2013-01-10, 23:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Finns det en tråd som handlar om:

* Nu håller vi Mods/Admin på att rösta om bla bla bla

* Veckans "to do lista" är följande bla bla bla

* Förslaget som användaren Kalle123 kom med har bla bla

Alltså...en typ av "uppdaterings-tråd" där det helt enkelt [i]uppdateras/I] med hur det går med alla förslag som kommer in, vilka skrotas, vilka tas fram till diskussion...osv osv
Citera
2013-01-10, 23:33
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Alltså...en typ av "uppdaterings-tråd" där det helt enkelt [i]uppdateras/I] med hur det går med alla förslag som kommer in, vilka skrotas, vilka tas fram till diskussion...osv osv
Jag antar att det är aktiviteten i Outlaw du syftar på?

Citerar kookamunga från en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Däremot tar vi gärna emot förslag på förbättringar. Vi har många planer och jobbar för fullt med förbättringar, det är dock långt ifrån allt som vanliga användare märker av.

Dynamisk laddning av trådar kan man såklart fixa. Om tillräckligt många tycker att det är en bra idé kommer en moderator att lägga fram förslaget i Outlaw, därefter röstar en styrgrupp om idén skall kasseras eller om den bör tilldelas en prioritet på 1-5. Sedan placeras det in i en av tre kategorier beroende på hur omfattande funktionen är. Till slut så implementeras det, när beror på omfattning och prioritet.

https://www.flashback.org/sp40983654
Citera
2013-01-11, 00:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Mao: open Outlaw for the public! Eller hur menade du?
Citera
2013-01-11, 11:02
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Mao: open Outlaw for the public! Eller hur menade du?

Nja, kanske inte så

Men jag såg att just kookamunga hade skrivit så här:

https://www.flashback.org/sp41370311

Citat:
Det håller på att fixas nu. Indexeringen hade lagt av och håller på att uppdateras, men det kan ta någon timme innan den processen är klar

Och här:
https://www.flashback.org/sp41370316

Citat:
Håller på att fixas.

Så uppenbarligen håller det på att "fixas, trixas och donas på" där inne.
Vad jag liksom menade var väl mer - Hur det går med allt...och alla förslag.
Citera
2013-01-12, 13:16
Medlem
Otems avatar
Kan varken se ''Citerade inlägg'' eller ''Mina inlägg'' Har inte kunnat se på flera timmar, Någon som vet vad som är problemet?
Citera
2013-01-12, 13:21
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Kan varken se ''Citerade inlägg'' eller ''Mina inlägg'' Har inte kunnat se på flera timmar, Någon som vet vad som är problemet?

Jag märkte det också nu, ska ta upp det i Outlaw omedelbart.
Citera
2013-01-12, 16:52
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Om jag lyckas få till en dubbelpost eller liknade så brukar jag skicka en RP på det, ett alternativ för Trams/off-topic känns överflödig då det är OT oavsett om det står DP eller är nått annat trams.
Citera
2013-01-12, 17:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Om jag lyckas få till en dubbelpost eller liknade så brukar jag skicka en RP på det, ett alternativ för Trams/off-topic känns överflödig då det är OT oavsett om det står DP eller är nått annat trams.

Man kan annars skriva en enkel förklaring till denna dubbelpost. Man kan förhindrar en eventuell varning för korspostning/offtopic med detta enkla besked.
Citera
2013-01-12, 17:18
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Man kan annars skriva en enkel förklaring till denna dubbelpost. Man kan förhindrar en eventuell varning för korspostning/offtopic med detta enkla besked.

Offtast är det väl rent slarv, man citerar en annab skribent utan att tänka sig för.
Menar du att det delas ut varningar för att man slagit ihop sina 2 poster till en och
sen rapporterar den andra, nu märkt med DP för OT, även fast man varit duktig och rapporterat
in sitt misstag själv?
Citera
2013-01-12, 17:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Offtast är det väl rent slarv, man citerar en annab skribent utan att tänka sig för.
Menar du att det delas ut varningar för att man slagit ihop sina 2 poster till en och
sen rapporterar den andra, nu märkt med DP för OT, även fast man varit duktig och rapporterat
in sitt misstag själv?

Mja, inte vad jag kan komma på. Men det är lätt att ett missförstånd kan ske.
Citera
2013-01-12, 18:49
Medlem
Nu vet jag inte om jag missförstår er men menar ni att om jag går in och ändrar mitt eget inlägg och bara skriver "felpost" så kan jag få en varning?
Nyligt citerade jag fel av bara farten, tror jag citerade mig själv och det var ett misstag i all hastighet, men jag hann posta inlägget innan jag upptäckte det. Borde jag ha skrivit -felpost pga felcitering, för att undvika en varning? Förövrigt har jag inte fått någon varning, inte än iaf.....
Citera
2013-01-12, 19:05
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu vet jag inte om jag missförstår er men menar ni att om jag går in och ändrar mitt eget inlägg och bara skriver "felpost" så kan jag få en varning?
Nyligt citerade jag fel av bara farten, tror jag citerade mig själv och det var ett misstag i all hastighet, men jag hann posta inlägget innan jag upptäckte det. Borde jag ha skrivit -felpost pga felcitering, för att undvika en varning? Förövrigt har jag inte fått någon varning, inte än iaf.....
nej du får ingen varning för det, om du inte gör det medvetet i vart och vartannat inlägg för att jävlas.
men i den situationen du beskriver kan du citera den du tänkt citera, kopiera hela texten. trycka edit på det felaktiga inlägget. klistra in den rätta texten där och göra ditt inlägg. så slipper du dubbelposta i onödan. notera även knappen "citera flera" bredvid citeraknappen, som gör att du enkelt kan få in fler citat i samma inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in