Håller med! Dockorna är jättefina, lite läskigt innan man vant sig och hjärnan har slutat skicka signaler om att "det finns en till person i rummet", "någon tittar på dig" osv. Det är ju så att man har inbyggda instinkter som reagerar på om det finns andra personer i närheten och dockan spelar det ett spratt. För mig tog det någon dag innan min hjärna hade accepterat att "det är ingen person". Min kille har förklarat att det var ungefär likadant för han och om någon hälsar på så vänjer dom sig inte helt under ett kort besök.
Om jag nu, efter något års boende i samma lägenhet som dockan, ställer mig ca 10 cm från dockan och tittar den stint i ögonen så börjar min hjärna till slut skicka små obehagliga signaler "hon lever", "se upp!". Förmodligen min egen hjärnas försvarsmekanism.
Kanske jag låter vrickad men jag är bara en nyfiken och harmlös kvinna som trivs med livet
Sen finns det så många olika varianter på både Realdoll och andra märken att de flesta kan få någonting som de gillar. De flesta kan köpa en docka som just dom tycker är supersnygg. Eftersom alla inte har samma smak så kan ju inte alla dockor vara lika fina. Jag tycker tex att vissa dockor är fula medan de flesta är snygga och ett fåtal är super-heta(bl.a vår docka

)
Samma docka kan dessutom bli olika fin på olika bilder. Ofta om man tar en slarvig bild när dockan har lite onaturlig ställning på armar/ben och ögonen pekar lite åt olika håll, så blir det inte bra. Men lägger man 1-2 minuter på att rätta till dockan så kan den se fantastisk ut