2012-01-09, 10:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam1kaze
Får fortfarande e-post. Verkar inte kunna bli av med det, vad gör man nu ?
https://www.flashback.org/subscription.php?folderid=all

Bocka i rutorna, scrolla längst ned till Valda ämnen: välj där att ändra prenumerationstyp.
Citera
2012-01-09, 18:23
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/subscription.php?folderid=all

Bocka i rutorna, scrolla längst ned till Valda ämnen: välj där att ändra prenumerationstyp.

Jag funderar här eftersom personen säger sig inte ha några trådar bland prenumerationer.
Citat:
Ursprungligen postat av Kam1kaze
Har inga trådar alls så det står Prenumerationer (0 ämnen).

Gick även in där och valde Inget e-postmeddelande det var tidigare prenumerera inte. Det lär nog lösa problemet nu tror jag, tusen tack.

Men skulle jag få för mig att prenumerera på ett nytt ämne så lär jag även få på köpet den gamla prenumerationen. Det går inte att ordna ? Just nu är det egentligen inte viktigt då det viktiga är att jag inte får e-post

Med vänliga hälsningar,

https://www.flashback.org/sp34742959

Om man raderar prenumerationen som man får mail på då borde väl också mailen automatiskt utebli,eller?
Citera
2012-01-09, 18:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Jag funderar här eftersom personen säger sig inte ha några trådar bland prenumerationer.

https://www.flashback.org/sp34742959

Om man raderar prenumerationen som man får mail på då borde väl också mailen automatiskt utebli,eller?

OKI det missade jag.

Ja om man tar bort prenumerationen så ska även mailen sluta komma.
Möjligen kan det vara någon eftersläpning om någon databas måste uppdateras.
Citera
2012-01-09, 18:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Varför tog man bort "heta ämnen" i varje forumsdel? Saknar den trevliga upplysningen.
En del svar finns här: Nya ämnen samt heta ämnen går inte längre att se
Citera
2012-01-12, 23:11
Medlem
tigerrakets avatar
Har en liten ytte pytte fråga.

Såg idag att jag kommit över 500 inlägg. Okey tänkte jag och skulle kolla vad jag då hade tillgång till. Laidback har jag ju haft nu ett tag men password verkade intressant. Dock kommer jag inte in på den. Har jag gjort något fel nu eller?
Citera
2012-01-12, 23:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket

Såg idag att jag kommit över 500 inlägg. Okey tänkte jag och skulle kolla vad jag då hade tillgång till. Laidback har jag ju haft nu ett tag men password verkade intressant. Dock kommer jag inte in på den. Har jag gjort något fel nu eller?
Finns det kvar? Jag har kanske otur, men jag hittar det inte.
Citera
2012-01-12, 23:19
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket

Q: Vad är Passwords och när får man tillgång dit?
A: Passwords är ett forum där man postar lösenord till olika sidor (porr). Kravet för tillgång är 6 månaders medlemskap och över 500 skrivna inlägg.

Systemet uppdaterar automatiskt rättigheterna en gång per dygn. Därför kan du behöva vänta upp till ett dygn från det att du uppfyller kraven tills det att du får tillgång till forumet.
Forumen (2011-03-13)
Citera
2012-01-13, 00:09
Medlem
Nellishs avatar
Åh jag har en fråga jag inte vet vart jag skall ställa!!

jag är ny här så det kanske finns ett självklart svar men,

Kan jag ställa in någonstans så att jag snabbt och lätt kan få mina "svar" till mig, dvs om jag skriver något i ett forum och någon citerar mig, måste jag in och leta i tråden eller kan jag få det mer lätttillgängligt?
Citera
2012-01-13, 06:38
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellish
Åh jag har en fråga jag inte vet vart jag skall ställa!!

jag är ny här så det kanske finns ett självklart svar men,

Kan jag ställa in någonstans så att jag snabbt och lätt kan få mina "svar" till mig, dvs om jag skriver något i ett forum och någon citerar mig, måste jag in och leta i tråden eller kan jag få det mer lätttillgängligt?

♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Höj blicken till toppmenyn vrid blicken till bortom Om Flashback vad finns där om inte en verktygsikon håll pekaren över den så ska du få se på magi...

Bla så dyker "Mina citerade inlägg" upp
Citera
2012-01-15, 05:00
Medlem
Nellishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Höj blicken till toppmenyn vrid blicken till bortom Om Flashback vad finns där om inte en verktygsikon håll pekaren över den så ska du få se på magi...

Bla så dyker "Mina citerade inlägg" upp

tack
Citera
2012-01-15, 23:32
Medlem
Axells avatar
Har en liten fråga som egentligen inte har någon betydelse men kände bara att det skulle vara kul att veta detta.

Varför blir det inte en del 2 längre på en tråd som är jättelång utan att tråden förblir jättelång. Är det något med servrarna eller liknande som har blivit bättre? Minns att tråden om arbogamorden fick del 2 och del 3 till och med men med filipstadstråden har det inte hänt något fast innehåller har många inlägg.

Dock tycker jag att det är bättre med en superlång tråd då det är enklare att söka efter information i tråden istället för att söka i flera trådar.
Citera
2012-01-16, 00:34
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Har en liten fråga som egentligen inte har någon betydelse men kände bara att det skulle vara kul att veta detta.

Varför blir det inte en del 2 längre på en tråd som är jättelång utan att tråden förblir jättelång. Är det något med servrarna eller liknande som har blivit bättre? Minns att tråden om arbogamorden fick del 2 och del 3 till och med men med filipstadstråden har det inte hänt något fast innehåller har många inlägg.

Dock tycker jag att det är bättre med en superlång tråd då det är enklare att söka efter information i tråden istället för att söka i flera trådar.
Fram tills 2008 eller 2009 mådde inte programvaran bra när trådarna sprängde 10,000-vallen. När medlemmarna öppnade dessa trådar så blev resten av forumet oerhört segt. Förmodligen var vBulletin (som Flashback bygger på, fast nu i en numera extremt ombyggd och anpassad form) inte anpassat för så stora trådar.

Vissa stora trådar som spårat ur (t.ex. den gamla Rosingtråden) låstes också. Förmodligen var det enklare att börja om på ny kula än att sitta och bryta ut tusentals inlägg till en ny tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in