2012-02-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Betänkt det faktum att det sk utnyttjandet som påstås i åtalet endast bestått i att MÄ fick betalt. Hade betalningen ej inkluderats hade åtalet fallit.

Det var ju ett alldeles utmärkt argument som kan användas av män som åtalas för sexköp också:

"Hade jag inte betalat så hade åtalet fallit, och nu vill ni fälla mig för att jag var juste och betalade?"

Vad du glömmer att nämna är vad Kregert och de andra fick för pengarna: en foglig kropp att grupp-runka i och känna att de bestämde över.
Citera
2012-03-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Det jag skriver nu kan vara väldigt felaktigt men ett rykte som nått fram till mig påstår att Kregert inte slutat upp med sin förmedling. Alltså han kan vara under luppen i denna sekund.

Ta det för vad det är. Ett rykte.

Nån som har mer koll på hur Kregert får sina dagar att gå nu för tiden?

Att LK fortfarande är igång är jag säker på. Osäkert däremot om polisen har någon koll på honom.
Citera
2012-03-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Med anledning av det nedlagda åtalet mot Leif Kregert, vill jag passa på att påminna om vad som står om hans brottslighet i tingsrättsdomen i åtalet där Jobenius var huvudman.

Jobenius dömdes till 4 års fängelse. Kregert slapp åtal. Fy fan! Jag hoppas att tjejerna tillsammans med målsägarbiträdet begär överprövning.

Man kan också undra varför inte Marianne Ny i Göteborg går in i ett sånt här fall. Det ligger inom hennes ansvarsområde, så hon har makt och möjligheter. Istället för att ensidigt traggla med Assange, ett under alla omständigheter mycket lindrigare brott.
Citera
2012-03-09, 17:52
Medlem
Är det på birger jarlsgatan han bor? Kregert alltså.
Citera
2012-03-09, 19:38
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misonbos
Är det på birger jarlsgatan han bor? Kregert alltså.
Nr 69. Hur menar du?
Citera
2012-03-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Det jag skriver nu kan vara väldigt felaktigt men ett rykte som nått fram till mig påstår att Kregert inte slutat upp med sin förmedling. Alltså han kan vara under luppen i denna sekund.

Ta det för vad det är. Ett rykte.

Nån som har mer koll på hur Kregert får sina dagar att gå nu för tiden?

DJävligt bra fråga/påstående...

Du är nåt på spåren som knappt ens polisen tänker på - tycks det. Sjuka män - pedofiler sexualsadister, seriemördare...de slutar inte - de kan inte sluta - de kräver det...Begäret att få vara sjuk och att utsätta andra för sina sjuka böjelser under alla slags förevändningar att offren "vill det"...Du har rätt förstås - de kan inte sluta - de vill inte sluta. Balkongflygning är bra!
Citera
2012-03-22, 01:52
Medlem
Eftersom Kreg*rt inte har en egen tråd, så postar jag här.
Det har funnits uppgifter om att K förvarat vitvaror åt NextHouse, som har en egen tråd i "Företagsskvaller". Uppgiften med filmat inslag fanns tidigare på länk, men jag hittar den inte nu. Th*mas M*rtenss*n, verkar också vara en av de icke-dömda skurkar som opererar i sthlmsomr. verkar vara svårt för polisen att kolla saker och ting. Slappt eller korruption? Förmodligen bara "inte hårt nog".
Citera
2012-03-22, 02:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Eftersom Kreg*rt inte har en egen tråd, så postar jag här.
Det har funnits uppgifter om att K förvarat vitvaror åt NextHouse, som har en egen tråd i "Företagsskvaller". Uppgiften med filmat inslag fanns tidigare på länk, men jag hittar den inte nu. Th*mas M*rtenss*n, verkar också vara en av de icke-dömda skurkar som opererar i sthlmsomr. verkar vara svårt för polisen att kolla saker och ting. Slappt eller korruption? Förmodligen bara "inte hårt nog".
Vem är det? (Född 1966?)
Th*mas M*rtenss*n opererar med vad?
Citera
2012-03-23, 08:53
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Var och en inser att Blomqvist inte av nyfikenhet vid 67 års ålder debuterar i sexuella våldssammanhang. Övergreppet på den 17-åriga flickan skedde i kommunalrådets egen lägenhet. Film av våldsporrkaraktär visades för att höja stämningen.

