2012-03-23, 23:08
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag har en fundering: var lagras alla inlägg på Flashback egentligen? Finns det någon övre gräns för hur många inlägg som kan skrivas innan "lagringsutrymmet" är slut? Kanske en dum fråga, men jag kan inte mycket om sånt här.

På servern som Flashback finns på. Det lagras på en hårddisk så lagringsutrymmet kan ta slut, men det löser man med att köpa en till hårddisk.
Citera
2012-03-23, 23:16
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
På servern som Flashback finns på. Det lagras på en hårddisk så lagringsutrymmet kan ta slut, men det löser man med att köpa en till hårddisk.
värt att tillägga är att text tar upp väldigt lite utrymme. man kan spara ner alla inlägg som någonsin gjorts på fb på ett USB-minne. gränsen är istället bandbredden. 100.000 samtidiga anslutningar är inte lätt att hantera, även om datamängden som ska överföras är liten.
Citera
2012-03-24, 00:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag känner på mig att min ratio Laidback vs Forumet ligger nånstans runt 60/40...kan man kolla det på nått sätt?
Citera
2012-03-24, 00:22
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag känner på mig att min ratio Laidback vs Forumet ligger nånstans runt 60/40...kan man kolla det på nått sätt?
som jag förstått det så kan moderatorer se hur många inlägg du har som inte har postcount, men det infattar ju mycket annat än bara LB.

prova gör en avancerad sökning på ditt nick i laidback och välj "visa inlägg".
för mig ger det 92 inlägg, vilket låter rimligt.. men sökfunktionen är inget jag litar på direkt...
Citera
2012-03-24, 00:25
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
som jag förstått det så kan moderatorer se hur många inlägg du har som inte har postcount, men det infattar ju mycket annat än bara LB.
Sant. Jag citerar, "Fråga valfri mod".
Citera
2012-03-24, 10:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nja när man har skrivit så många inlägg så blir det svårt att söka sig till ration.
Moderatorer kan förvisso se den totala PC:n men även för dem blir det svårt att räkna ut ration.
Den totala PC:n inkluderar alla delar som saknar PC dvs även papperskorgen.

Vidare spänner det rimligt vis över tid snarare än totalt, säg att man har sina 1000 senaste inlägg enbart i laidback.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=150906

Nu är det väl så att den där regeln knappt har tillämpats öht.
Citera
2012-03-24, 14:17
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/t1826398

Varför finns det ens möjlighet att sätta avstängningsanledning "ingen"?
Det skapar en onödig grogrund för åsikter som FB stänger av användare utan anledning.

EDIT:
Jag menar bara att hur besvärliga användare än kan tyckas vara så bör man ändå ange skäl till avstängningen.

EDIT:2
Har ställt frågan i tråden i fråga utan resultat.
Senast redigerad av epost72 2012-03-24 kl. 14:27.
Citera
2012-03-25, 04:44
Medlem
NirvanAs avatar
Hur får man rätt tid inställd, har ju valt GMT+1 och "automatiskt ställ in sommartid"
Citera
2012-03-25, 04:48
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur får man rätt tid inställd, har ju valt GMT+1 och "automatiskt ställ in sommartid"
Min klocka tror att jag bor i GMT-zonen, fast jag inte har bett den om det. Den ställde först tillbaka en timme, sedan två. Förbannade jävla helvete.
Citera
2012-03-25, 04:50
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
tror klockan är lite "fucked up" just nu pga sommartid. om du klickar på nya ämnen så stämmer klockan, men inte klockan i trådarna.
det ordnar nog till sig senast om ett dygn. prova annars att rensa kakor och cache.
Citera
2012-03-25, 08:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
tror klockan är lite "fucked up" just nu pga sommartid. om du klickar på nya ämnen så stämmer klockan, men inte klockan i trådarna.
det ordnar nog till sig senast om ett dygn. prova annars att rensa kakor och cache.
Klockan på FB har varit "fucked up" väldigt länge om man ser det så.
Man kan inte ställa in korrekt tidszon.
https://www.flashback.org/p35751443#p35751443
FBs klocka visar normalt sett GMT+1 trots att inställningen är GMT.

Kan tänka mig att det ligger ett problem för tekniker att verkligen ställa klockan på rätt tid eftersom alla har GMT inställt i kontrollpanelen (det går ju inte att ändra) allas tidstämplar skulle då bli fel om man förutsätter att de flesta befinner sig i Sverige.

Möjligen kunde tekniker ändra så att allas inställning blir GMT+1 som default och sedan ställa klockjäveln på rätt jävla tid och sedan se till att man kan ställa in sin egen tidszon om man så önskar.
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 09:15.
Citera
2012-03-29, 01:11
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Det finns i Kontrollpanelen ett alternativ som heter "få e-post av andra medlemmar", men hur går det till? Om jag prickar i den rutan, hur får folk reda på min e-postadress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in