampa, fläkt) så håller den värmen ganska länge. Det går rätt så fort att värma den med sin egen kropp så det behövs ingen värmning för att man ska kunna uppskatta den.
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Du tror inte att självföraktet skulle kunna tänkas nå oanade höjder?
Jag skulle tro att de flesta som erkänner för sig själv att de gillar dockor faktiskt ökar sin självkänsla och sitt självförtroende! Men om man bara tycker att dockor är äckliga och sjuka så är det nog inte läge att skaffa en om det är personlig utveckling man vill åt
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianUnlimited
fyfan vad patetiskt, vad är det för sorgliga människor som köper en sån ?

Folk som vill ha en kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
...och gjord i nåt skumt material...min gissning är att det är som att knulla en grov trädgårdsslang! Det verkar åtminstone lika sexigt!
Materialet är medicinsk Platinum Silikon, lite ovanligt men inte så skumt

Angående trädgårdsslangen så tror jag inte att den är lika mjuk och mysig som dockan.
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Är det livstidsgaranti då?
Nä, faktum är att dockorna inte har någon garanti alls pga att de är lätt att hantera dem fel. Om något är fel från fabrik så står dom för det såklart. Däremot har Abyss Creations som tillverkar Realdoll en av de bästa kundsupporten som finns enligt oss. Snabba mail-svar och dom är mycket hjälpsamma, köper man en docka(även om den är begagnad) så kan man vara säker på att få bästa möjliga hjälp om nått går sönder eller blir slitet.
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianUnlimited
är det inte bättre att göra ett doktorbesök isåfall istället för att köpa en docka för typ 60 k?
Testa! Gå till doktorn först och sen skaffar du en docka och talar om för oss vilket som var roligast!

Vill man ha en docka så kan nog inte doktorn hjälpa en. Det är bättre att spara pengar och börja fundera över vilken docka man helst vill ha
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Nån som har testat Realdoll Shemale-versionen?

Tyvärr inte men numera finns det konverterings-kit att köpa om man redan har en Female-docka. Jag har funderat på det faktiskt, skulle vara kul
Fortsättning i nästa inlägg...