En del försiktiga frågor har ställts till Folkpartiet om ingen tidigare haft misstankar om ÅB. Vad jag sett har Stockholms stift dock helt kommit undan journalisters frågor. Som biskopens högra hand hade frågor till berörda biskopar varit motiverade. Risken att stiftets kanslichef redan tidigare begått övergrepp är självklart överhängande.

Varför har journalistiken frivilligt avstått från att belysa saken?

Ett intressant sammanträffande är dessutom att ÅB och den för liknande brott dömde Göran Lindberg under åttiotalet båda var verksamma i Huddinge kommun, GL som polischef och ÅB inom politiken (vet ej i vilken roll).

ÅB var sedan lång tid allmänt känd (även för Fp) inom kommunhuset som bög och ful typ, men det var inte då känt för övriga politiker att han var inblandad i våldssexualitet med minderåriga.

Det rådde en atmosfär av förnekelse hos partierna på högerkanten i kommunen när de fått veta att ÅB var inblandad, men det var först när Aftonbladet publicerade som Folkpartiet blev tvunget att göra sej av med ÅB som blivit en alltför stor belastning.
En högst märklig ståndpunkt för Fp som alltså inte hade några invändningar mot att
deras folkvalde hade denna fritidssysselsättning.

Att övergreppet skedde i ÅBs bostad visar att detta gjorts många gånger tidigare samt att de inblandade männen var mycket nära bekanta.
Senast redigerad av RobbanUC 2012-03-23 kl. 09:06. Anledning: Korr
Citera
2012-06-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
ÅB var sedan lång tid allmänt känd (även för Fp) inom kommunhuset som bög och ful typ, men det var inte då känt för övriga politiker att han var inblandad i våldssexualitet med minderåriga.

Det rådde en atmosfär av förnekelse hos partierna på högerkanten i kommunen när de fått veta att ÅB var inblandad, men det var först när Aftonbladet publicerade som Folkpartiet blev tvunget att göra sej av med ÅB som blivit en alltför stor belastning.
En högst märklig ståndpunkt för Fp som alltså inte hade några invändningar mot att

Att övergreppet skedde i ÅBs bostad visar att detta gjorts många gånger tidigare samt att de inblandade männen var mycket nära bekanta.

ÅB finns med under namnet Lars Karlsson, kommunalråd i Huddinge och skolnämndens ordförande, i kriminalromanen "Gideons ring" av Carin Gerhardsen. Ingår där sedan flera år i samma sexvåldsring som polismästare Gunnar Malmberg (Göran Lindberg). Också i förra årets bok, Helgonet, förekommer dessa herrar. Även balkongflygaren, Sture Wiholm.
Citera
2012-07-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC

På vilket sätt var ÅB allmänt känd som ful typ?
Citera
2012-07-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Utredningen ledde ju inte till åtal och utredningen är ju nedlagd:

"Kopplerimålet är avskrivet mot en direktör som misstänktes ha förmedlat sexköp av två tonårsflickor till tre män. Ärendet skulle höra ihop med en omfattande sexhärva i Stockholm och på andra håll i Sverige."
http://gd.se/nyheter/inrikes/1.4356215-sexmal-nedlagt-efter-tre-ar

Trots att:
"Många involverade i utredningen har förgäves sökt förklaringar till den utdragna rättsprocessen, som legat på Erika Lejnefors bord sedan mitten av 2010, och enligt uppgift innehåller omfattande bevisning."

Varför har Åklagare Erika Lejnefors bara låtit den ligga trots den omfattande bevisningen?

Mycket möjligt. Men konstigt ändå. Metro skriver:

"Två unga skolflickor misstänks ha sexutnyttjats i en av landets mest omskrivna kopplerihärvor någonsin. Efter tre års brottsutredning väntar brottsoffren fortfarande på åtalsbeslut. En Stockholms-vd i 60-årsåldern misstänks för grovt koppleri och tre män misstänks för sexköp av barn.

– Jag har fortfarande inget besked att ge, säger åklagare Erika Lejnefors."

http://www.metro.se/nyheter/hallickens-unga-offer-har-vantat-pa-atal-i-tre-ar/EVHlat!DMBdiF6O7TA/

Jo, Jag var bara lite fundersam över dom olika förundersökningsprotokollen.

Varken Lejnefors eller någon annan åklagare kommer väl någonsin att ge besked. Utredningen är död och begraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in